Media Fact Book: Veniturile totale nete din publicitatea radio au fost, în 2010, de 21 milioane euro

Veniturile totale nete din publicitatea radio au fost, în 2010, de 21 de milioane de euro, în scădere faţă de anul precedent cu 16%, ajungând sub nivelul din 2006, potrivit Media Fact Book, studiu lansat joi de agenţia de media Initiative.

Urmărește
27 afișări

Potrivit studiului, în 2010, în pofida climatului economic dificil, cuvântul cheie pentru piaţa radio a fost "consolidare". Posturile de radio au încercat să combată efectele crizei prin activităţi de PR şi lansarea unor noi formate de programe mai dinamice. De asemenea, multe staţii radio au continuat să îşi consolideze prezenţa în mediul online, prin lansarea de site-uri şi activităţi de promovare pe site-urile de socializare.

Pe de altă parte, în ceea ce priveşte vânzările de publicitate, radiourile s-au dovedit a fi flexibile, făcând discount-uri şi oferte speciale, acesta fiind un trend care a continuat şi în primul trimestru din 2011. Radiourile au creat pachete de publicitate interesante şi avantajoase la preţ, pentru a stimula cererea de publicitate.

La începutul lui 2011, ca rezultat al ultimului val de măsurări ale audienţelor radio, Kiss FM şi Radio Zu şi-au mărit preţurile de rate card. Pentru Radio Zu, aceasta este prima creştere de preţ de la lansarea postului.

Din perspectiva veniturilor din publicitate, Media Group Services International (MGSI) se află pe primul loc. Astfel, în 2010, MGSI a atras 35% din totalul investiţiilor în publicitatea radio, grupul fiind urmat de Regie Radio Music (28%), Clir Media (25%), Pro TV S.A. (17%) şi Expresiv Consulting (5%).

În ceea ce priveşte posturile de radio, în 2010, Kiss FM a atras 32% din totalul investiţiilor în radio, la fel ca în 2009, fiind urmat de Radio Zu, care a atras 21% din totalul investiţiilor, în creştere comparativ cu anul trecut cu 7%. Europa FM a atras, în 2010, 19% din investiţiile în publicitatea radio, la fel ca anul trecut, urmat de Radio 21, unde s-au dus 9% din investiţii, în scădere faţă de 2009 cu 5%, Pro FM, care a atras 8% din totalul investiţiilor, în scădere cu 3% comparativ cu 2009, Guerilla, care a atras 4% din investiţii, la fel ca în 2009, Radio România Actualităţi (4%), Magic FM (3%), Info Pro (2%) şi Gold Fm (1%).

În termeni de audienţă, Radio Zu este cel mai ascultat post de radio din Bucureşti, în timp ce Kiss FM este lider la nivel naţional.

În ceea ce priveşte companiile care investesc în publicitatea radio, majoritatea şi-au redus bugetele. Astfel, după categorii, operatorii de telefonie mobilă şi-au redus bugetele pentru publicitate radio cu 21%, sectorul auto şi-a diminuat investiţiile în publicitatea radio cu 53%, iar cel de bunuri casnice şi electrocasnice, cu 15%. Pe de altă parte, supermarket-urile şi alte centre comerciale şi-au majorat bugetele cu 21% , băncile, cu 61% şi producătorii de bere, cu 42%.

Pentru anul 2011, Initiative estimează că toate canalele radio vor încerca să îşi consolideze şi mai mult prezenţa online, pentru a obţine mai mult dinamism şi mai multă interacţiune cu ascultătorii. De asemenea, agenţia estimează că radiourile vor face eforturi pentru a-şi îmbunătăţi şi diversifica tipurile de conţinut local.

Media Fact Book este o lucrare de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia de media Initiative din anul 1997.

Initiative este una dintre cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.

Initiative este membră a Interpublic Group of Companies şi este afiliată reţelei internaţionale Initiative worldwide. În România, Initiative este membră a grupului de companii din care mai fac parte agenţiile Lowe&Partners, brand Connection, GollinHarris, HyperActive şi Medic One.

Pe piaţa locală, Initiative este activă de 17 ani şi are în portofoliu clienţi precum Orange România, Ferrero, Bergenbier S.A., Millennium bank, BMW, Kika şi Provident Financial.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici