Media Pro a achiziţionat 50,1 la sută din acţiunile companiei britanice Metrodome

Compania britanică Metrodome Group PLC a confirmat că trustul Media Pro a achiziţionat 50,1 la sută din acţiunile Metrodome, în urma unui acord cu deţinătorul pachetului majoritar de acţiuni, TV Loonland AG (TVL).

Urmărește
55 afișări
Imaginea articolului Media Pro a achiziţionat 50,1 la sută din acţiunile companiei britanice Metrodome

Media Pro a achiziţionat 50,1 la sută din acţiunile companiei britanice Metrodome

Achiziţionarea de către Media Pro a pachetului majoritar de acţiuni al companiei se încadrează perfect în planul ambiţios prezentat în urmă cu doi ani de preşedintele Metrodome, Peter Urie, se arată într-un comunicat al companiei britanice.

Urie s-a alăturat companiei în toamna anului 2005 şi a reuşit transformarea acesteia în ultimii doi ani. Metrodome a cunoscut o dezvoltare importantă sub conducerea sa şi a reuşit creşterea veniturilor cu 65 la sută, conform datelor din 2007.

Acordul va permite companiei Metrodome să îşi continue planurile de a deveni cel mai mare distribuitor din Marea Britanie al filmelor independente, dar va asigura investiţiile şi sprijinul necesare extinderii companiei în Europa Occidentală şi investiţiile în filme şi emisiuni TV de calitate.

Potrivit acordului, Peter Urie va rămâne CEO al grupului. Peter Urie are o experienţă de peste 30 de ani în televiziune şi film. A lucrat la numeroase filme şi producţii de televiziune, printre care "The Clothes Show", pentru BBC şi câştigătorul premiului Bafta "Art Attack". El şi-a vândut compania sa de producţie în anul 2000.

În perioada în care a fost prim-vicepreşedinte, director de producţie al Hit Entertainment pentru Europa, a fost responsabil de toate activităţile de producţie europene ale grupului, inclusiv de brand-uri clasice precum "Thomas the Tank Engine", "Fireman Sam", "Bob the Builder" şi "Sooty". După ce s-a alăturat Metrodome, compania a înregistrat o creştere semnificativă şi a lansat "The Counterfeiters", care a câştigat în 2008 Premiul Oscar pentru Cel mai bun film străin, fiind una dintre cele mai bune producţii independente în 2007.

De asemenea, Steve Winetroube, care s-a alăturat Metrodome în funcţia de director financiar în noiembrie 2006, îşi va păstra postul actual.

În plus, Metrodome a confirmat că Simon Flamank va părăsi în curând funcţia de preşedinte şi va fi înlocuit de Mark Webster, în prezent vicepreşedinte pentru Dezvoltare al Media Pro.

Media Pro este unul dintre cele mai mari trusturi de presă şi divertisment din Europa de Est, cu activităţi în cinematografie şi producţii de televiziune, distribuţie de produse "home video" şi muzică, cinema, agenţie de presă, publishing, tipografie, internet, publicitate indoor şi telecomunicaţii. Pachetul majoritar al companiei este deţinut de Adrian Sârbu, care a fondat trustul în 1991.

Deşi activitatea principală de business este concentrată în Europa Centrală şi de Est, unul dintre obiectivele strategice ale Media Pro îl reprezintă dezvoltarea activităţilor în Marea Britanie şi Europa de Vest, prin extinderea actualei baze operaţionale din România, iar Metrodome este considerat un mijloc potrivit pentru atingerea acestui scop.

Referindu-se la acest contract, Peter Urie, preşedintele Metrodome, a declarat: "Suntem încântaţi să anunţăm oferta Media Pro pentru 50,1 la sută din pachetul de acţiuni deţinut de TVL la Metrodome. Media Pro consideră Metrodome un câştig operaţional, nu doar financiar, care va fi un element important al planurilor de extindere în Marea Britanie şi Europa şi de aceea am decis că reprezintă cea mai bună afacere pentru acţionarii Metrodome şi pentru companie".

"Credem că îmbinarea recentului succes al Metrodome cu oportunităţile şi susţinerea pe care le vor aduce Media Pro ne vor permite să fim bine plasaţi pentru a deveni o forţă majoră pe piaţa noastră, atât în Marea Britanie, cât şi în restul Europei Occidentale. Media Pro intenţionează să colaboreze îndeaproape cu noi, pentru a atinge obiectivul strategic de construire a unei afaceri de distribuţie, care să ajungă în zone importante din Europa Occidentală. Aceasta este o evoluţie normală în ceea ce Metrodome a făcut şi va continua să facă în Marea Britanie", a adăgat Peter Urie.

Acesta a subliniat că, pentru a atinge acest obiectiv, Media Pro intenţionează să susţină proiectele Metrodome cu efect imediat.

"Vom colabora îndeaproape cu Media Pro pentru o relaţie reciproc avantajoasă, care să le stimuleze capacităţile şi prezenţa geografică", a spus Urie.

El a mulţumit TV-Loonland "pentru toată susţinerea acordată în etapele iniţiale ale planului de dezvoltare a Metrodome".

"Acum, aşteptăm să ducem afacerea la următorul nivel", a conchis Urie.

Vicepreşedintele pentru Dezvoltare al Media Pro, propus pentru funcţia de preşedinte al Metrodome, Mark Webster, a declarat: "Unul dintre obiectivele strategice ale Media Pro este dezvoltarea afacerilor în Marea Britanie şi Europa, prin extinderea actualei baze operaţionale din România. Media Pro consideră Metrodome un mijloc potrivit pentru acest scop şi intenţionăm să avem o colaborare strânsă cu Metrodome pentru a atinge obiectivul strategic de construire a unei afaceri de distribuţie la nivel european. De asemenea, Media Pro vede un potenţial de dezvoltare în Metrodome, făcând achiziţii în domeniul media, care să completeze activităţile sale pe măsură ce apar noi oportunităţi".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici