Mediafax oferă premiul pentru cel mai bun scurtmetraj românesc de la TIFF

Mediafax, cel mai mare furnizor de informaţie generală şi de afaceri din România, va acorda premiul pentru scurtmetraj al secţiunii Zilele Filmului Românesc, ce debutează joi, în cadrul Festivalului Internaţional de Film Transilvania - TIFF 2009 de la Cluj-Napoca.

Urmărește
34 afișări
Imaginea articolului Mediafax oferă premiul pentru cel mai bun scurtmetraj românesc de la TIFF

Mediafax oferă premiul pentru cel mai bun scurtmetraj românesc de la TIFF

Premiul va răsplăti cel mai bun film dintre cele şapte scurtmetraje selectate în această secţiune de organizatori: "Bric-Brac" (regia Gabriel Achim), "Nunta lui Oli" (regia Tudor Jurgiu), "Renovare" (regia Paul Negoescu), "Pentru el" (regia Stanca Radu), "11 PM" (regia Alex Sava), "Tarantyno" (regia Mircea Nestor) şi "O familie" (regia Emanuel Pîrvu).

Câştigătorul - desemnat de juriul TIFF format din actriţa Assumpta Serna, expertul în management cultural Corina Şuteu, producătorul Jim Stark, regizorul Szabolcs Hajdu şi criticul de film Dan Făinaru - va fi anunţat la gala de decernare a premiilor festivalului.

Publicul de la Cluj va putea vedea programul de scurtmetraje româneşti, însumând 117 minute de proiecţie, la cinema Victoria fie joi, 4 iunie, de la ora 10.00, fie sâmbătă, 6 iunie, de la ora 14.30.

Majoritatea scurtmetrajelor din secţiunea Zilele Filmului Românesc au mai fost selecţionate în festivaluri internaţionale. Atât "Bric-Brac", recompensat cu premiul criticii la CineMAiubit, cât şi "Renovare" au participat anul acesta în competiţia de la Berlinale Shorts. "Nunta lui Oli" a câştigat în această primăvară premiul pentru cel mai bun film românesc la Festivalul Internaţional de Scurt şi Mediu Metraj NexT, iar "Tarantyno" a fost selecţionat în competiţia oficială a Festivalului Cittadella del Corto.

Pe lângă aceste scurtmetraje, Zilele Filmului Românesc includ o selecţie de zece lungmetraje de ficţiune şi documentare, printre care şi cele mai aşteptate filme româneşti ale anului. Este vorba despre "Amintiri din Epoca de Aur" (filmul colectiv scris şi produs de Cristian Mungiu), "Poliţist, Adjectiv" (scenariul şi regia Corneliu Porumboiu), "Pescuit sportiv" (regia Adrian Sitaru), "Cea mai fericită fată din lume" (regia Radu Jude), "Cealaltă Irina" (regia Andrei Gruzsniczki), "Katalin Varga" (regia Peter Strickland), "Apocalipsa după şoferi" (regia Alexandru Solomon), "Nunţi, muzici şi casete video" (regia Tudor Giurgiu), "Constantin şi Elena" (regia Andrei Dăscălescu) şi "Australia" (regia Claudiu Mitcu).

Mediafax este partener media exclusiv al Zilelor Filmului Românesc (4 - 6 iunie) de la TIFF 2009.

Zilele Filmului Românesc prezintă în fiecare an cele mai noi şi mai aşteptate producţii autohtone de lung şi scurtmetraj. Acesta a fost locul unde au putut fi văzute în premieră în România filmele care au marcat boom-ul cinematografiei româneşti din ultimii ani, de la "Occident" (regia Cristian Mungiu) la "Moartea domnului Lăzărescu" (regia Cristi Puiu) şi de la "A fost sau n-a fost?" (regia Corneliu Porumboiu) la "4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile" (regia Cristian Mungiu). Pe lângă proiecţiile de filme, cele trei zile dedicate cinematografiei româneşti cuprind sesiuni de workshop-uri şi întâlniri între realizatorii de film din România, producători, agenţi de vânzare şi cineaşti din străinătate.

Mediafax este cel mai mare furnizor de informaţie generală şi de afaceri din România. Înfiinţată în 1991, compania Mediafax face parte din cel mai mare trust media din România, MediaPro, şi are peste 2.000 de clienţi din mass-media, sectorul public şi cel de afaceri. Printre produsele şi serviciile Mediafax se numără fluxuri zilnice de ştiri şi fotografie de presă, înregistrări audio cu declaraţii şi interviuri în exclusivitate, servicii de monitorizare de presă şi de distribuţie de comunicate de presă, anuare de specialitate, conţinut multimedia pentru telefonia mobilă. Din 2007, Mediafax se adresează în mod direct şi consumatorilor finali, nu doar sectorului business, prin www.mediafax.ro. În 2008, Mediafax a devenit prima agenţie de presă din România ce şi-a exportat modelul de business, odată cu lansarea companiei Mediafax din Cehia.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici