Mediafax/Publimedia a atras 13,9% din totalul investiţiilor publicitare din presa autohtonă

Publicaţiile din grupul Mediafax/Publimedia au atras 13,9% din totalul investiţiilor în publicitatea din presa autohtonă (fără bartere), în 2010, potrivit studiului Media Fact Book, lansat joi, care precizează că Mediafax a fost primul grup care a elaborat o strategie clară de combatere a crizei.

Urmărește
194 afișări
Imaginea articolului Mediafax/Publimedia a atras 13,9% din totalul investiţiilor publicitare din presa autohtonă

Mediafax/Publimedia a atras 13,9% din totalul investiţiilor publicitare din presa autohtonă (Imagine: Shutterstock)

Investiţiile totale nete în publicitatea din presa românească au fost, în 2010, în valoare de 26 de milioane de euro, în scădere cu 30% comparativ cu 2009. De asemenea, în 2010, investiţiile în publicitatea din presa scrisă au reprezentat doar 8% din totalul investiţiilor în publicitate din România.

Potrivit studiului, piaţa presei a suferit în urma reducerii investiţiilor în publicitate şi a pierderii cititorilor, ceea ce a determinat închiderea unor titluri, schimbarea frecvenţei de apariţie, schimbări de imagine şi intensificarea ofertelor promoţionale.

Anul 2010 a debutat cu închiderea ziarelor Ziua şi Gardianul. Jurnalul Naţional şi-a închis ediţia de sîmbătă, precum şi suplimentele Jurnalul Casei mele şi Jurnalul de bucătărie. Publisherii au căutat intens surse de venituri alternative, precum vânzarea publicaţiilor alături de diferite produse (DVD-uri, CD-uri, accesorii, produse cosmetice, obiecte vestimentare) şi oferte de abonamente. Aceste măsuri au fost luate pentru a stimula vânzările.

Media Fact Book notează că printre cele mai importante evenimente de pe piaţa presei din 2010 se numără înfiinţarea Mediafax Group, vânzarea titlurilor Evenimentul zilei şi Capital de către Ringier, schimbările editoriale şi de management de la Adevărul şi retragerea WAZ din acţionariatul România Liberă.

Totodată, studiul notează că audienţa ziarelor a scăzut cu 7%, cea săptămânalelor, cu 21% şi cea a publicaţiilor lunare, cu 11%. O soluţie pe care publisherii au aplicat-o pentru a contracara acest trend a fost realizarea de investiţii în versiunile online ale titlurilor. Primele 10 site-uri ale unor publicaţii care apar şi în print au înregistrat o creştere semnificativă a traficului. Astfel, traficul online a crescut, în 2010, cu peste 50% pe site-urile Prosport, Gândul şi Can Can şi cu 40% pe site-urile Libertatea şi Click, demonstrându-se că ediţiile online pot completa eficient ediţiile tipărite ale ziarelor.

Mediafax/Publimedia a atras 13,9% din totalul investiţiilor în publicitatea din presa autohtonă (fără bartere), grup urmat de Intact Group (10,3%), Sanoma Hearst România (10,2%), Ringier (7,4%), Adevărul Holding (5,8%), Medien Holding (5,5%) şi Edipresse A.S. (4,2%).

Media Fact Book notează că Mediafax a fost prima companie care a contracarat criza cu o strategie clară. În 2009, a închis publicaţii locale şi centrale, a schimbat frecvenţa de apariţie a unor titluri şi a venit pe piaţă cu oferte speciale.

Potrivit Media Fact Book, în topul publicaţiilor cu cele mai mari venituri din publicitate la rate card (fără bartere) obţinute în 2010 se situează cotidianele (de sport, quality, tabloidele şi publicaţiile locale), publicaţiile financiare, revistele pentru femei şi ghidurile de timp liber.

Astfel, pe primul loc în topul publicaţiilor cu cele mai mari venituri din publicitate la rate card obţinute în 2010 se situează Gazeta Sporturilor (8,64 milioane de euro), fiind urmat de Ziarul Financiar (7,37 milioane de euro), România Liberă (4,72 milioane de euro), Pro Sport (4,64 milioane de euro), 24 Fun (3,83 milioane de euro), Cosmopolitan (3,67 milioane de euro), Jurnalul Naţional 3,17 milioane de euro), Libertatea (3,14 milioane de euro), Adevărul (2,86 milioane de euro), Click (2,72 milioane de euro), Evenimentul zilei (2,5 milioane de euro), Delta (2,4 milioane de euro), Monitorul de Vrancea (2,46 milioane de euro), Ziarul de Vrancea (2,45 milioane de euro), The One (2,35 milioane de euro), Elle (231 milioane de euro), Ce se întâmplă, doctore ? (2,23 milioane de euro), CanCan (2,22 milioane de euro), Pro TV Magazin (2,21 milioane de euro) şi Şapte Seri (2 milioane de euro).

În ceea ce priveşte estimările pentru 2011, Media Fact Book preconizează că pentru piaţa presei scrise situaţia nu se va ameliora semnificativ şi efectele crizei economice vor fi resimţite în continuare. De asemenea, activităţile online vor fi din ce în ce mai importante pentru presa scrisă. Vor căpăta importanţă şi alte activităţi de promovare, precum apariţii în versiuni 3D, utilizarea QR codes, lansarea de suplimente speciale şi crearea de ambalaje deosebite.

Media Fact Book este o lucrare de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia de media Initiative din anul 1997.

Initiative este una dintre cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.

Initiative este membră a Interpublic Group of Companies şi este afiliată reţelei internaţionale Initiative worldwide. În România, Initiative este membră a grupului de companii din care mai fac parte agenţiile Lowe&Partners, brand Connection, GollinHarris, HyperActive şi Medic One.

Pe piaţa locală, Initiative este activă de 17 ani şi are în portofoliu clienţi precum Orange România, Ferrero, Bergenbier S.A., Millennium bank, BMW, Kika şi Provident Financial.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici