"Mega aeroportul": Discovery arată culisele aeroportului din Frankfurt, între cele mai mari din lume

Aeroportul Internaţional Frankfurt va fi subiectul unui nou program al Discovery Channel, intitulat "Mega aeroportul", care va avea premiera în România, pe 6 iunie, de la ora 20:00.

Urmărește
742 afișări
Imaginea articolului "Mega aeroportul": Discovery arată culisele aeroportului din Frankfurt, între cele mai mari din lume

"Mega aeroportul": Discovery arată culisele aeroportului din Frankfurt, între cele mai mari din lume (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Noua serie "Mega aeroportul", care prezintă culisele unuia dintre cele mai mari şi complexe aeroporturi din lume - Aeroportul Internaţional Frankfurt (FRA), din Germania, va fi difuzată la Discovery începând din 6 iunie, în fiecare sâmbătă, de la ora 20:00, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

De la prezentarea sistemelor de control pentru traficul aerian şi gestionarea fluxului de pasageri, până la întreţinerea tehnică a aeronavelor şi securitatea aeroportului, programul "Mega aeroportul" nu omite niciun detaliu când trebuie să exploreze procese legate de operaţiunile zilnice, cheltuielile de întreţinere şi dezvoltarea permanentă a FRA, un centru internaţional vital pentru industria mondială a transporturilor aeriene.

Aeroportul Frankfurt a primit peste 58 de milioane de pasageri şi a înregistrat aproximativ 473.000 de decolări şi aterizări numai în 2013. Mai bine de jumătate din numărul total al pasagerilor au plecat spre diverse destinaţii cu o altă cursă aeriană de pe acest aeroport, care este unul dintre principalele noduri de legătură pentru zborurile din Europa, oferind conexiuni cu şosele şi căi ferate de mare viteză. De asemenea, FRA depinde de experienţa a aproximativ 500 de companii şi organizaţii, având aproximativ 78.000 de angajaţi care lucrează direct în acest aeroport.

Cu ajutorul graficii pe computer, telespectatorii Discovery Channel vor pătrunde în creierul unui pilot în momentul când aterizează, manevrând avionul în condiţii de vânt puternic. Celulele din lobii lui temporali se activează de 200 de ori pe secundă, deoarece profesionistul calculează care este cea mai bună variantă prin care poate aduce la sol un avion de 200 de tone, într-un echilibru perfect.

În timp ce o echipă de tehnicieni acţionează rapid ca să înlocuiască motorul unui avion Airbus A380 Superjumbo, sunt prezentate cele 20.000 de piese individuale care alcătuiesc aceste maşinării. Un A380 rămas la sol costă compania aeriană până la un milion de dolari pe zi, astfel încât tehnicienii lucrează non-stop pe timpul nopţii, în mai multe ture, ca să ducă la bun sfârşit această misiune de înaltă precizie.

În plus, se ilustrează cum reuşeşte un sistem de benzi rulante, cu o lungime de 81 km, să menţină constant în mişcare bagajele de pe Aeroportul Frankfurt şi cum pot controlorii să localizeze instantaneu o singură valiză dintre cele 140.000 aflate simultan în sistem, în cazul în care se impune un control suplimentar de siguranţă.

"Mulţi oameni ştiu cum este să fii pasagerul unui avion, dar noi aducem acum la viaţă poveşti fascinante, pe care telespectatorii nu le cunosc la fel de bine, indiferent că vorbim despre tehnicienii aeroportului, echipele care se ocupă de bagaje, controlorii de trafic aerian, serviciile de securitate, inginerii sau oricare dintre ceilalţi angajaţi, implicaţi în întreţinerea şi susţinerea mecanismelor complexe care pun şi menţin în funcţiune un aeroport important. Personalul şi echipajele de zbor de pe Aeroportul Frankfurt ne-au oferit locaţia perfectă în care să urmărim aceste poveşti şi au fost pentru noi nişte parteneri extraordinari în dezvoltarea acestei serii", a declarat Brach, producătorul executiv pentru Discovery Networks International.

"Suntem încântaţi să colaborăm cu Discovery Channel, împreună cu partenerii noştri de pe Aeroportul Frankfurt la această prezentare unică a unui centru atât de important pentru industria aviaţiei cum este FRA. Este pentru prima dată când un aeroport mare este prezentat în atât de multe detalii, nu numai ca explorare a subiectelor alese, ci şi ca performanţă a prezentării vizuale, susţinute de cele mai noi şi mai avansate tehnologii computerizate. Discovery Channel îi aduce pe telespectatori în culisele acestui aeroport pentru a-i ajuta să înţeleagă mai bine sistemele de lucru şi operaţiunile derulate în acest aeroport veşnic în mişcare şi plin de energie", a explicat Stefan Schulte, preşedintele executiv al Consiliului de Administraţie al Fraport AG, compania care deţine şi administrează Aeroportul Internaţional Frankfurt.

Discovery Networks Europa Centrală & de Est, Orientul Mijlociu & Africa (CEEMEA) este o divizie a Discovery Communications, lider mondial pe segmentul televiziunilor cu plată, care ajunge la aproape trei miliarde de abonaţi în peste 220 de ţări şi teritorii. De peste 30 de ani, Discovery le oferă oamenilor posibilitatea de a-şi explora universul şi de a-şi satisface curiozitatea, prin intermediul brandurilor sale globale de televiziune, în frunte cu Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Investigation Discovery, ID Xtra şi Discovery Science, dar şi prin intermediul unor produse şi servicii comerciale şi educaţionale.

De asemenea, din 2014, Discovery a preluat pachetul majoritar al Eurosport, liderul pan-regional în conţinut sportiv din Europa, Asia Pacific, Orientul Mijlociu şi Africa. În Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa, 16 branduri Discovery ajung la peste 504 de milioane de abonaţi din 109 ţări şi teritorii, fiind difuzate în 20 de limbi.

Aeroportul Frankfurt (FRA) este cel mai important din Germania şi unul dintre cele mai mari din lume. Sărbătorind 90 de ani de existenţă în 2014, compania Fraport, care deţine acest aeroport, a fost înfiinţată în 1924. La ora actuală, portofoliul internaţional al companiei include 11 aeroporturi, printre care şi cea mai recentă achiziţie a sa, Aeroportul Ljubljana (LJU) din Slovenia. În 2013, Fraport Group a generat vânzări în valoare de 2,56 miliarde de euro, un venit brut de 880,2 milioane de euro şi profit net de aproximativ 236 milioane de euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici