Trenduri în comunicare: Călin Clej, PepsiCo, despre packaging personalizat şi interacţiuni digitale
Promoţiile nu mai sunt statice, ci interacţiuni ale brandului cu clienţii în magazin, din nou cu o componentă digitală.
Cele trei concluzii îi aparţin lui Călin Clej, Marketing Director, PepsiCo Greater Balkans Beverages & South East Europe Franchise.
1. Premiumized Localization. Până acum, componenta de localizare a comunicării brandurilor era fundamentată de maximizarea componentei de reach şi relevanţă la nivelul pieţelor locale. Odată cu revenirea sentimentului şi încrederii consumatorilor în stabilizarea puterii de cumpărare, începem să observăm soluţii de localizare relevantă care se bazează pe concepte individualizate şi care contribuie la elevarea statusului social al consumatorului: preferinţa către ambalaje mai mici, concepte premium şi care oferă satisfacţia intersectării cu valorile brandului adiţional valorii intrinseci a produsului achiziţionat.
2. De la marketing digital planificat la marketing în timp real. Crearea de campanii integrate care folosesc mediul digital pentru a susţine activităţile de ATL (de exemplu, o activitate complementară de căutare, lansarea de conţinut video în social media fără suport TV), implicând atât consumatorilor şi shopper-ilor în conceperea, dezvoltarea şi livrarea de conţinutului de brand în social media, zi de zi.
3. De la promoţii puternic orientate pe componenta de vânzare la construirea brandului în activările in store. Trecerea de la promoţii statice la raft la interacţiunea cu consumatorul real în magazin, prin oferire unor experienţe autentice de brand şi activări in store, susţinute de user generated content şi viralizare în social media.