Miliardarul Carlos Slim a devenit principalul acţionar individual al cotidianului The New York Times

Miliardarul mexican Carlos Slim a devenit principalul acţionar individual al grupului New York Times, după ce şi-a crescut participaţia de la 8% la aproape 17%, a anunţat miercuri cotidianul american într-un comunicat, citat de AFP.

Urmărește
143 afișări
Imaginea articolului Miliardarul Carlos Slim a devenit principalul acţionar individual al cotidianului The New York Times

Carlos Slim (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Carlos Slim, care ocupă locul al doilea în topul celor mai bogaţi oameni din lume, un veritabil magnat în industria telecomunicaţiilor, şi-a exercitat opţiunea de cumpărare a 15,9 milioane de acţiuni ordinare ale grupului New York Times, la preţul unitar de 6,3572 de dolari, precizează acelaşi comunicat.

În urma acestei operaţiuni, holdingul său, Slim Helu, va deţine 27,8 milioane de acţiuni, reprezentând 16,8% din grupul de presă, care reuneşte The New York Times şi International New York Times.

Carlos Slim va deveni astfel cel mai important investitor individual din acest grup de presă, controlat de familia americană Sulzberger.

Titlurile achiziţionate de miliardarul mexican nu fac însă parte din acţiunile privilegiate, denumite de "clasă B", care acordă posesorilor cele mai multe drepturi de vot în consiliul de administraţie.

Tranzacţia va aduce 101 milioane de dolari grupului New York Times, care va reinvesti integral această sumă în răscumpărarea de acţiuni, pentru a nu dilua participarea celorlalţi acţionari ai săi, a precizat grupul american în acelaşi comunicat de presă.

Cu active care merg de la telecomunicaţii până la petrol şi trecând prin artă, averea omului de afaceri mexican a fost evaluată în 2014 de revista Forbes la 73,1 miliarde de dolari.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici