- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (15.03.2011, 16:17)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Ministerul Culturii propune recunoaşterea IAA ca instituţie de utilitate publică
Ministerul Culturii propune Guvernului României recunoaşterea International Advertising Association (IAA) ca fiind de utilitate publică, potrivit unui proiect de hotărâre postat pe site-ul ministerului.
Urmărește
15 afișări
Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional (MCPN) îşi motivează propunerea "având în vedere rolul asociaţiei în promovarea şi stimularea creativităţii, a creaţiei contemporane, ca factor inconturnabil în dezvoltarea umană şi în creşterea calităţii vieţii".
În temeiul prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, Asociaţia "International Advertising Association" s-a adresat Secretariatului General al Guvernului în vederea recunoaşterii statutului de utilitate publică, iar MCPN, în calitate de autoritate administrativă competentă, a examinat cererea asociaţiei, constatând, din documentele prezentate, îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege.
Potrivit proiectului de hotărâre a Guvernului privind recunoaşterea IAA ca fiind de utilitate publică, Asociaţia "International Advertising Association", fondată în 1993, desfăşoară activităţi de interes general, în scop nepatrimonial şi are ca obiective principale: stabilirea unui forum unde reprezentanţii consumatorilor de publicitate, ai agenţiilor de publicitate şi ai mass-media să se poată întâlni pentru examinarea problemelor de interes mutual; facilitarea schimbului de cunoştinţe, experienţă şi idei dintre membrii săi, cu scopul de a-i ajuta să-şi îmbunătăţească eficienţa individuală; iniţierea şi analizarea studiilor şi rapoartelor referitoare la publicitatea pe plan internaţional; încurajarea dezvoltării codurilor etice şi a criteriilor de aplicare a lor, cât şi aderarea la acestea; editarea de cărţi, broşuri şi alte materiale informative etc.
Încă de la înfiinţare, IAA "a acţionat în interesul industriei de marketing şi publicitate din România, contribuind activ la ridicarea permanentă a standardelor profesionale şi etice. Programele şi proiectele sale s-au centrat în jurul nevoilor şi intereselor membrilor săi", se arată în proiect.
De asemenea, este menţionat faptul că, în realizarea obiectivelor propuse, IAA a pus bazele Şcolii IAA de Marketing şi Comunicare, aceasta fiind prima şcoală intensivă din România care se adresează profesioniştilor din domeniul marketing şi comunicare şi care oferă cursuri la standarde internaţionale.
Prin intermediul "Programului naţional de educare pentru un stil de viaţă sănătos", părţile implicate în derularea acestuia, printre care şi IAA, şi-au propus să ajute la conştientizarea riscurilor presupuse de o alimentaţie neadecvată şi de lipsa de mişcare, oferind soluţii pentru a contracara efectele acestora, se mai spune în proiectul de hotărâre a Guvernului.
Totodată, se precizează că IAA a organizat numeroase seminarii, la care au participat importanţi profesionişti din domeniu. Printre aceştia s-au numărat John Griffiths, unul dintre cei mai respectaţi profesionişti în Account Planning din lume, care a prezentat seminarul intitulat "Gathering valuable insights from consumer research", Erich Buxbaum, unul dintre cei mai respectaţi profesionişti în marketing şi comunicare din Europa, care a susţinut un workshop intensiv pe tema "Brand Positioning" în Bucureşti în anul 2007, şi în anul 2009, un eveniment cu totul inedit numit "Brand Colours", având ca obiectiv analiza dintr-o astfel de perspectivă a impactului pe care culorile şi lumina îl au asupra valorilor brandurilor şi ale corporaţiilor.
În cadrul Congresului Mondial IAA Worldwide, premiul Golden Tulip pentru cea mai activă şi mai creativă filială din lume a fost acordat filialei române, iar preşedintele IAA România, Felix Tătaru, a fost numit vicepreşedinte IAA Worldwide, fiind primul român care şi-a făcut un nume într-o organizaţie mondială a profesioniştilor din marketing şi comunicare.
Potrivit Ordonanţei Guvernului 26/2000 aprobată cu modificări şi completări prin Legea 246/2005, recunoaşterea utilităţii publice conferă asociaţiei sau fundaţiei următoarele drepturi şi obligaţii: dreptul de a i se atribui în folosinţă gratuită bunurile proprietate publică, dreptul de a menţiona în toate documentele pe care le întocmeşte că asociaţia sau fundaţia este recunoscută ca fiind de utilitate publică, obligaţia de a menţine cel puţin nivelul activităţii şi performanţele care au determinat recunoaşterea, obligaţia de a comunica autorităţii administrative competente orice modificări ale actului constitutiv şi ale statutului, precum şi rapoartele de activitate şi situaţiile financiare anuale: orice persoană interesată) şi obligaţia de a publica, în extras, în termen de 3 luni de la încheierea anului calendaristic, rapoartele de activitate şi situaţiile financiare anuale în Monitorul Oficial al României, precum şi în Registrul naţional al persoanelor juridice fără scop patrimonial.
IAA este organizaţie tripartită, un parteneriat strategic unic, ce apără interesele comune ale tuturor disciplinelor din întregul spectru al comunicărilor de marketing - de la clienţi şi agenţii de publicitate până la mass media. Este o asociaţie ce cuprinde toate disciplinele implicate în construirea unei mărci şi are o organizare globală, cu baze în 96 de ţări. În România, IAA reuneşte peste 170 de companii. Rolul IAA este să promoveze în România standardele internaţionale recunoscute în domeniul publicităţii.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Votezi cu tine sau cu un om care te minte în fiecare zi? Duminică du-te și pune ștampila pe alb!
-
Prag depăşit. Peste 150.000 de români au votat în străinătate la alegerile prezidenţiale
-
Atenţionare de călătorie în Italia din cauza unei greve în transportul feroviar
-
În Schengen, dar cu controale la graniţă. Surse bulgare: controalele la frontierele terestre vor rămâne în vigoare timp de cel puţin şase luni după aderare. Excepţie pentru graniţa Bulgaria-Grecia
Citește pe alephnews.ro: Răspunsul MAE la solicitarea Aleph News privind voturile fraudate din Diaspora
Citește pe www.zf.ro: Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ce a primit o clientă, după ce a comandat piept de pui în restaurantul lui Dani Oțil: „M-am îmbolnăvit pe loc”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 19:44
-
astăzi, 19:35