Ministerul Culturii propune recunoaşterea IAA ca instituţie de utilitate publică

Ministerul Culturii propune Guvernului României recunoaşterea International Advertising Association (IAA) ca fiind de utilitate publică, potrivit unui proiect de hotărâre postat pe site-ul ministerului.

Urmărește
15 afișări

Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional (MCPN) îşi motivează propunerea "având în vedere rolul asociaţiei în promovarea şi stimularea creativităţii, a creaţiei contemporane, ca factor inconturnabil în dezvoltarea umană şi în creşterea calităţii vieţii".

În temeiul prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, Asociaţia "International Advertising Association" s-a adresat Secretariatului General al Guvernului în vederea recunoaşterii statutului de utilitate publică, iar MCPN, în calitate de autoritate administrativă competentă, a examinat cererea asociaţiei, constatând, din documentele prezentate, îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege.

Potrivit proiectului de hotărâre a Guvernului privind recunoaşterea IAA ca fiind de utilitate publică, Asociaţia "International Advertising Association", fondată în 1993, desfăşoară activităţi de interes general, în scop nepatrimonial şi are ca obiective principale: stabilirea unui forum unde reprezentanţii consumatorilor de publicitate, ai agenţiilor de publicitate şi ai mass-media să se poată întâlni pentru examinarea problemelor de interes mutual; facilitarea schimbului de cunoştinţe, experienţă şi idei dintre membrii săi, cu scopul de a-i ajuta să-şi îmbunătăţească eficienţa individuală; iniţierea şi analizarea studiilor şi rapoartelor referitoare la publicitatea pe plan internaţional; încurajarea dezvoltării codurilor etice şi a criteriilor de aplicare a lor, cât şi aderarea la acestea; editarea de cărţi, broşuri şi alte materiale informative etc.

Încă de la înfiinţare, IAA "a acţionat în interesul industriei de marketing şi publicitate din România, contribuind activ la ridicarea permanentă a standardelor profesionale şi etice. Programele şi proiectele sale s-au centrat în jurul nevoilor şi intereselor membrilor săi", se arată în proiect.

De asemenea, este menţionat faptul că, în realizarea obiectivelor propuse, IAA a pus bazele Şcolii IAA de Marketing şi Comunicare, aceasta fiind prima şcoală intensivă din România care se adresează profesioniştilor din domeniul marketing şi comunicare şi care oferă cursuri la standarde internaţionale.

Prin intermediul "Programului naţional de educare pentru un stil de viaţă sănătos", părţile implicate în derularea acestuia, printre care şi IAA, şi-au propus să ajute la conştientizarea riscurilor presupuse de o alimentaţie neadecvată şi de lipsa de mişcare, oferind soluţii pentru a contracara efectele acestora, se mai spune în proiectul de hotărâre a Guvernului.

Totodată, se precizează că IAA a organizat numeroase seminarii, la care au participat importanţi profesionişti din domeniu. Printre aceştia s-au numărat John Griffiths, unul dintre cei mai respectaţi profesionişti în Account Planning din lume, care a prezentat seminarul intitulat "Gathering valuable insights from consumer research", Erich Buxbaum, unul dintre cei mai respectaţi profesionişti în marketing şi comunicare din Europa, care a susţinut un workshop intensiv pe tema "Brand Positioning" în Bucureşti în anul 2007, şi în anul 2009, un eveniment cu totul inedit numit "Brand Colours", având ca obiectiv analiza dintr-o astfel de perspectivă a impactului pe care culorile şi lumina îl au asupra valorilor brandurilor şi ale corporaţiilor.

În cadrul Congresului Mondial IAA Worldwide, premiul Golden Tulip pentru cea mai activă şi mai creativă filială din lume a fost acordat filialei române, iar preşedintele IAA România, Felix Tătaru, a fost numit vicepreşedinte IAA Worldwide, fiind primul român care şi-a făcut un nume într-o organizaţie mondială a profesioniştilor din marketing şi comunicare.

Potrivit Ordonanţei Guvernului 26/2000 aprobată cu modificări şi completări prin Legea 246/2005, recunoaşterea utilităţii publice conferă asociaţiei sau fundaţiei următoarele drepturi şi obligaţii: dreptul de a i se atribui în folosinţă gratuită bunurile proprietate publică, dreptul de a menţiona în toate documentele pe care le întocmeşte că asociaţia sau fundaţia este recunoscută ca fiind de utilitate publică, obligaţia de a menţine cel puţin nivelul activităţii şi performanţele care au determinat recunoaşterea, obligaţia de a comunica autorităţii administrative competente orice modificări ale actului constitutiv şi ale statutului, precum şi rapoartele de activitate şi situaţiile financiare anuale: orice persoană interesată) şi obligaţia de a publica, în extras, în termen de 3 luni de la încheierea anului calendaristic, rapoartele de activitate şi situaţiile financiare anuale în Monitorul Oficial al României, precum şi în Registrul naţional al persoanelor juridice fără scop patrimonial.

IAA este organizaţie tripartită, un parteneriat strategic unic, ce apără interesele comune ale tuturor disciplinelor din întregul spectru al comunicărilor de marketing - de la clienţi şi agenţii de publicitate până la mass media. Este o asociaţie ce cuprinde toate disciplinele implicate în construirea unei mărci şi are o organizare globală, cu baze în 96 de ţări. În România, IAA reuneşte peste 170 de companii. Rolul IAA este să promoveze în România standardele internaţionale recunoscute în domeniul publicităţii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici