MIPTV 2012: Altruismul, noua tendinţă din programele de televiziune

Ajutorul oferit celor din jur pentru a trece cu bine peste o încercare dificilă sau pentru a-şi găsi sufletul pereche - altruismul a devenit ultima tendinţă din programele de televiziune, potrivit experţilor intervievaţi la MIPTV, salonul internaţional al audiovizualului de la Cannes.

Urmărește
134 afișări
Imaginea articolului MIPTV 2012: Altruismul, noua tendinţă din programele de televiziune

MIPTV 2012: Altruismul, noua tendinţă din programele de televiziune (Imagine: Shutterstock)

"Dacă în trecut oamenii mergeau să consulte experţi pentru a-şi rezolva problemele, persoanele în dificultate le cer în prezent vecinilor lor să îi ajute", a declarat Virginia Mouseler, directoarea de la The Wit, o companie franceză care analizează tendinţele din domeniul audiovizual.

"Cea mai puternică tendinţă din producţiile TV de astăzi constă în recomandările de la egal la egal", a adăugat Virginia Mouseler.

Dintre noile programe aşteptate în lunile următoare, multe vor fi centrate pe ideea de întrajutorare, se afirmă în prezentarea făcută de compania The Wit la salonul MIPTV (1 - 4 aprilie).

"Neighbours", emisiunea de pe postul de televiziune al celebrei realizatoare americane Oprah Winfrey, OWN, prezintă o familie în criză care cere să fie ajutată.

După o întâlnire colectivă, în cursul căreia membrii familiei îşi dezvăluie problemele, vecinii decid, individual, dacă vor să îi ajute. Membrii familiei trebuie în acest caz să cedeze controlul asupra vieţilor lor unuia sau mai multor vecini, care vor deveni mentorii lor şi îi vor ajuta să găsească soluţii.

"Audience" este un alt exemplu, poate dus spre extrem, pentru această nouă tendinţă. În acest program, distribuit de postul britanic ITV, 50 de persoane străine se deplasează la domiciliul unei persoane în criză, care trebuie să ia o decizie importantă, dar care nu reuşeşte să facă faţă situaţiei în care se află.

Străinii, care trăiesc, mănâncă şi dorm în acea casă timp de şapte zile, sunt disponibili pentru a da sfaturi.

Un alt program de întrajutorare este "Missing", difuzat în Danemarca, începând din luna ianuarie, care îi ajută pe părinţi să îşi găsească copiii dispăruţi, răpiţi şi duşi în străinătate de o persoană apropiată. În primul sezon al emisiunii, 50% dintre copiii răpiţi şi-au regăsit familiile, a precizat Virginia Mouseler.

Iubirea este şi ea o temă centrală în această primăvară, odată cu apariţia unor noi emisiuni dedicate întâlnirilor între persoanele singure, difuzate din Scandinavia şi până în Israel şi Australia, care au ca obiectiv să îi ajute pe celibatari să îşi întâlnească sufletul pereche.

"Întâlnirile între celibatari reprezintă din nou un subiect puternic", a declarat Rob Clark, directorul departamentului de dezvoltare a divertismentului mondial la FremantleMedia, una dintre cele mai mari societăţi de producţie de emisiuni de divertisment din lume.

Emisiunea "L'Amour est dans le pré", difuzată de postul M6 în Franţa şi de postul RTL în Belgia şi Germania, continuă să aibă mare succes pe plan mondial.

Printre alte programe de acest gen se află şi "Please Marry My Boy", care a debutat în Australia la începutul acestui an, în care trei mame îşi ajută fiii să îşi găsească soţia ideală. Un alt exemplu este emisiunea "Dear Neighbours, Help Our Daughter Find Love", difuzată în Israel, în care o întreagă comunitate ajută fiica unei familii locale să îşi găsească un soţ.

Deznodământul poate fi uneori suprinzător, ca în emisiunea "Fools for Love", lansată luna trecută în Danemarca: participanţii celibatari, separaţi printr-un zid opac din latex, pot avea surpriza de a descoperi un fost iubit sau o fostă iubită de cealaltă parte a zidului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici