Spectacolul „Utopia Station”, realizat de Cătălin Matei în colaborare cu Ben G. Fodor, prezintă prin intermediul imaginilor şi înregistrărilor audio gânduri şi dorinţe utopice care pornesc de la filosofia lui Platon şi se extind până la proiecţii futuriste despre societate, informează un comunicat remis MEDIAFAX.
Înregistrările audio ale filosofilor Theodor W. Adorno şi Michel Foucault se împletesc cu texte filosofice lecturate de actorul Karl Menrad, prezentând strălucirea şi depravarea societăţii occidentale caracterizată de viziuni neclare despre o lume mai bună şi iluzia îmbunătăţirii societăţii prin implementarea forţată a unor sisteme ierarhice rigide.
„Utopia Station” este inspirat de albumul de artă „Incipit Vita Nova – I.V.N.”, de Ben G. Fodor (editura Kerber, Berlin, 2014), un proiect ce abordează tematica utopiilor şi a orientărilor idealiste din secolul al 20-lea.
Cătălin Matei, născut în 1980, la Brăila, este designer audio, muzician şi compozitor. A compus muzică pentru filme mute şi prezentări de modă (Berlin Fashion Week, Viena, Londra) şi a realizat programarea audio pentru performace-uri şi instalaţii audio la festivaluri precum Rokolectiv (Bucureşti), TodaysArt Festival (Haga, Olanda), The Hobby Horse (Londra, Marea Britanie), ICAS Suite by Club Transmediale (Berlin, Germania), Crack Festival (Roma, Italia) şi Insomnia Festival (Tromso, Norvegia).
A susţinut perfomance-uri pe scene naţionale şi internaţionale, între care Sillyconductor la MAK NITE (Muzeul de Artă Aplicată din Viena, Austria, 2011), Morpheus Buyback la Steirischer Herbst Festival (Graz, Austria, 2011), Positive Tension la MuseumsQuartier (Viena, Austria, 2012), The Four Seasons by Night la Bienala de artă contemporană din Konjic (Bosnia şi Herţegovina, 2013) şi The Shuffler la Abrons Arts Center (New York, Statele Unite ale Americii, 2013).
Evenimentul de la Viena este organizat de Dorothee Frank, redactor al postului de radio ORF, şi Ben G. Fodor, în colaborare cu Academia de Arte Vizuale din Viena şi postul de radio Ö1-Kunstradio şi cu sprijinul Asociaţiei „Forberg Schneider” şi al Institutului Cultural Român de la Viena.