Norio Ohga, considerat "părintele CD-urilor", a murit la vârsta de 81 de ani

Norio Ohga, considerat "părintele CD-urilor" şi fostul director general al grupului Sony, a murit, sâmbătă, la vârsta de 81 de ani.

Urmărește
38 afișări

Norio Ohga, un fost student la conservator, a condus grupul Sony între 1982 şi 1995 şi a transformat această firmă japoneză de produse electronice într-un gigant mondial în domeniul multimedia.

În afară de rolul său major în procesul de elaborare şi dezvoltare a formatului CD, Norio Ohga a înfiinţat Sony Music, a iniţiat achiziţionarea studiourilor Columbia Pictures şi a încurajat lansarea consolei de jocuri PlayStation.

Cariera lui Norio Ohga a început în 1953, când acest student la muzică la Universitatea naţională din Tokyo a trimis o scrisoare directorilor grupului Tokyo Telecommunications Engineering, considerat strămoşul grupului Sony, în care le sugera o serie de îmbunătăţiri pentru prototipul de magnetofon pe care această companie îl lansase recent pe piaţă şi despre care el spunea că ar fi avut un sunet "catastrofal".

Impresionaţi de ideile acestui inginer autodidact, fondatorii grupului Sony, Masaru Ibuka şi Akio Morita, l-au angajat pe post de consultant. Începând din 1959, Norio Ohga se dedică total acestei companii şi devine în scurt timp unul dintre directorii ei.

Zece ani mai târziu, el conduce negocierile dintre Sony şi CBS care au condus la înfiinţarea CBS/Sony Records, care va deveni mai târziu Sony Music Entertainment.

La începutul anilor '80 acest cântăreţ bariton amator intră în istorie, atunci când s-a implicat decisiv în conceperea şi lansarea unui nou disc cu un nou format, al cărui diametru a fost redus la 12 centimetri, conceput pentru a înlocui vechile discuri de vinil.

Urmărind de aproape dezvoltarea şi lansarea noului "disc compact", realizat de Sony în colaborare cu Philips, Norio Ohga a insistat ca acest model să fie suficient de mare pentru a conţine întreaga Simfonie a 9-a a lui Ludwig van Beethoven. Primul CD a fost comercializat de grupul Sony în anul 1982 şi s-a bucurat în scurt timp de un succes fulminant.

În aceeaşi perioadă, directorul grupului nipon a cunoscut şi cea mai mare "înfrângere" din carieră, atunci când formatul video Betamax lansat de compania pe care o conducea a fost "învins" pe piaţă de formatul VHS care s-a impus foarte repede ca modelul video preferat pe plan mondial.

Norio Ohga a decis să continue diversificarea grupului Sony şi a cumpărat, printr-o achiziţie intens mediatizată, celebra casă de producţie cinematografică americană Columbia Pictures. Contractul, semnat în 1989 pentru 3,4 miliarde de dolari, a trezit nemulţumirea multora dintre americani.

La începutul anilor '90, Ohga a încurajat grupul Sony, în ciuda unei opoziţii importante în cadrul grupului, să se lanseze pe piaţa jocurilor video, odată cu lansarea consolei PlayStation, care s-a bucurat de un imens succes comercial.

Insistând asupra importanţei imaginii de marcă a grupului, Norio Ohga este acela care a desenat logo-ul companiei Sony.

Un mare meloman, Norio Ohga s-a bucurat de prietenia unor nume mari din muzica clasică internaţională, precum dirijorul Herbert von Karajan.

În 2001 a primit Ordinul comorii sacre, una dintre cele mai înalte distincţii civile din Japonia şi a fost decorat în mai multe ţări, în special în Germania, Italia şi Austria, iar în Franţa a primit Legiunea de onoare.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici