"Nostalgicii" şi "narcisiştii", printre categoriile de utilizatori Hi5

Cei nostalgici după anii copilăriei şi persoanele dornice de autopromovare se numără printre categoriile de utilizatori ai Hi5, cea mai populară reţea de socializare din România, potrivit rezultatelor unui studiu prezentat la Webstock, eveniment de social media & blogging organizat în Capitală.

Urmărește
98 afișări
Imaginea articolului "Nostalgicii" şi "narcisiştii", printre categoriile de utilizatori Hi5

"Nostalgicii" şi "narcisiştii", printre categoriile de utilizatori Hi5 (Imagine: Mediafax Foto)

Rezultatele studiului realizat de Daedalus Millward Brown au fost prezentate de Adina Mădulărea, reprezentantă a companiei de cercetare, şi au făcut referire la motivaţiile, aşteptările utilizatorilor reţelelor de socializare şi, nu în ultimul rând, la modul în care brandurile ar putea folosi aceste informaţii.

Cercetarea a arătat că cele mai vizitate reţele de socializare din România sunt Twitter, Hi5 şi Facebook şi a analizat modul în care fiecare dintre utilizatorii uneia dintre aceste platforme se percep pe ei înşişi, îi percep pe ceilalţi şi profilul brandurilor care ar fi compatibile cu fiecare dintre aceste site-uri.

Astfel, utilizatorii de Twitter se percep pe ei înşişi ca pe nişte indivizi care contează, care sunt la curent cu tot ce apare nou în jurul lor şi care sunt orientaţi către realizare materială şi dezvoltare de sine. Ei sunt recunoscuţi la rândul lor, de utilizatorii de Facebook, ca nişte lideri, dar care sunt "prea egocentrici şi prea concentraţi pe dezvoltarea personală". În ce priveşte utilizatorii de Hi5, aceştia nu ştiu exact ce se întâmplă pe Twitter. Pentru experţi, cei care folosesc site-ul de microblogging sunt influenţatorii, cei care au bloguri şi sunt concentraţi pe networking.

Utilizatorii reţelei Facebook sunt văzuţi de membrii comunităţii Twitter ca "persoane care sunt ok, dar care nu sunt prea interesate în socializare". Ei văd Facebook mai degrabă ca o istorie personală ilustrată. Pentru utilizatorii de Hi5, Facebook este perceput ca elitist, aspiraţional, dar având standarde mai rigide, care limitează anumite impulsuri comportamentale. Experţii îi văd pe membrii comunităţii Facebook ca pe nişte oameni care au nevoie de apartenenţă la un grup cu care au afinităţi şi care simt nevoia de a împărtăşi. Pentru utilizatori, Facebook este asociat cu intimitatea şi momentele de relaxare, dar şi ca un instrument pentru managementul imaginii de sine.

Hi5, reţeaua supranumită OTV-ul României din cauza audienţei foarte mari, are două categorii de utilizatori: cei care şi-au făcut contul la începuturi şi sunt nostalgici după anii adolescenţei, pe această reţea păstrând legătura cu prieteni sau colegi din copilărie, şi cei care vor să se autopromoveze.

Utilizatorii de Facebook tind să fie mai puţini critici faţă de utilizatorii de Hi5 decât cei ai Twitter, mulţi dintre ei având şi ei la începuturi cont pe această reţea.

Potrivit reprezentantei Daedalus, brandurile care doresc să interacţioneze cu consumatorii prin intermediul reţelelor de socializare trebuie să ia în considerare afinitatea dintre ADN-ul brandului şi specificul reţelei de socializare.

Astfel, conform cercetării, brandurile care au ca valori asociate ataşamentul, apartenenţa şi grija faţă de alţii sunt compatibile cu Facebook, cele care sunt populare, low-cost sau puternic sexualizate, cu Hi5, iar cele axate pe self-development şi ascensiune şi umor rafinat, cu Twitter.

Webstock este un eveniment marca Evensys, organizat în parteneriat cu Vodafone şi sponsorizat de Microsoft, Adobe, LG, Kaspersky Lab România şi Cuculand. Întregul eveniment va fi transmis live pe internet, la Webstock TV, cu sprijinul radio Lynx. Evensys este companie cu trei ani de experienţă în organizarea de conferinţe şi seminarii proprii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici