Noul post de filme româneşti Autentic Cinema TV se va lansa în martie 2010

Autentic Cinema TV, un post care va difuza filme româneşti din toate timpurile, a primit, marţi, licenţă audiovizuală de la CNA, televiziunea urmând să se lanseze în martie 2010 şi să fie disponibilă în primul an de emisie doar abonaţilor platformei Dolce a Romtelecom.

Urmărește
1650 afișări
Imaginea articolului Noul post de filme româneşti Autentic Cinema TV se va lansa în martie 2010

Noul post de filme româneşti Autentic Cinema TV se va lansa în martie 2010 (Imagine: Mediafax Foto)

CNA a analizat în şedinţa de marţi solicitarea S.C. Really Good Ideas Media SRL Bucureşti pentru acordarea unei licenţe audiovizuale prin satelit pentru postul Autentic Cinema TV.

La şedinţa Consiliului au participat, din partea Autentic Cinema TV, Adrian Iacobini, director general al postului, Camelia Spătaru, director executiv, regizorul Radu Gabrea, în calitate de consultant în materie de regie şi programe, şi Dan Silviu Boerescu, consultant editorial, în special pentru filme artistice şi documentare.

Potrivit lui Adrian Iacobini, postul Autentic Cinema TV va fi un post TV specializat pe film, care va difuza program 24 de ore din 24, şapte zile pe săptămână. Postul va difuza circa 240 de filme româneşti anual. Structura programelor va fi formată din filme româneşti din toate timpurile, de la primele filmări până la cele mai noi filme româneşti.

"Fac parte din echipa care a venit cu ideea de a creea un HBO românesc, un canal de film românesc. Televiziunile până acum au difuzat o gamă de filme comerciale româneşti destul de restrânsă, cinematografia românească are mult mai multe de oferit, filme clasice, filme de artă din arhiva Sahia (...). Filmul românesc difuzat de alte canale comerciale, spre exemplu de B1 TV, strânge un rating destul de ridicat, dar filmele difuzate sunt într-o stare destul de proastă (...). Avem la bază un proiect de reabilitare în primul rând a tuturor filmelor pe care urmează să le difuzăm pe postul TV, reabilitare pentru peliculă, negativ, cât şi pentru sunet", a spus Adrian Iacobini. El a precizat că s-a ocupat de inserturile de film românesc la diverse ziare de pe piaţă, fapt pentru care cunoaşte foarte bine cinematografia românească.

"Avem nevoie cu toţii de acest canal de filme. România are nevoie de acest canal de filme, dar şi telespectatorii români au nevoie de aceste filme. Datoria noastră este să prezentăm şi modul în care unele dintre filme s-au realizat, cu mărturii ale regizorilor, actorilor, criticilor, istoricilor, care să restabilească adevărul pentru anumite filme controversate ale istoriei noastre. Vom pune mare accent pe filmul de artă românesc, difuzat mai puţin de televiziunile comerciale, din cauză că nu face rating. Vom difuza şi documentare, care în prezent zac prin arhive, dar şi scurtmetraje din toate timpurile", a explicat şi Camelia Spătaru. Ea a precizat că postul Autentic Cinema TV va difuza şi prima peliculă românească - "Amor fatal" - filmată în 1911, în care au jucat Tony Bulandra şi Lucia Sturdza.

Televiziunea Autentic Cinema TV nu va difuza pauze publicitare în primul an de la lansarea postului. "Între filme vor fi difuzate doar promouri de prezentare a filmelor", a spus Iacobini.

Publicul ţintă al Autentic Cinema TV va fi format din persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 49 de ani, din mediul urban.

În mod concret, în programul postului se vor regăsi "zile speciale" şi "integrale", dedicate regizorilor şi actorilor.

"Miercurea şi joia, de la ora 21.00, vom difuza fie integrale ale regizorilor, fie integrale ale actorilor. Zilele de sâmbătă şi duminică vor fi dedicate programelor pentru copii, filmelor vechi", a spus Adrian Iacobini. El a mai spus că sâmbăta şi duminica postul TV va difuza pachete de scurtmetraje, din toate timpurile, dar şi making off-uri româneşti. "O emisiune va fi «Echipa de filmare», care va prezenta diverşi actori sau regizori care vor prezenta filmele care urmează să intre pe post", a mai spus Iacobini.

"O mare atenţie va fi acordată filmului documentar românesc, care în prezent se află în arhiva Sahia într-o stare deplorabilă. Considerăm că acea arhivă are o foarte mare valoare pentru publicul românesc. Dorim, de asemenea, să dăm o atenţie specială producţiilor premiate la nivel internaţional de-a lungul timpului", a mai spus Adrian Iacobini.

Postul Autentic Cinema TV va difuza şi producţii teatrale. "Un alt proiect este înregistrarea în vederea difuzării a spectacolelor de teatru românesc şi contemporan", a spus Adrian Iacobini.

"Vrem să extindem şi la spectacole de operă şi de balet, care sunt mult mai puţin cunoscute şi difuzate pe canalele româneşti", a spus şi Camelia Spătaru.

Totodată, Camelia Spătaru a spus, că după stabilizarea postului pe piaţă, se va avea în vedere şi achiziţionarea de filme europene. "Nu este corect să discriminăm producţia europeană, pe o piaţă europeană pe care şi noi vrem să avem acces", a precizat Camelia Spătaru.

Prezent la şedinţa CNA, Radu Gabrea a spus că acest post Autentic Cinema TV - "un fel de HBO al filmului românesc" - "va salva şi va echilibra acest mare dezechilibru al filmului".

"Această platformă de prezentare a filmului românesc publicului larg nu poate fi decât salutară", a spus Radu Gabrea, precizând că s-a asociat acestui proiect "dintr-un fel de datorie", datorită faptului că în urmă cu câţiva ani a participat la elaborarea primei legi a cinematografiei.

"Acum două zile am avut o discuţie cu studenţii mei, ei observaseră că filme româneşti au succese foarte mari în festivaluri, dar din păcate nu ajung la publicul românesc pentru că distribuţia este catastrofală. Consider că un asemenea canal este absolut salutar, ca o completare a filmului românesc şi a expunerii filmului (...) Speranţa mea este că acest post va funcţiona atât de bine încât la un moment dat să contribuie la producţia de filme", a mai spus Radu Gabrea.

Postul Autentic Cinema TV va fi difuzat în primul an de emisie exclusiv pe platforma Dolce, a companiei Romtelecom. "Interes există din partea mai mulor cablişti ca să ne preia, în schimb înţelegerea noastră a fost ca pentru primul an să mergem exclusiv cu Dolce. Vom vedea cum merge postul, apoi intenţia noastră este să ne preia cât mai multă lume", a explicat Camelia Spătaru.

Totodată, Adrian Iacobini a spus că, după un an de la lansare, postul Autentic Cinema TV va difuza publicitate. "Noi plănuim ca după un an de difuzare să facem şi un contract cu o agenţie de media", a spus Iacobini.

Adrian Iacobini a declarat pentru MEDIAFAX că postul Autentic Cinema TV se va lansa cel mai probabil în luna martie 2010 pe satelit, prin platforma Dolce, şi, posibil din prima parte a anului viitor, prin serviciul IPTV al Romtelecom.

Investiţia iniţială în postul Autentic Cinema TV este de circa 80.000 de euro, potrivit lui Adrian Iacobini. Directorul general al televiziunii a mai spus că noul post TV are în prezent o echipă de 12 persoane.

Societatea Really Good Ideas Media SRL a fost înfiinţată în martie 2009 şi are sediul în Bucureşti. Acţionarul unic al societăţii este Adrian Iacobini, potrivit datelor disponibile la Registrul Comerţului.

Totuşi, directorul executiv al postului, Camelia Spătaru - purtător de cuvânt al Executivului în timpul guvernării Tăriceanu - a declarat pentru MEDIAFAX că, în prezent, acţionariatul s-a modificat. Astfel acţionarii Autentic Cinema TV sunt Camelia Spătaru, Adrian Iacobini şi Anca Dobrescu.

Membrii CNA au aprobat cu unanimitate de voturi acordarea licenţei audiovizuale pentru Autentic Cinema TV şi i-au felicitat pe iniţiatorii proiectului pentru ideea înfiinţării acestui post tv.

Romtelecom face parte din grupul elen de telecomunicaţii OTE, care deţine peste 54% din acţiunile companiei româneşti. Principalul acţionar minoritar al OTE este grupul german Deutsche Telekom. Compania avea, la finele lunii septembrie, 831.000 de utilizatori pe segmentul televiziunii DTH - Dolce. Romtelecom a lansat la începutul lunii decembrie, în zece oraşe din ţară, serviciul de televiziune prin internet (IPTV) Dolce Interactiv.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici