O carte pe zi: „Comunicarea băncilor centrale prin intermediul reţeleler sociale online”

Dezvoltarea reţelelor sociale online şi a noilor tehnologii informaţionale determină apariţia unor schimbări importante la nivelul comunicării externe a băncilor centrale.

Urmărește
106 afișări
Imaginea articolului O carte pe zi: „Comunicarea băncilor centrale prin intermediul reţeleler sociale online”

O carte pe zi: „Comunicarea băncilor centrale prin intermediul reţeleler sociale online”

Iată o temă rar abordată în lucrările de specialitate din România, comunicarea băncilor centrale constituie un domeniu de analiză relativ recent, remarcându-se prin potenţialul demonstrat în descifrarea poveştii din spatele unor instituţii care obişnuiau, în urmă cu mai bine de două decenii, să se închidă într-un „turn de fildeş”. Lucrarea de faţă le permite cititorilor să privească dincolo de ziduri şi să pătrundă într-un univers al comunicării instituţionale explorat de puţini cercetători, având în vedere nivelul ridicat de abstractizare a informaţiilor transmise de către o bancă centrală

În prezent, băncile centrale sunt mai deschise şi mai transparente în procesul de comunicare externă, dar drumul parcurs până în acest moment a fost destul de lung şi continuă să fie unul plin de oportunităţi şi de provocări.

„În acest volum, autoarea îşi propune să identifice strategia de comunicare a Băncii Naţionale a României, prin prisma modului în care această instituţie stabileşte agenda publică în România utilizând reţelele sociale online. Cercetarea este una complexă, întrucât explorează atât perspectiva „dinăuntru”, pe baza analizării conţinutului propriu-zis al comunicării Băncii Naţionale a României şi a interviurilor cu experţi de prim rang din banca centrală, cât şi „din afară”, prin intermediul discuţiilor cu publicul larg – un segment de audienţă mai puţin convenţional pentru o autoritate monetară.

Lucrarea este utilă practicienilor din domeniul relaţiilor publice, precum şi celor interesaţi de complexitatea procesului de comunicare în cazul unei instituţii care asigură un bun public extrem de valoros: stabilitatea preţurilor.” - Prof. univ. dr. Nicoleta Corbu. Profesoara Nicoleta Corbu a coordonat lucrarera de doctorat care s-a transformat în cartea pe care o smenalăm astăzi.

Tema lucrării vizează identificarea strategiei de comunicare online a unei bănci centrale, Banca Naţională a României, în vederea determinării modului prin care aceasta încearcă să influenţeze agenda media şi agenda publicului, prin evidenţierea acelor teme specifice activităţii unei astfel de instituţii: politică monetară, stabilitate financiară, plăţi, supraveghere bancară, emisiune monetară, curs de schimb etc. În acelaşi timp, lucrarea îşi propune să aducă şi perspectiva audienţei cu privire la modul cum sunt receptate mesajele Băncii Naţionale. Pe baza informaţiilor rezultate din analiza literaturii de specialitate şi din interpretarea datelor furnizate în urma utilizării concomitente a mai multor metode calitative (analiza tematică şi interviul semi-structurat), respectiv cantitative (analiza de conţinut), vor fi formulate câteva recomandări privind îmbunătăţirea strategiei de comunicare online a băncii centrale în vederea creşterii accesibilităţii temelor promovate, ceea ce ar contribui la facilitarea diseminării acestora de către media şi către publicul larg deopotrivă, precum şi la consolidarea credibilităţii şi legitimităţii instituţiei în faţa acestuia. Lucrarea este compusă din patru capitole: două părţi teoretice, în care vor fi analizate principalele concepte din teoria agenda setting şi a comunicării băncilor centrale, având în vedere noile direcţii de cercetare identificate în contextul dezvoltării reţelelor sociale online; o parte aplicativă, care va conţine o analiză a comunicării Băncii Naţionale a României prin intermediul social media, din triplă perspectivă. În primul rând, vor fi analizate conţinuturile media pe care BNR le transmite în social media într-o perioadă dată de timp, pentru a vedea care sunt temele pe care banca centrală le aduce pe agenda media. În al doilea rând, vom oferi o perspectivă „dinăuntru”, a unor experţi care lucrează în BNR, cu privire la strategia de comunicare a băncii. Nu în ultimul rând, vom analiza perspectiva audienţei care receptează 3 mesajele din agenda media pentru a vedea în ce măsură acestea ajung pe agenda cetăţeanului, cum sunt repetate şi care este opinia audienţei cu privire la Banca Naţională.


Ana-Maria-Violeta Voloc - Comunicarea băncilor centrale prin intermediul reţelelor sociale online. Studiu de caz: Banca Naţională a României. Editura Tritonic, colecţia Comunicare media. 292 pag.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici