Tom Curley, Chief Executive al AP, a declarat că actuala concurenţă pe piaţă dintre Microsoft, Yahoo şi Google ar putea impulsiona veniturile industriei media, ajutând-o să obţină profituri mai mari de pe urma ştirilor online.
Curley a adăugat că AP analizează posibilitatea lansării de noi produse, inclusiv a unor informaţii premium din diverse domenii, pentru care să perceapă taxe diferite.
„Produsele pot fi rezervate şi ar putea fi oferite exclusiv anumitor clienţi”, a declarat el.
„Cei care obţin acces la respectivul tip de conţinut (…) ar putea obţine informaţia exclusiv pentru 20-30 de minute„, a spus Curley.
În prezent, toţi clienţii AP primesc materialele şi articolele agenţiei de ştiri în acelaşi timp. Motoarele de căutare precum Google au fost criticate pentru că au obţinut profituri foarte mari de pe urma conţinuturilor de la furnizorii de informaţii, pe care nu le-au plătit.
Totodată, AP negociază noi contracte cu Google, Microsoft şi Yahoo şi a început deja să folosească un sistem care permite urmărirea conţinuturilor sale utilizate fără permisiune.