O fetiţă de 11 ani a câştigat concursul "Doodle 4 Google" SUA, cu un logo despre purificarea apei - FOTO

Audrey Zhang, o fetiţă în vârstă de 11 ani, a câştigat concursul "Doodle 4 Google" din SUA şi o bursă şcolară în valoare de 30.000 de dolari, cu un logo în care prezintă o maşinărie ce ajută la purificare apei poluate.

Urmărește
503 afișări
Imaginea articolului O fetiţă de 11 ani a câştigat concursul "Doodle 4 Google" SUA, cu un logo despre purificarea apei - FOTO

O fetiţă de 11 ani a câştigat concursul "Doodle 4 Google" SUA, cu un logo despre purificarea apei - FOTO (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Audrey, care locuieşte în statul New York, a fost desemnată câştigătoare a ediţiei din acest an a concursului "Doodle 4 Google", la care au participat mii de tineri din SUA şi care a avut ca temă mediul, informează washingtonpost.com.

Logoul lui Audrey Zhang - realizat sub forma unui desen - a fost postat, luni, pe google.com, într-o versiune animată.

Această creaţie este luxuriantă, bogată şi completă, a declarat Ryan Germick, liderul artiştilor care fac parte din echipa Google Doodle. "Fiecare frunză (din desenul realizat de Audrey Zhang, n.r.) pare că are viaţă în ea", a mai spus el.

De asemenea, este pentru prima dată când Google a animat un logo creat în acest concurs, Ryan Germick precizând că echipa sa nu a realizat iniţial cât de dificil va fi "să aducă la viaţă" acest logo.

Audrey a câştigat în cadrul concursului organizat de Google o bursă şcolară în valoare de 30.000 de dolari şi o bursă de tehnologie de 50.000 de dolari pentru şcoala unde învaţă, Island Trees Middle School din Levittown, New York.

De asemenea, Google a donat o sumă de 20.000 de dolari în numele ei pentru un program al cărui scop este furnizarea de apă curată în toaletele a zece şcoli din Bangladesh, un stat situat în Asia de Sud.

Audrey, care realizează de asemenea sculpturi şi bijuterii, a afirmat: "Dacă nu desenezi, atunci nu poţi arăta nimănui cum arată ideile tale".

Competiţii similare pentru a decora pagina Google în momente speciale au fost organizate de-a lungul timpului în peste 30 de ţări, între care şi România. Astfel, în 2012, Google România a sărbătorit 1 Decembrie cu un logo desenat de Iasmina Maria Răceanu - o elevă de clasa a VIII-a din Suceava, care a câştigat concursul "Doodle 4 Google", care s-a aflat atunci la prima ediţie şi a fost dedicat Zilei Naţionale a României.

Doodle-urile sunt reprezentări ocazionale ale logoului afişat pe prima pagină a Google, cel mai celebru motor de căutare la nivel internaţional, ce au acompaniat de-a lungul anilor toate căutările online făcute de utilizatorii Google din întreaga lume.

Google îşi schimbă logoul ocazional, pentru a serba un anumit eveniment major sau o personalitate care a schimbat lumea. În galeria celor mai recente logouri dedicate României s-au numărat Constantin Brâncuşi, George Enescu, I.L. Caragiale, Sergiu Celibidache, Mărţisorul sau Ziua Naţională a României.

În 1998, fondatorii Google Larry şi Sergei au participat la festivalul Burning Man din deşertul Nevada. Pentru că au vrut să-şi anunţe utilizatorii că vor fi plecaţi în acea perioadă, au adăugat emblema festivalului în spatele logoului Google. Primul doodle astfel creat a fost unul relativ simplu, dar ideea de a decora logoul companiei cu ocazia unor evenimente extraordinare a fost neaşteptat de bine primită de către utilizatorii Google, care au apreciat natura jucăuşă a acestor modificări.

Doi ani mai târziu, în 2000, Larry şi Sergei l-au numit Dennis Hwang managerul echipei Doodle Google.

De atunci, Google a creat peste 1.000 de logouri pentru paginile de start Google din întreaga lume, sărbătorind personalităţi ca Marie Curie, Mahatma Gandhi şi personaje ca Batman. Unele dintre aceste logouri sunt publicate la nivel global (pe toate paginile de start locale ale Google), iar altele sunt create special pentru o anumită ţară.

Doodle-urile Google au început ca simple ilustraţii, dar în timp acestea au evoluat, ca şi tehnologia. Astfel, au fost prezentate publicului logouri sofisticate, precum cel dedicat aniversării primei publicări a poveştii lui Pinocchio, şi doodle-uri interactive, precum cele ce omagiau opera lui Jules Verne ("20.000 de leghe sub mări") şi chitara electrică Les Paul.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici