O platformă online dedicată tranziţiei la televiziunea digitală terestră a fost lansată joi

O platformă online dedicată procesului de tranziţie de la televiziunea analogică la cea digitală terestră din România a fost lansată, joi, de Asociaţia pentru Comunicaţii Digitale şi Grayling, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

Urmărește
3244 afișări
Imaginea articolului O platformă online dedicată tranziţiei la televiziunea digitală terestră a fost lansată joi

O platformă online dedicată tranziţiei la televiziunea digitală terestră a fost lansată joi (Imagine: Shutterstock)

Portalul www.tvdigitala.ro a fost lansat în contextul în care, miercuri, a încetat emisia analogică terestră în România. De asemenea, acest portal îşi propune să fie o sursă completă de informaţii referitoare la televiziunea digitală în România, dar şi despre evoluţia televiziunii digitale indiferent de platforma de transmisie.

"Portalul tvdigitala.ro adună absolut toate informaţiile relevante referitoare la trecerea la televiziunea digitală terestră. Dar nu numai atât: vrem ca acesta să fie punctul de pornire în informare al tuturor telespectatorilor afectaţi de acest pas tehnologic. Televiziunea digitală este o oportunitate pentru companiile din industrie şi un beneficiu pentru consumatori, pentru că oferă posibilitatea dezvoltării unor noi servicii, care vor schimba complet modul în care privim televiziunea", a declarat Mihai Constantin, preşedintele Asociaţiei pentru Comunicaţii Digitale.

Portalul are două mari secţiuni, una dedicată telespectatorilor - principalii beneficiari ai acestei transformări a modului de recepţie a programelor TV -, iar cealaltă, direct operatorilor şi jucătorilor din industria de echipamente profesionale dedicate transmisiei şi recepţiei TV.

Telespectatorii vor putea găsi pe www.tvdigitala.ro informaţii referitoare la tranziţia de la televiziunea analogică terestră la cea digitală terestră, de la descrierea procesului şi a echipamentelor necesare până la oferta de programe disponibile în format digital. Portalul va oferi posibilitatea verificării disponibilităţii serviciului digital terestru la nivelul oricărui judeţ şi localitate din ţară, în funcţie de dezvoltarea reţelei digitale terestre, în conformitate cu strategia Guvernului de implementare a televiziunii digitale terestre în teritoriu. De asemenea, portalul conţine informaţii despre platformele alternative de recepţie TV în format digital, de la tradiţionalul cablu şi transmisiunea prin intermediul satelitului până la IPTV (Internet Protocol Television) şi platforme de VoD (Video on Demand).

Tot în secţiunea dedicată telespectatorilor este prezentat un index al celor mai importanţi producători de televizoare care comercializează pe piaţa locală modele compatibile cu standardul digital terestru DVB-T2, implementat în România.

Secţiunea dedicată industriei conţine date despre operatorii de cablu şi satelit prezenţi în România, informaţii actualizate despre licitaţiile de atribuire a multiplexelor digitale terestre organizate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii, precum şi o secţiune referitoare la cadrul legislativ care reglementează acest sector economic.

Trecerea la televiziunea digitală terestră trebuie finalizată, la nivelul întregii ţări, pe 31 decembrie 2016, conform celor mai recente reglementări legislative în acest sens.

Înfiinţată în 2009, Asociaţia pentru Comunicaţii Digitale este formată din radiodifuzori, operatori de satelit, lideri în domeniul internetului, companii de telecomunicaţii şi furnizori de tehnologie şi soluţii care îşi propun să dezbată şi să configureze agenda naţională privind televiziunea digitală prin diverse evenimente.

Grayling, una dintre cele mai mari agenţii de consultanţă în comunicare la nivel global, a fost fondată în anul 1981 şi are birouri în 57 de locaţii din 28 de ţări din Europa, America de Nord, Orientul Mijlociu şi Asia. În România, Grayling este unul dintre liderii pieţei de consultanţă în business şi comunicare, oferind servicii integrate de relaţii guvernamentale, afaceri publice şi relaţii publice unor corporaţii şi organizaţii de renume pe plan internaţional şi local din domenii precum servicii financiare, telecomunicaţii, industrie şi energie, consumer brands, sănătate. Grayling este parte a grupului internaţional de consultanţă Huntsworth plc.

Pe de altă parte, Societatea Naţională de Radiocomunicaţii Radiocom a anunţat, miercuri, începerea etapei de testare a implementării televiziunii digitale în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara.

"În contextul trecerii la sistemul de emisie digitală terestră a programelor de televiziune, începând din 17 iunie 2015 - dată la care emisiile de televiziune analogică terestră în UHF vor înceta, Societatea Naţională de Radiocomunicaţii, sub coordonarea Ministerului pentru Societatea Informaţională, şi împreună cu Societatea Română de Televiziune, va derula o etapă premergătoare trecerii la emisia digitală terestră, prin implementarea unei soluţii de tranziţie a transmisiilor în format DVB-T2, cu acoperire în municipiile Bucureşti, Timişoara, Cluj şi Iaşi", a anunţat Radiocom, într-un comunicat remis MEDIAFAX.

În această fază, Radiocom va folosi o parte dintre echipamentele care au transmis în banda UHF (postul TVR 2). În prezent, se află în derulare licitaţia pentru achiziţionarea unor echipamente noi.

În paralel, Radiocom va continua, până pe 31 decembrie 2016, emisia pe cale terestră a postului public de televiziune - TVR 1 în format analogic, în banda de frecvenţă VHF, pentru a menţine continuitatea informării întregii populaţii a României.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici