- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (29.04.2014, 12:48)
- Madalina Cerban
O reclamă cu Smiley şi Bartoş, interzisă de CNA. Ministerul Afacerilor Interne: "A crescut numărul copiilor care s-au electrocutat încercând să imite imaginile din clip". REACŢIA Romtelecom
Un spot publicitar al Romtelecom, în care Smiley şi Pavel Bartoş merg pe un tren aflat în mişcare, a fost interzis de la difuzare printr-o decizie luată de CNA, după ce Consiliul a fost informat că ar fi crescut numărul copiilor care s-au electrocutat încercând să imite imaginile din acest clip.
Urmărește
4177 afișări
O reclamă cu Smiley şi Bartoş, interzisă de CNA (Imagine: Ovidiu Micsik / Mediafax Foto)
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a primit, luni, o adresă de la Ministerul Afacerilor Interne, Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, semnată de secretarul de stat Raed Arafat.
"În ultimele două-trei săptămâni, sistemul naţional de intervenţii în situaţii de urgenţă s-a confruntat cu o creştere neobişnuită a numărului de cazuri grave de copii sau adolescenţi electrocutaţi ca urmare a faptului că s-au urcat pe garniturile de tren aflate sub liniile de alimentare cu înaltă tensiune. În pofida eforturilor care au inclus resurse umane şi logistice semnificative (inclusiv transportul de urgenţă cu aeronave specializate), am consemnat inclusiv decese, iar celelalte cazuri rămân traumatizate sau chiar mutilate pe viaţă. Una dintre ipotezele care ar putea să explice acest fenomen îngrijorător este o posibilă influenţă a unui clip publicitar realizat pentru o companie de telefonie mobilă (Romtelecom Cosmote), în care două personaje care beneficiază de foarte multă simpatie în rândul copiilor şi adolescenţilor, Smiley şi Pavel Bartoş, realizează o serie de exhibiţii acrobatice urcaţi pe un tren în mişcare", se spune în adresa primită de CNA de la secretarul de stat Raed Arafat.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Avertismentul lansat de premierul polonez Tusk: UE trebuie să se înarmeze pentru a „supravieţui” unei lumi incerte
-
Intrarea în Schengen şi deschiderea autostrăzilor de la Craiova la Paşcani încing piaţa de logistică
-
Consiliul UE adoptă recomandări pentru ţările în procedură de deficit excesiv, între care România
Acesta a cerut CNA sprijinul pentru găsirea "unor soluţii urgente" de rezolvare a acestei situaţii, inclusiv "printr-o eventuală interdicţie a difuzării clipului", urmând ca Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă să întreprindă demersurile necesare pentru a pregăti un mesaj care să explice pericolele la care se expun copiii, împreună cu aceleaşi personaje care au participat la promovarea clipului (Smiley şi Pavel Bartoş, n.r.).
CNA a analizat, în şedinţa de marţi, spotul publicitar "Skateboarders", care face parte dintr-o campanie a companiei Romtelecom, intitulată "Acţiunea tare e molipsitoare" şi care îi are ca protagonişti pe Smiley şi Pavel Bartoş. Campania dramatizează scene din filmul "Thor: Întunericul", care face parte din pachetul oferit odată cu abonarea la serviciile Romtelecom.
La propunerea membrului CNA Cristina Trepcea, Consiliul a decis să aplice în cazul spotului publicitar "Skateboarders" o decizie de intrare în legalitate, fapt care presupune că acest clip nu mai poate fi difuzat de televiziuni în forma care încalcă legislaţia audiovizualului.
Decizia a fost luată în baza articolului 29, alineatul 1, litera f din Legea audiovizualului, potrivit căruia "Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: să nu stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţiei".
"Pentru" interzicerea difuzării acestui spot TV au votat membrii CNA Cristina Trepcea, Florin Gabrea, Narcisa Iorga, Valentin Jucan, Monica Gubernat, Viorel-Vasile Buda, Laura Georgescu, Răsvan Popescu şi Radu Călin Cristea. "Împotrivă" a votat membrul CNA Christian Mititelu, care a precizat că nu există niciun studiu din care să reiasă că acest spot ar sta la baza creşterii numărului de copii electrocutaţi.
Romtelecom: Nu există legătură între spotul cu Smiley şi Bartoş şi cazurile de copii electrocutaţi
Compania Romtelecom consideră că spotul în care Smiley şi Pavel Bartoş se află pe un tren aflat în mişcare, interzis marţi de la difuzare de CNA pe motiv că unii copii s-ar fi electrocutat încercând să imite imaginile din clip, nu are nicio legătură cu accidentele produse.
Reprezentanţii Romtelecom spun, într-un punct de vedere transmis MEDIAFAX, că "reclama susţine poziţionarea Romtelecom de furnizor de divertisment de calitate".
"Ca şi spotul anterior din aceeaşi campanie, ('Skydivers', în care personajele principale sar de pe o clădire înaltă cu o paraşută), a fost creat un scenariu ipotetic ce reproduce o scenă recurentă în numeroase filme de acţiune faimoase. În acest caz, aceştia sunt skateboarderi extremi pe acoperişul unui tren de mare viteză", spun reprezentanţii Romtelecom.
Potrivit acestora, "compania regretă situaţia victimelor accidentelor, întrucât pune mare preţ pe siguranţa copiilor - fapt demonstrat prin numeroase programe de responsabilitate socială defăşurate în această zonă, dar consideră că nu există nici o legătură între spotul «Skateboarders» TVC şi această situaţie regretabilă".
De asemenea, Romtelecom precizează că a decis să retragă videoclipul în dimineaţa zilei de 29 aprilie.
"Cu toate acestea, ca urmare a informării Consiliului Român de Publicitate (Romanian Advertising Council - RAC), Romtelecom a decis să retragă proactiv videoclipul, în dimineaţa zilei de 29 aprilie, din spaţiile publice direct dependente de voinţa sa. Decizia finală cu privire la reintroducerea sau retragerea acestui spot TV va fi luată ca urmare a deciziilor comunicate oficial către Romtelecom din partea instituţiilor publice competente în acest domeniu", spune Romtelecom.
Citește pe alephnews.ro: Micile detalii fac diferența. Ce să NU faci la un interviu de angajare
Citește pe www.zf.ro: Lovitură în plin pentru economia românească: Chinezii de la Haier închid fabrica din judeţul Prahova, un proiect de 70 de milioane de euro unde creaseră peste 1.000 de locuri de muncă. Proiectul a fost inaugurat în 2021
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Victor Ponta rupe tăcerea după ce s-a aflat că a divorțat de Daciana Sârbu: „Au avut prea mult de suferit toți din cauza…”
CANCAN.RO
Orașul din România în care ești AMENDAT cu 2.500 lei dacă nu ai numărul apartamentului pe ușă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe