„Ochii pe mine!”. Facebook, AUR şi Zuckerberg. Vlad Fiscutean: „Este posibil să fie chiar prima mişcare politică lansată aşa” / Aluziva, creator de conţinut: „Pe mine nu mă apucă depresiile de la social media”

  • Vlad Fiscutean: „Facebook este prima reţea socială care a avut un mare impact. De la Facebook a explodat totul!”
  • Vlad Fiscutean: „Oamenii îşi iau informaţia cu precădere de pe facebook sau ajunge şi informaţia respectivă acolo. Este un comportament de consum diferit”
  • Aluziva: „În online, cu presiunea de a fi perfectă tot timpul, la un moment dat ajungi să dai în depresie”
  • Aluziva, despre fidelizarea celor care o urmăresc: „Le-am lăsat uşa deschisă la viaţa mea. Alegerea lor dacă vor să rămână şi să se uite sau nu”
Urmărește
190 afișări

Vlad Viscutean, expert social media şi cu Alina Greavu, alis Aluziva, creator de conţinut – invitaţi joi seara (n.r. – 4 februarie 2021) în emisiunea „Ochii pe mine!”, cu Vlad Craioveanu – vorbim despre ce mai înseamnă Facebook-ul, la 17 ani de la apariţie, în era digitală.

Ce-am fi fost dacă n-ar fi existat Facebook-ul? Şi de ce îl „înşelăm” din ce în ce mai mult şi mai des cu TikTok-ul şi Instagramul? Oare ce mai pregăteşte Mark Zuckerberg şi cum arată reţeaua viitorului?

 „Facebook este prima reţea socială care a avut un mare impact. De la Facebook a explodat totul”, mărturiseşte Vlad Fiscutean. La rândul său, Aluziva mărturiseşte că, la început, facebook-ul i s-a părut realmente atractiv. Aşa că, nu a avut nicio rezervă în a-şi face cont.

„La perioada respectivă, era ceva foarte nou şi era next level pentru că atunci aveam profil pe hi5, ceea ce era destul de primitiv comparativ cu ce se întâmplă astăzi în online. Facebook-ul mi s-a părut foarte atractiv. (…) Mie mi-a plăcut treaba asta cu Facebook-ul pentru că eu acolo am început totul. Eu am început să scriu pe un blog la 19 ani. Mă ajuta Facebook-ul pentru că îmi promovam articolele de pe vlog pe Facebook”, conchide creatorea de conţinut, extrem de cunoscută, la ora actuală, în social media.

Vlad Fiscutean nu neagă nicio clipă că facebook-ul a modificat mult din obiceiurile de consum ale oamenilor.

„Cu siguranţă, în primul rând de la faptul că oamenii îşi iau informaţia cu precădere de pe facebook sau ajunge şi informaţia respectivă acolo. Este un comportament de consum totuşi diferit. În primul rând, că nu mai cauţi tu activ să porneşti televizorul, într-un moment în care eşti ok, eşti liniştit şi, pur şi simplu, printre alte lucruri mai deschizi şi un facebook, mai primeşti poate o notificare. Te caută conţinutul pe tine.

Nu neapărat conţinutul pe care l-ai fi ales tu dintr-un ziar, scanând tot ziarul, ci algoritmul. Sunt foarte multe studii care sunt făcute. Spre exemplu, dacă primeşti notificare în ziua alegerilor să votezi, undeva la 20 şi ceva, 30% dintre oamenii care o primesc, creşte numărul de oameni care merg la vot. Ceea ce înseamnă totuşi că informaţiile astea care ne vin nouă ne schimbă totuşi percepţia.”

Aluziva: „Pe mine nu mă apucă depresiile de la social media!”

Şi dacă tot vorbeam despre puterea conţinutului, Alina Greavu, alias Aluziva, îţi dezvăluie din micile sale secrete pentru a-şi fideliza numeroasa comunitate care o urmăreşte. Astăzi, însă, recunoaşte franc că Instagramul i se pare mult mai atractiv decât facebook-ul. 

„Le-am lăsat uşa deschisă la viaţa mea. Alegerea lor dacă vor să rămână şi să se uite sau nu. Trăiesc prin prisma experienţei mele, alături de familia mea, şi bune şi rele. Iau oamenii ăştia cu mine şi când merg cu fiu-miu la spital şi asta nu înseamnă că sharuiesc prea multe neapărat. Cred că o felie de realitate.

Că, în online, cu presiunea de a fi perfectă tot timpul, la un moment dat ajungi să dai în depresie. Când eşti tu natural, tot timpul şi nu încerci să pari cumva, să încapi într-o formă de prăjitură, e mult mai uşor de suportat. Pe mine nu mă apucă depresiile de la social media, pe când pe alţii ştiu că-i apucă, pentru că se luptă încontinuu să atingă nişte standarde, să aibă anumite postări.”

Ce-ar fi fost AUR-ul dacă n-ar fi existat Facebook-ul

Dacă vă întrebaţi care este legătura dintre partidul AUR şi Mark Zuckerberg, ei bine Vlad Craioveanu şi invitatul său par să fi dezlegat misterul.

„Este posibil ca AUR să fie, din punctul meu de vedere, chiar prima mişcare politică care s-a lansat aşa (n.r. – pe facebook)”, conchide Vlad Fiscutean.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici