Juriul concursului pentru selectarea proiectului care va reprezenta România la Bienala de Artă de la Veneţia 2009 i-a avut în componenţă pe Virgil Ştefan Niţulescu, secretar general MCCPN (preşedinte), Ruxandra Demetrescu, rectorul Universităţii Naţionale de Artă, Mirela Dăuceanu, lector universitar la Catedra de Istoria şi Teoria Artei a Universităţii Naţionale de Artă, Ileana Pintilie, profesor la Facultatea de Arte a Universităţii de Vest din Timişoara, Anca Oroveanu, director ştiinţific la New Europe College, criticul de artă Magda Radu şi Timotei Nădăşan, redactor-şef al revistei Ideea din Cluj-Napoca.
În perioada 7 iunie – 22 noiembrie 2009 va avea loc cea de-a 53-a ediţie a Bienalei Internaţionale de Artă de la Veneţia, sub genericul "Making Worlds".
Evenimentul propune o reflecţie asupra raportului dintre artă şi producţie, asupra rolului artei de a crea "lumi" sau de a schimba lumea şi încurajează explorarea modalităţilor de expresie tradiţionale, precum pictura şi sculptura. Deschiderea bienalei va fi precedată, între 4 şi 6 iunie, de vernisajele pavilioanelor naţionale.
Curator al Bienalei din 2009 a fost numit Daniel Birnbaum, rector al academiei Staedelschule din Frankfurt-am-Main, Germania, care s-a ocupat de-a lungul carierei de proiecte curatoriale pentru mai multe expoziţii şi instituţii la nivel internaţional.
Proiectul câştigător a fost ales luni, în urma concursului organizat de Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional (MCCPN), care va finanţa integral realizarea expoziţiei româneşti şi prezentarea ei la Veneţia.
La concurs au fost depuse 29 de proiecte, din care juriul a ales "Seducţia Intervalului/ The Seduction of Interval", propus de echipa formată din curatorul Alina Şerban, artiştii Ştefan Constantinescu, Andrea Faciu şi Ciprian Mureşan şi arhitecţii Alexandru Axinte şi Cristian Borcan, de la StudioBasar, realizatorii designului expoziţional.
Alina Şerban, curator independent şi co-director al Centrului de Introspecţie Vizuală, un centru de artă contemporană înfiinţat în 2007, a declarat pentru MEDIAFAX că expoziţia "Seducţia Intervalului" are ca temă principală "modul în care experimentăm, ca privitori, timpul interior al unei expoziţii", care nu este "neapărat în dezacord cu timpul real, dar este un timp comprimat".
Expoziţia subliniază, prin intermediul lucrărilor, "trecerea de la un fragment de realitate la altul" şi marchează "raportul existent între ficţional şi real", potrivit curatorului.
Proiectul "Seducţia intervalului" se compune din două lucrări ale lui Ştefan Constantinescu – filmul documentar "Pasajul" (2005, 62′) şi scurtmetrajul "Troleibuzul 92" -, alte două semnate de Ciprian Mureşan – diaproiecţia intitulată "Auto-da-Fè", având la bază un album omonim cu 154 de fotografii realizate de artist, şi lucrarea video "Dog Luv" – şi o instalaţie, cu titlul "Exuberantia suspended", semnată de Andrea Faciu.
Comisarul expoziţiei româneşti la Bienala de la Veneţia va fi Monica Morariu, inspector în cadrul Compartimentului Monumente de For Public, Arhitectură din cadrul Ministerul Culturii.
Ea a declarat pentru MEDIAFAX că nu a fost încă stabilit bugetul pe care MCCPN îl va aloca realizării acestui proiect, dar că, în urma participării României la alte ediţii ale Bienalei de la Veneţia, a fost estimată suma de 800.000 de lei, fără a lua, însă, în calcul cheltuieli legate de transport, amenajarea pavilionului şi promovare.
Pe 30 ianuarie va fi numit comisarul adjunct al expoziţiei, la propunerea câştigătorului concursului.