- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (23.04.2013, 13:15)
- Liviu Dadacus
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
OUG de modificare a Legii audioviziualului, adoptată de Camera Deputaţilor
Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat, marţi, cu 221 voturi "pentru", 61 voturi "împotrivă" şi 8 abţineri, Ordonanţa de Urgenţă 25/2013 privind modificarea Legii audiovizualului, în forma propusă de Executiv.
Urmărește
304 afișări
OUG de modificare a Legii audioviziualului, adoptată de Camera Deputaţilor (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)
Proiectul de lege face parte din categoria legilor organice.
Camera Deputaţilor este prima Cameră sesizată, textul legislativ urmând să fie dezbătut de Senat.
Parlamentarii grupului parlamentar al PPDD au votat împotriva proiectului de lege, potrivit deputatului Liliana Mincă.
Deputaţii din Comisia de cultură au avizat, luni, ordonanţa în forma propusă de Guvern.
Guvernul a modificat, prin Ordonanţă de Urgenţă, Legea audiovizualului, stabilind reguli stricte pentru achiziţionarea de spaţiu publicitar televizat, care "nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Azi, în Sfânta zi a Crăciunului, poate știi de ce Iisus Hristos nu s-a născut român
-
Ciolacu publică facturile pentru zborurile private la Nisa în ziua de Crăciun
-
Pericol în Constanţa: Elicea unei eoliene se învârte necontrolat aproape de un cămin de bătrâni
-
Care sunt cei şapte magnifici care au salvat bursa din Germania şi au sfidat crizele anul acesta
Potrivit Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului (OUG), publicată pe 12 aprilie în Monitorul Oficial, după articolul 29 din Legea audiovizualului actuală, care stabileşte condiţiile pe care trebuie să le respecte comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media, se introduce un articol nou, potrivit căruia "orice achiziţionare de spaţiu publicitar televizat nu poate fi făcută de un intermediar decât în numele şi pe seama beneficiarului final al publicităţii televizate", iar orice oferte de preţ pentru achiziţionarea publicităţii televizate, prezentate de aceşti intermediari, vor fi "în mod obligatoriu confirmate în prealabil în scris cu radiodifuzorul".
"În scopul obţinerii acestei confirmări, intermediarii vor prezenta radiodifuzorilor mandatele scrise acordate de beneficiarii finali ai publicităţii televizate pentru care solicită ofertele de preţ", se mai spune în Ordonanţă.
Plata se va face direct către radiodifuzor de către beneficiarul final al publicităţii televizate, în baza facturii emise de radiodifuzor către beneficiar, iar "orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de către radiodifuzor, trebuie să figureze pe factura emisă beneficiarului final al publicităţii televizate".
De asemenea, Ordonanţa prevede că intermediarii nu pot primi altă plată sau contraprestaţie decât "cea care le este plătită de către beneficiarul final al publicităţii televizate în vederea remunerării serviciilor prestate şi nici vreun avantaj material, indiferent de natura acestuia, din partea radiodifuzorului".
Orice act juridic încheiat cu încălcarea dispoziţiilor acestui articol este nul, se mai spune în Ordonanţă.
În OUG se mai spune că Legea audiovizualului este modificată şi completată, având în vedere obiectivele propuse de Guvern "de stimulare a dezvoltării economiei româneşti", în cadrul cărora se înscrie şi dezvoltarea pieţei audiovizuale din România, prin încurajarea producţiei locale de televiziune, a investiţiilor în programe locale, asigurarea de locuri de muncă şi dezvoltarea de activităţi economice în beneficiul pieţei de servicii audiovizuale din România.
Un alt obiectiv menţionat în OUG este combaterea "corupţiei manifestate la nivelul achiziţiei de spaţiulu publicitar media, precum şi necesitatea combaterii sistemelor netransparente şi anticoncurenţiale în acest domeniu, care afectează în egală măsură activitatea staţiilor TV şi dreptul publicului la informaţii corecte şi de calitate".
De asemenea, în OUG se spune că Executivul a luat în considerare "consecinţele negative asupra domeniului audiovizual, derivând din lipsa unor mecanisme legislative eficiente de eliminare a corupţiei şi a practicilor netransparente în acest domeniu, care s-ar perpetua şi s-ar amplifica în cazul neadoptării urgente a unor reglementări clare menite să asigure un climat concurenţial corect şi respectarea dreptului publicului român la producţii audiovizuale de calitate".
Guvernul mai spune că aceste elemente vizează "interesul general public şi constituie o situaţie extraordinară şi de urgenţă a cărei reglementare nu poate fi amânată".
Ordonanţa de Urgenţă de modificare a Legii audiovizualului a fost publicată în Monitorul Oficial la mai puţin de cinci luni de la momentul în care un proiect de OUG care avea acelaşi prevederi în cazul intermedierii achiziţiei de spaţiu publicitar TV a fost aspru criticat de International Advertising Association România (IAA România), de Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România şi de Camera de Comerţ Americană în România (AmCham România).
Nemulţumirile au fost cu atât mai mari cu cât purtătorul de cuvânt al Guvernului, Andrei Zaharescu, a anunţat iniţial că proiectul de OUG a fost adoptat de Executiv. Ulterior, premierul Victor Ponta a declarat public că OUG care modifică Legea audiovizualului nu a fost publicată în Monitorul Oficial pentru că ministerele Justiţiei şi Finanţelor trebuie să dea forma finală a acesteia, în urma deciziei Guvernului de a se scoate din ordonanţă toate referirile la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA).
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Klaus Iohannis, cel care a nesfințit Calendarul Alegerilor Prezidențiale la români, ți-a rebotezat Ignatul: Ziua Renașterii Porcilor
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Nava rusă scufundată a fost victima unui „act de terorism”, susține compania proprietară. Care este adevărul din spatele misiunii secrete în Siria?
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Chef Florin Dumitrescu a dezvăluit secretul! Ce face în fiecare an, de Crăciun + ce spun fiicele sale despre jurizarea de la MasterChef
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe