- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (27.11.2012, 21:34)
- Departamentul Life
OUG - Legea audiovizualului: Condiţiile în care pot fi difuzate spoturile publicitare izolate
OUG de modificare a Legii audiovizualului, adoptată marţi, limitează la cinci numărul spoturilor publicitare şi de teleshopping izolate pe care le poate difuza zilnic un post de televiziune şi stabileşte că publicitatea la băuturi spirtoase poate fi difuzată numai în intervalul orar 23.00 - 6.00.
Urmărește
435 afișări
OUG - Legea audiovizualului: Condiţiile în care pot fi difuzate spoturile publicitare izolate (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/AFP)
În forma actuală a legii, difuzarea spoturilor publicitare şi de teleshopping izolate, altele decât cele din cadrul transmisiilor sportive, se făcea "numai în cazuri stabilite ca atare de Consiliul Naţional al Audiovizualului".
Reglementarea referitoare la spoturile publicitare izolate la băuturile spirtoase se regăsea numai în Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, nu şi în Legea audiovizualului.
De asemenea, actul normativ introduce şi o prevedere nouă, care stabileşte că radiodifuzorii pot difuza în timpul transmisiunilor sportive minispoturi de publicitate, cu respectarea simultană a următoarelor condiţii: durata minispotului să nu depăşească 10 secunde; să fie maximum trei minispoturi pe repriză, respectiv maximum şase minispoturi pe transmisiune sportivă în cazul competiţiilor care nu presupun organizarea acestora pe reprize; să fie inserate în momentele de întrerupere naturală a jocului; să fie însoţite pe toată durata difuzării de un marcaj cât mai vizibil, constând în majuscula “P” încadrată într-un cerc cu suprafaţă transparentă, având dimensiunile stabilite prin reglementări ale Consiliului.
ULTIMELE ȘTIRI
-
TU l-ai vota pe Donald Trump, dacă ar candida la Președinția României? VOTEAZĂ AICI / Sondaj Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Trump vrea războiul din Ucraina încheiat în următoarele 100 de zile şi îl avertizează pe Putin: O putem face pe calea uşoară sau pe calea grea - şi calea uşoară este întotdeauna mai bună
-
După anunţul lui Bolojan, şi şeful Camerei Deputaţilor anunţă reducerea a peste 200 de posturi
-
Kremlinul dezinformează: Operaţiune militară fictivă la graniţa României cu Ucraina
Prin aceeaşi OUG, beneficiarii finali ai publicităţii televizate sunt definiţi ca fiind "persoanele juridice publice sau private sau persoanele fizice a căror activitate comercială, ramura de activitate, meserie ori profesie sunt promovate prin mesajul publicitar difuzat în cadrul publicităţii televizate, pentru a promova fumizarea de bunuri şi servicii, inclusiv bunuri imobiliare, drepturi şi obligaţii".
Guvernul a modificat, marţi, prin Ordonanţă de Urgenţă, Legea audiovizualului, unul dintre obiective fiind, potrivit purtătorului de cuvânt al Executivului, "combaterea corupţiei şi a sistemelor subterane" de achiziţionare a spaţiului media prin practici netransparente şi anticoncurenţiale. Alte obiective enunţate în expunerea de motive a OUG, sunt stimularea dezvoltării economiei, inclusiv dezvoltarea pieţei audiovizuale din România, prin încurajarea producţiei locale de televiziune, precum şi protejarea interesului consumatorilor. Alte argumente se referă la necesitatea stabilirii unor reguli clare de acces al titularilor la deţinerea unei licenţe audiovizuale, "eliminând agenţii economici care înregistrează obligaţii restante la bugetul de stat" şi la necesitatea stabilirii unor reglementări pentru serviciile media audiovizuale, care să permită sectorului audiovizual să realizeze schimbările necesare pentru a se adapta la evoluţia pieţei.
Ordonanţa a provocat reacţii critice din partea preşedintelui CNA Răsvan Popescu, a International Advertising Association România şi a Uniunii Agenţiilor de Publicitate din România.
Răsvan Popescu, preşedintele CNA, a declarat, marţi, că Ordonanţa adoptată de Guvern pentru modificarea Legii audiovizualului ţine cont de unele observaţii făcute de CNA, existând însă şi aspecte asupra cărora se mai poate reflecta atunci când Ordonanţa va fi dezbătută în Parlament.
IAA România spune, într-un comunicat remis MEDIAFAX, că Ordonanţa de Urgenţă de modificare a Legii audiovizualului "este de natură să afecteze în mod negativ funcţionarea normală şi competitivă a industriei de marketing, media şi comunicare", cerând Guvernului consultări pe acest document.
Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România (UAPR) îşi exprimă, într-un comunicat remis MEDIAFAX, nemulţumirea faţă de decizia Guvernului de a aproba ordonanţa de urgenţă (OUG) care modifică Legea audiovizualului nr. 504/2002.
"Suntem consternaţi că ordonanţa de urgenţă a trecut într-o manieră netransparentă, în timpul şedinţei de guvern de marţi", a declarat Radu Florescu, preşedinte al Uniunii Agenţiilor de Publicitate din România.
Citește pe alephnews.ro: Trump vrea războiul din Ucraina încheiat în 100 de zile. Cum este afectată România de înghețarea liniei frontului
Citește pe www.zf.ro: Lovitură în plin pentru economia românească: Chinezii de la Haier închid fabrica din judeţul Prahova, un proiect de 70 de milioane de euro unde creaseră peste 1.000 de locuri de muncă. Proiectul a fost inaugurat în 2021
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Citește și: OUG - Legea audiovizualului: Candidaţii la CNA nu pot fi rude cu şeful statului sau membrii Guvernului
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Surpriză la început de an: FMI a schimbat şeful pentru România şi descinde la Bucureşti la începutul lunii februarie să se întâlnească cu Guvernul şi BNR pentru a ”analiza evoluţiile economice şi financiare recente”
Undă verde pentru afacerea secolului: Donald Trump nu are nimic împotriva achiziţiei Tik Tok de către armata sa de miliardari. Cine sunt cei doi titani ai lumii financiare care vor fi vârful de lance al tranzacţiei
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Jurata de la show-ul de talente, fotografiată de paparazzi la întâlnirea cu celebrul milionar mai tânăr cu 12 ani decât ea
PROSPORT.RO
Victor Ponta rupe tăcerea după ce s-a aflat că a divorțat de Daciana Sârbu: „Au avut prea mult de suferit toți din cauza…”
CANCAN.RO
Orașul din România în care ești AMENDAT cu 2.500 lei dacă nu ai numărul apartamentului pe ușă
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe