Parisul, cel mai atractiv brand de oraş din lume - GALERIE FOTO

Parisul a fost votat cel mai atractiv brand de oraş din lume în 2009, în cadrul unui sondaj realizat de specialistul în cercetare de piaţă GfK Roper, Sydney fiind desemnat oraşul cu cei mai prietenoşi locuitori, cu cea mai bună calitate a vieţii, a climei şi a peisajelor.

Urmărește
348 afișări
Imaginea articolului Parisul, cel mai atractiv brand de oraş din lume - GALERIE FOTO

Parisul, cel mai atractiv brand de oraş din lume (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

GALERIE FOTO

Indicele Anholt-GfK Roper City Brands IndexSM (CBI), calculat pe baza preferinţelor a 10.000 de persoane din 20 de ţări, aseamănă oraşele cu brandurile şi măsoară percepţia persoanelor intervievate asupra imaginii şi reputaţiei de care se bucură 50 de oraşe mari din lume.

În urma acestui sondaj, Parisul a fost desemnat câştigător în clasamentului general al oraşelor, fiind urmat de Sydney, Londra, Roma şi New York.

"Acest index măsoară percepţia lumii asupra fiecărui oraş, care influenţează alegerile oamenilor asupra locului în care doresc să trăiască, să lucreze sau să îşi petreacă vacanţele", a explicat Simon Anholt, fondatorul CBI.

Respondenţii au fost rugaţi să ordoneze cele 50 de oraşe în şase categorii principale:

"Presence" (cunoaşterea oraşului şi a contribuţiei lui globale),

"Place" (curăţenia, climatul, aspectul plăcut al oraşului),

"Pre-requisites" (calităţile de bază ale oraşului şi facilităţile publice),

"People" (ospitalitatea locuitorilor şi uşurinţa integrării),

"Pulse" (stilul de viaţă şi locurile de relaxare sau de distracţie) şi

"Potential" (percepţia asupra mediului de afaceri din oraş, posibilităţile de găsire a unui loc de muncă şi de completare a educaţiei).

Deşi Sydney a ieşit pe primul loc în trei din cele şase categorii, Parisul a câştigat la total, datorită avansului mare pe care l-a avut faţă de Sydney la categoriile "Presence" şi "Pulse".

Londra, clasat pe locul al treilea ca punctaj general, este cel mai cunoscut oraş din lume şi, totodată, oraşul în care oamenii întrevăd cele mai mari oportunităţi de afaceri.

La partea opusă a clasamentului s-au clasat oraşul saudit Jeddah - cel mai puţin cunoscut dintre oraşe, oraşul indian Mumbai - considerat nu foarte curat şi oraşul egiptean Cairo - desemnat oraşul cu cei mai neprietenoşi locuitori.

În urma acestui sondaj, Parisul a fost declarat câştigătorul clasamentului general al oraşelor, fiind urmat de Sydney, Londra, Roma, New York, Barcelona, San Francisco, Los Angeles, Viena şi Madrid.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici