Peste 2.000 de vizitatori, în primul weekend al expoziţiei World Press Photo

Peste 2.000 de persoane au vizitat World Press Photo, una dintre cele mai importante expoziţii mondiale de fotojurnalism, în primul weekend de după deschidere, informează un comunicat remis MEDIAFAX.

Urmărește
148 afișări
Imaginea articolului Peste 2.000 de vizitatori, în primul weekend al expoziţiei World Press Photo

Peste 2.000 de vizitatori, în primul weekend al expoziţiei World Press Photo

Expoziţia World Press Photo, care este vizitată de peste 3,5 milioane de oameni în fiecare an, a ajuns din nou în Piaţa Universităţii din Bucureşti, pe 7 mai, şi va rămâne deschisă publicului, până pe 29 mai.

În primul weekend de după deschidere, expoziţia s-a bucurat de prezenţa ministrului Culturii, dar şi a peste 2.000 de vizitatori.

Potrivit comunicatului citat, 5.692 de fotoreporteri şi fotografi din 131 de ţări au participat la ediţia 2014 a competiţiei WPP, expoziţia aducând publicului român selecţia celor mai valoroase fotografii documentare din cele 97.912 imagini înscrise în concurs. Marele câştigător al competiţiei, "Fotografia Anului 2014", semnată de fotograful danez Mads Nissen, este expusă în Bucureşti alături de cele peste 100 de fotografii selectate de juriul independent al competiţiei.

Ediţia acestui an aduce o nouă categorie, Long Term Projects, ce s-a dovedit foarte populară încă din faza înscrierilor, adunând 14.583 imagini.

Pe 16 mai, de Noaptea Muzeelor, expoziţia va fi deschisă între orele 21.00 şi 4.00 şi vor fi proiectate şi scurtmetraje, în parteneriat cu ShortsUp. Pe 17 mai, va avea loc proiecţia filmului "War Photographer", pe 18 mai, "Call me Kuchu", pe 19 mai, "Les invisibles", pe 20 mai, "Toto şi surorile lui/ Toto and His Sisters", iar, între 21 - 24 mai, vor fi seri ShortsUp (între 21.00 şi 23.00).

"Am adus WPP în România cu misiunea de a inspira interesul românilor pentru fotografie ca artă. Anul trecut, peste 48.000 de oameni ne-au vizitat expoziţia şi ambiţia ne-a crescut: anul acesta aşteptăm 100.000 de oameni. Vrem să-i ajutăm pe români să-şi facă din consumul de artă, nu numai fotografie, un obicei. Ne dorim ca publicul WPP să aibă parte de o nouă experienţă anul acesta, selecţia fotografiilor este una cu totul specială care aduce noi subiecte în discuţie. Odată cu ediţia din acest an, ne-am propus să începem transformarea WPP din expoziţie într-o platformă de evenimente culturale", a spus Cristian Movilă, preşedintele Fundaţiei Eidos.

Pentru al patrulea an consecutiv, expoziţia, organizată de Fundaţia Eidos, va fi deschisă publicului între 8 şi 29 mai, în spaţiul special amenajat din Piaţa Universităţii, de luni până joi, de la 11.00 la 21.00, vineri, de la 11.00 la 22.00, şi sâmbată şi duminică, de la 10.00 la 22.00.

Expoziţia călătoreşte în întreaga lume, în peste 100 de locaţii din peste 45 de ţări, fiind vizitată de peste 3,5 milioane de oameni la fiecare ediţie. Fotografiile câştigătoare au fost alese de un juriu internaţional independent, stabilit în Amsterdam şi format din 19 experţi, al cărui preşedinte a fost Michele McNally, director of photography şi assistant managing editor la The New York Times.

Expoziţia WPP este o iniţiativă a World Press Photo Foundation, fondată în anul 1955, în Olanda, şi activează ca organizaţie independentă, nonprofit, cu sediul în Amsterdam. Competiţia a debutat în 1955, când 42 de fotografi din 11 ţări au înscris peste 300 de fotografii pentru jurizare. În 2012, expoziţia a fost readusă pentru prima dată la Bucureşti, după 18 ani de absenţă, prin eforturile Fundaţiei Eidos, care a organizat expoziţia şi în anii consecutivi următori.

Fundaţia Eidos a fost înfiinţată în 2009 de artistul Cristian Movilă, pentru a declanşa potenţialul comunităţilor creative din România, prin promovarea exprimării artistice proaspete. Fundaţia îşi propune să inspire şi să susţină iniţiativele artistice contemporane româneşti, contribuind astfel la dezvoltarea societăţii. Proiectele Fundaţiei Eidos încurajează creativitatea, având încredere în rolul de pionierat al artiştilor români - acela de a păstra proaspătă expresia artei ca instrument de exprimare personală şi schimbare socială.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici