- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (10.05.2011, 14:01)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Petric (ACC): 2010 este primul an cu tendinţă de regres pentru cablu şi satelit, care pierd abonaţi
Radu Petric, preşedintele Asociaţiei de Comunicaţii prin Cablu (ACC), a declarat, marţi, că 2010 este primul an cu o tendinţă de regres pentru operatorii de cablu şi satelit, care au pierdut abonaţi din cauza crizei economice şi a scăderii puterii de cumpărare.
Urmărește
9 afișări
Potrivit lui Radu Petric, piaţa de distribuţie de servicii audiovizuale din România este saturată. "Piaţa este, în acest moment, împărţită între două mari tehnologii, cablu şi satelit", a spus Radu Petric, prezent, marţi, la conferinţa "Romania in High Definition", organizată de Asociaţia pentru Comunicaţii Digitale (ACD) la Bucureşti.
El a precizat că, în România, piaţa este împărţită astfel: cablu analogic - 53,5% (78% în mediul urban şi 22% în mediul rural), cablu digital - 6,2, satelit - 40,1% şi IPTV - 0,2%.
Totodată, în România sunt 7,3 milioane de gospodării (4 milioane în mediul urban şi 3,3 milioane în mediul rural), 5,7 de milioane de gospodării fiind conectate - 78%, a mai spus Petric, citând datele din ultimul raport oficial al ANCOM, pentru primele şase luni ale anului trecut.
"Cablul a început să se mişte în direcţia digitalizării, dar în proporţie destul de mică reţelele de cablu au adoptat servicii digitale. Una dintre marile probleme ale României este împărţirea între urban şi rural şi serviciile reflectă această mare diferenţă între cele două zone ca potenţial economic. Puterea de cumpărare a românului este cea care a făcut această industrie să arate aşa cum arată astăzi. Este o penetrare mult mai mare a serviciilor în mediul urban şi o mult mai mică penetrare a serviciilor în mediul rural, care se reflectă nu doar în audiovizual, ci şi în internet, telefonie", a spus Petric. Totodată, el a precizat că IPTV este în România mai mult "un experiment tehnologic", decât un actor comercial.
Petric a mai afirmat că anul 2010 este primul "în care vedem o tendinţă de regres la nivelul întregii pieţe". "Nu e vorba de satelit care mănâncă din cablu, ci de amândouă tehnologiile care pierd abonaţi din cauza crizei economice şi din cauza scăderii puterii de cumpărare. Regresul a fost de 3% în cazul pieţei de distribuţie audiovizuală prin satelit şi de 1,2% a pieţei de cablu", a spus Petric, citând ultimul raport oficial al ANCOM, care a colectat datele pe primele şase luni ale anului trecut.
"În climatul acesta în care practic nu mai există nicio zonă de creştere, nu mai există potenţial de noi clienţi, tacticile de supravieţuire şi tacticile prin care cotele de piaţă se păstrează sau se modifică sunt un un război constant al preţurilor. România este campionul celor mai mici preţuri la servicii audiovizuale şi nu numai", a mai spus el.
De asemenea, Petric a spus că se observă o constantă supracostrucţie de infrastructură a operatorilor pentru a extinde serviciile care încă sunt profitabile. "Audiovizualul tinde să devină un serviciu cu un preţ mic care are o margine de profit extrem de mică, neinteresantă. Acum zonele de creştere în materie de marjă de profit sunt internetul şi telefonia, mai ales telefonia mobilă", a spus Petric, precizând că ultima tendinţă a pieţei este lansarea de canale proprii de televiziune: "Vedem un război pentru drepturi de sport, pentru drepturi de muzică şi mult mai multe canale care devin proprietatea platformelor de satelit care controlează distribuţia".
"Cablul a ales ca, în acest război cu celelalte companii, să furnizeze împachetat atât diverse servicii, cât şi cele două tehnologii de bază, ţinând cont că această piaţă este încă foarte dependentă de distribuţia analogică. Marele avantaj al cablului faţă de satelit din primul moment a fost că oferă semnalul la toate televizoarele dintr-o locuinţă fără costuri suplimentare sau cu costuri nesemnificative de obicei suportate de operatorul de cablu. Operatorul de satelit are nevoie de un set-top-box, de un decodor, trebuie să ofere acest decodor pentru fiecare televizor", a explicat Petric.
El a mai spus că operatorii de cablu îşi doresc ca autorităţile să asigure o concurenţă corectă pentru cablişti în cazul tranziţiei de la televiziunea analogică terestră la cea digitală terestră
"Noi vedem digitalul terestru vrând-nevrând ca pe un competitor. Din punct de vedere al modelului economic suntem foarte interesaţi să vedem care va fi modelul economic adoptat, pentru că va trebui să ne adaptăm", a spus Petric.
Radu Petric a spus că televiziunea digitală terestră este un concurent pentru cablu şi platformele DTH, însă nu vor apărea probleme dacă această concurenţă va fi corectă.
"Retransmisia de către canale TV este una din metodele de finanţare. În măsura în care platformele DTH vor fi un cărăuş în audiovizual, ele trebuie tratate la fel cu ceilalţi cărăuşi din audiovizual. Trebuie să aibă aceleaşi obligaţii, respectiv vor avea programe obligatorii la retransmisie, care, dacă faci un calcul - 25% programe româneşti libere la retransmisie, 2 programe locale, 2 programe regionale, TV5 şi programele Televiziunii Naţionale -, ajungi la constatarea că, din 65-70 de programe, 40% sunt obligatorii", a spus Petric.
El a mai explicat că o altă sursă de finanţare este reprezentată de pachetele de programe cu plată. În prezent, preţul pieţei pentru un pachet de 70 de canale TV este de 5 euro. "Este un mediu economic extrem de coroziv, în care pentru orice nouă investiţie trebuie să se gândească (investitorul, n.r.) foarte bine cum îşi va recupera investiţia iniţială", a atras atenţia Radu Petric.
Asociaţia de Comunicaţii prin Cablu (ACC) este organizaţia profesională a distribuitorilor de programe TV prin cablu şi satelit din România, care reprezintă interesele principalelor companii din domeniu ce deservesc peste 80% din piaţa locală. ACC este condusă de un Consiliu Director format din reprezentanţii RCS & RDS, UPC România şi Telemach, preşedintele acesteia fiind Radu Petric.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Votezi cu tine sau cu un om care te minte în fiecare zi? Duminică du-te și pune ștampila pe alb!
-
Adrian Sârbu: Votezi cu tine sau cu un om care te minte în fiecare zi? Duminică du-te şi pune ştampila pe alb!
-
Alegeri prezidenţiale. Peste 218.000 de români au votat în străinătate până la ora 22.00
-
Preşedintele AEP s-a întâlnit cu observatorii internaţionali acreditaţi la alegerile din România
Citește pe alephnews.ro: Răspunsul MAE la solicitarea Aleph News privind voturile fraudate din Diaspora
Citește pe www.zf.ro: Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cutremur pe piaţa imobiliară: ”Preţurile se vor duce la cer în perioada următoare. Realitatea e că cei care nu îşi vor mai permite să cumpere vor sta cu chirie, cum se întâmplă şi în străinătate“ VIDEO
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ce a primit o clientă, după ce a comandat piept de pui în restaurantul lui Dani Oțil: „M-am îmbolnăvit pe loc”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe