- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (29.07.2014, 16:13)
- Madalina Cerban
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Piaţa de media şi divertisment din România va ajunge la 3,1 miliarde de dolari până în 2018
Piaţa de media şi divertisment din România va înregistra o rată medie de creştere anuală de 5,2%, ajungând la 3,1 miliarde de dolari până în 2018, potrivit ediţiei a 15-a a raportului PwC Entertainment and Media Outlook.
Urmărește
301 afișări
Piaţa de media şi divertisment din România va ajunge la 3,1 miliarde de dolari până în 2018 (Imagine: Publimedia/Shutterstock)
Publicitatea online şi plăţile pentru accesul la internet vor fi cele mai dinamice segmente ale pieţei media şi divertismentului din România până în 2018, potrivit ediţiei de anul acesta a studiului PwC Entertainment and Media Outlook, informează un comunicat remis MEDIAFAX.
Publicitatea online va înregistra o creştere medie anuală (CAGR) de 14,6%, ajungând la 141 de milioane de dolari până în 2018, în vreme ce plăţile pentru accesul la internet vor creşte cu 9,9% CAGR, de la 841 de milioane de dolari, în 2014, la 1,18 miliarde de dolari, în 2018.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Bolojan: Am semnat acest protocol pentru ca România să aibă un guvern stabil într-o perioadă dificilă
-
Crin Antonescu va fi candidatul comun pentru alegerile prezidenţiale. Propunerea va fi aprobată de fiecare partid al alianţei
-
Coreea de Nord ar putea trimite şi mai multe trupe şi drone în sprijinul Rusiei
Astfel, accesul la internet şi publicitatea online vor reprezenta în 2018 mai mult de 40% din piaţa media şi divertismentului din România, urmate la mare distanţă de abonamentele TV (612 milioane de dolari în 2018).
Per total, piaţa românească de media şi divertisment va înregistra o rată medie de creştere anuală de 5,2%, ajungând la 3,1 miliarde de dolari până în 2018. Cu toate acestea, potrivit PwC, "creşterea generală a pieţei ascunde unele evoluţii foarte inegale între diferitele segmente de piaţă", cel al editării de reviste scăzând de la 95 de milioane de dolari în 2009, la doar 25 de milioane de dolari în 2018 (-12,5% CAGR), iar cel al achiziţiilor de muzică şi publicitatea outdoor scăzând cu -9,7% şi respectiv -1,7% CAGR.
În Europa Centrală şi de Est, Rusia şi Turcia vor rămâne pieţele cu cea mai rapidă creştere (9,5% şi, respectiv, 8,7% CAGR), pe când Republica Cehă, Polonia şi Ungaria vor înregistra rate mai scăzute de creştere decât piaţa românească.
"Trebuie remarcat că scenariul de creştere al pieţei media şi divertismentului din Europa Centrală şi de Est a fost ajustat în jos comparativ cu anul trecut. Acest lucru se datorează scăderii prognozei privind creşterea economică a mai multor economii emergente, inclusiv Turcia şi Rusia", a declarat Florin Deaconescu, partener, lider al echipei de servicii de audit pentru industria telecom, media şi divertismentului, în cadrul PwC România.
Pe de altă parte, potrivit raportului PwC, chiar dacă piaţa românească de media şi divertisment va creşte într-un ritm constant în următorii cinci ani, aceasta va rămâne cea mai mică din regiune ca valoare absolută, cu 3,1 miliarde de dolari, comparativ cu Rusia (42 de miliarde de dolari), Turcia (17,5 miliarde de dolari), Polonia (12,6 miliarde de dolari), Republica Cehă (6,5 miliarde de dolari) şi Ungaria (3,2 miliarde de dolari).
La nivel global, cheltuielile totale de media şi divertisment pentru segmentul digital (excluzând cheltuielile cu accesul la internet) sunt prognozate să crească cu o rată medie anuală de 12,2% (CAGR), între 2013 şi 2018, şi vor reprezenta 65% din creşterea generală a industriei media şi divertismentului - aproape 2 din fiecare 3 dolari.
Rata de penetrare a internetului mobil va ajunge la 55% în 2018, ceea ce va duce publicitatea digitală de la 14% din totalul încasărilor din publicitate în 2009 la 33% până în 2018. Cu publicitatea online crescând cu o rată CAGR de 10,7% (faţă de totalul pieţei publicităţii care va creşte cu doar 4,4% CAGR), întreaga industrie se apropie de un punct de inflexiune: în 2018, publicitatea online va fi pe punctul de a egala ca pondere în totalul încasărilor publicitatea TV. În 2009, publicitatea TV era dublă faţă de cea online, însă în 2018, publicitatea online va fi în urma celei TV cu doar 20 de miliarde de dolari. Segmentul publicităţii pe terminalele mobile este proiectat să crească cu o rată de 21,5% CAGR, se arată în comunicat.
Potrivit sursei citate, nouă pieţe emergente vor contribui cel mai mult la creşterea industriei media şi divertismentului. China, Brazilia, Rusia, India, Mexic, Africa de Sud, Turcia, Argentina şi Indonezia sunt pieţele "de urmărit", acestea urmând să genereze 21,7% din veniturile industriei media şi divertismentului la nivel global în 2018, faţă de doar 12,4% în 2009. În acelaşi an, se va mai produce o schimbare semnificativă, China va depăşi Japonia, devenind a doua piaţă de media şi divertisment din lume, după cea din Statele Unite.
"Monetizarea relaţiei cu consumatorul digital nu va presupune doar aplicarea tehnologiei de ultimă generaţie. Va necesita aplicarea unei «mentalităţi digitale» pentru a construi comportamentele potrivite, făcând trecerea de la nevoia de avea o strategie digitală, la cea de a avea o strategie de afaceri potrivită pentru epoca digitală. Acest lucru presupune apropierea tot mai mare de client - la toate nivelurile organizaţiei. Se observă că această mentalitate digitală este acum prezentă în multe companii de media şi divertisment. Însă industria trebuie să adopte modele mai flexibile de afaceri. Pentru a face aceasta, companiile trebuie să facă dovada a trei comportamente: segmentarea potrivită a nevoilor şi comportamentelor consumatorilor şi câştigarea încrederii acestora, capacitarea de a se adapta rapid şi cu agilitate la oportunităţile pieţei şi dezvoltarea unei culturi a inovaţiei", a mai spus Florin Deaconescu.
Cea de-a 15-a ediţie a raportului Global Entertainment and Media Outlook 2014-2018 cuprinde date comparative, cifre privind evoluţia pieţei din ultimii cinci ani şi prognoze pentru următorii cinci ani pentru 13 segmente ale acestei pieţei din 54 de ţări din întreaga lume, printre care şi România.
Segmentele de piaţă acoperite de raport sunt: abonamentele TV şi taxele de licenţă, publicitatea TV, accesul la internet, radio, publicitatea out-of-home, jocurile video, filmele, tipărirea de ziare şi reviste, informaţiile şi publicitatea business-to-business, publicitatea online, editarea de carte şi producţia muzicală.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe