- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (17.12.2008, 17:58)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Piaţa de publicitate online din România - 33,87 milioane de lei în primul semestru al anului 2008
Piaţa de publicitate online din România a avut, în primul semestru al anului curent, o valoare de 33,87 milioane de lei, în timp ce, în 2007, investiţiile în publicitatea online au fost de 42,60 milioane de lei, potrivit unui studiu realizat de IAB şi PricewaterhouseCoopers România.
Urmărește
150 afișări
Piaţa de publicitate online din România - 33,87 milioane de lei în primul semestru al anului 2008
"Romanian Online Advertising Study" (ROADS), despre valoarea pieţei de publicitate online autohtone, realizat de IAB România (www.iab-romania.ro), asociaţia industriei de publicitate online şi PricewaterhouseCoopers (PwC) România, arată că, în 2007, investiţiile în publicitatea online au fost de 42.603.201 lei, în timp ce, în primul semestru al anului 2008, valoarea investiţiilor în advertising-ul online a fost de 33.873.413 lei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Știi cum procedezi duminică, pe 24. Te duci la vot și cauți Trump pe buletin. Cu Nicu și Marcel rămâne cum am stabilit
-
Se circulă în condiţii de iarnă pe străzile din mai multe judeţe. Recomandările poliţiştilor
-
Ciolacu a discutat din nou cu Trump, împreună cu Viktor Orban. Ce spune despre intrarea României în programul Visa Waiver
-
Donald Trusk avertizează că ameninţarea unui război global este „serioasă şi reală”
În 2007, piaţa de publicitate din România a totalizat, conform ROADS, venituri în valoarea netă de 42,60 milioane de lei fără TVA, sumă calculată pe baza cifrelor de vânzări directe ale celor mai importante 11 companii din domeniu (regii şi publisheri independenţi).
"Acest studiu oferă, pentru prima dată în România, cifre reale, bazate pe vânzările efective ale celor mai mari companii din industrie, în locul estimărilor care au existat până acum", a declarat Ovidiu Florea, Preşedinte al Asociaţiei IAB România şi Managing Partner în cadrul Media Investment (parte a The Group).
"Echipa PricewaterhouseCoopers România care a participat la realizarea studiului a efectuat pentru prima dată acest tip de cercetare pe piaţa locală de profil, folosind o metodologie consacrată la nivel global, care, în ţările cu o piaţă de publicitate online puternică, este folosită deja de 10 ani. Ne dorim ca analiza prezentată să fie un argument hotărâtor pentru ca tot mai multe companii să participe la următoarea ediţie a studiului, aşa cum se întâmplă în alte ţări europene, unde PricewaterhouseCoopers şi IAB au o deja o tradiţie în derularea acestui proiect", a spus Ruxandra Bandila, Marketing & Business Development Director PricewaterhouseCoopers România.
"Romanian Online Advertising Study" include declaraţiile de vânzări de la 11 companii - principalele regii de publicitate online şi principalii publisheri independenţi (cu vânzări directe semnificative) -, care reprezintă în total peste 700 de site-uri.
Pe baza acestor cifre colectate, experţii PricewaterhouseCoopers au structurat totalul investiţiilor în publicitatea online din România în funcţie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum şi de lunile din fiecare semestru, pentru determinarea sezonalităţii. Prima ediţie a ROADS a analizat trei semestre: cele două ale anului 2007 şi primul al anului 2008.
Romanian Online Advertising Study cuprinde, în aproape 60 de pagini, tabele şi grafice detaliate pentru fiecare din cele trei direcţii de analiză, precum şi principalele corelări între acestea şi oferă o imagine completă a pieţei de publicitate pe internet. Acest raport complet, împreună cu raportul similar la nivel european realizat de IAB Europe, va fi disponibil gratuit pentru membrii Asociaţiei IAB România.
Următoarea ediţie a studiului realizat de IAB România şi PricewaterhouseCoopers, pentru care colectarea de date va fi demarată la începutul anului 2009, va cuprinde analiza semestrului al doilea al 2008 şi o analiză completă a aceluiaşi an, precum şi o comparaţie între datele din 2007 şi cele din 2008. Studiul va fi publicat semestrial, prezentând rezultatele din semestrul precedent. El va furniza, astfel, de două ori pe an, date actualizate privind evoluţia pieţei de publicitate online din România.
Asociaţia IAB România (www.iab-romania.ro) a fost creată în 2006 şi reuneşte cele mai importante companii din domeniul publicităţii pe internet: regii de media, agenţii de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicităţii online şi publisheri autohtoni.
IAB România este o asociaţie profesională, fără scop lucrativ, neguvernamentală, apolitică şi autonomă, care îşi propune să protejeze şi să promoveze interesele profesionale şi investiţiile realizate pe piaţa de publicitate online din România, să elaboreze standarde ale industriei şi să creeze cadrul pentru autoreglementare. Asociaţia IAB România este membru al asociaţiei IAB Europe (www.iabeurope.eu), participând ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociaţii, în 2008.
Citește pe alephnews.ro: Donald Tusk, premierul Poloniei, avertizează că amenințarea unui Al Treilea Război Mondial este „serioasă și reală”
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Intră România în Schengen din ianuarie? Momentul decisiv ar putea fi reprezentat de discuția de la Budapesta
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Cu ce condiție i-ar fi lăsat Adriana Bahmuțeanu pe băieții ei în vila lui Silviu Prigoană: 'Eram DISPUSĂ!'
CANCAN.RO
Cod roșu de viscol și ninsori abundente în România, emis de meteorologii de la Severe Weather Alert
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe