- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (17.07.2012, 14:32)
- Madalina Cerban ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Piaţa media din România va ajunge la 3,4 miliarde de dolari în 2016
Piaţa de media şi divertisment din România va creşte de la 2,7 miliarde de dolari, în 2012, la 3,4 miliarde de dolari, în 2016, potrivit ediţiei de anul acesta a raportului PwC Global Entertainment and Media Outlook, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX.
Urmărește
704 afișări
Piaţa media din România va ajunge la 3,4 miliarde de dolari în 2016 (imagine:Radu Iordache/Mediafax Foto)
După scăderile înregistrate în ultimii trei ani, industria media şi de divertisment din România va intra din nou în teritoriu pozitiv în acest an, valoarea totală nominală a pieţei revenind la nivelurile de dinaintea crizei. Potrivit ediţiei de anul acesta a raportului PwC Entertainment and Media Outlook, piaţa locală de media şi divertisment va creşte de la 2,7 miliarde de dolari, în 2012, la 3,4 miliarde de dolari în 2016, cu o rată medie de creştere anuală de 5,3%. Cu toate acestea, în termeni reali, luând în considerare rata inflaţiei (estimată la o medie anuală de 3,3% de-a lungul perioadei analizate, 2012 - 2016), sectorul media şi de divertisment din România va înregistra o creştere medie anuală reală modestă de doar 2%, se spune în comunicat.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Coreea de Nord ar putea trimite şi mai multe trupe şi drone în sprijinul Rusiei
-
Donald Trump a făcut o numire importantă în consiliul DOGE condus de Elon Musk
-
Avertismentul ministrului german al Apărării: Berlinul trebuie să fie pregătit pentru „războiul hibrid” al Rusiei
Cea mai mare parte a creşterii va veni din segmentul accesului la internet, atât prin conexiuni fixe, cât şi mobile (rata medie anuală de creştere fiind estimată la 9,3% în termeni nominali), în vreme ce veniturile din publicitate vor înregistra o creştere moderată de 4,8%, rată medie anuală de creştere până în 2016. În schimb, cheltuielile consumatorilor finali pe produsele media vor înregistra o evoluţie negativă, potrivit estimărilor PwC, creşterea nominală medie anuală fiind de 1,7%, sub rata estimată a inflaţiei.
Potrivit comunicatului, deşi noile estimări indică o diminuare a ritmului de creştere al industriei media şi divertismentului din România, piaţa locală rămâne a treia cea mai dinamică din Europa Centrală şi de Est, după Rusia (cu un ritm mediu anual de creştere de 10,1%) şi Turcia (9,8%), devansând însă Ungaria (5,1%), Polonia (4,9%) şi Republica Cehă (4,8%).
Potrivit PwC, în ciuda climatului economic incert, ultimul an a marcat un nou record la nivel global al vânzărilor de tablete şi terminale inteligente, ceea ce arată încă o dată oportunităţile de creştere oferite de canalele digitale pentru industria media şi a divertismentului, atât în ceea ce priveşte distribuţia de conţinut, cât şi în ceea ce priveşte veniturile din publicitate.
La nivel global, cheltuielile de publicitate în format digital au crescut cu 17,6% în 2011, faţă de o creştere de doar 0,6% a cheltuielilor de publicitate în mediile convenţionale. Ponderea cheltuielilor de publicitate în mediul digital va creşte de la 28 de procente în 2011 la 37,5% în 2016, contribuind, totodată, cu două treimi din creşterea veniturilor industriei divertismentului şi media la orizontul anului 2016.
Potrivit raportului anual al PwC, Global Entertainment and Media Outlook 2012-2016, oportunităţile oferite de mediul digital sunt în prezent bine înţelese de companiile media, de agenţiile de publicitate şi chiar de marii clienţi de publicitate, iar industria iese din faza de pionierat în sfera digitală, oferta digitală devenind deja "business as usual", pe măsură ce şi utilizatorii se obişnuiesc cu noile tehnologii. Provocarea pentru industrie rămâne însă aplicarea strategiilor de dezvoltare în mediul digital.
"Segmentele industriei media şi divertismentului sunt pe trepte diferite în ceea ce priveşte adoptarea tehnologiilor digitale, însă toate se îndreaptă în această direcţie pentru a întâmpina schimbările din preferinţele consumatorilor şi a rămâne profitabile. Companiile din industria media şi divertismentului au depăşit perioada de pionierat a tehnologiilor digitale şi s-au angajat pe calea unui viitor digital, încercând să-şi ajusteze produsele, distribuţia şi organizaţiile pentru noua epocă digitală", a declarat Florin Deaconescu, partener, liderul Grupului de Servicii de Audit pentru Industria Telecomunicaţiilor, Media şi Divertismentului, PwC România.
Potrivit comunicatului, maturitatea ofertei digitale variază destul de mult în funcţie de segmentul de piaţă. Astfel, în privinţa industriei muzicale, se estimează că formatul digital va depăşi formatele tradiţionale începând cu 2015, generând 55% din veniturile totale ale acestei industrii în 2016. De asemenea, cheltuielile pentru jocurile online şi cele wireless vor depăşi vânzările de jocuri pentru PC şi console începând cu 2013.
În schimb, pe segmentul revistelor, veniturile din mediul digital vor reprezenta numai 10,4% din întregul segment în 2016, totuşi o creştere remarcabilă faţă de doar 3,1% în 2011, se spune în comunicat.
Cheltuielile globale pentru produsele industriei muzicale au crescut cu 1,3% în 2011, prima creştere înregistrată după mulţi ani de scădere a acestui segment. Creşterea se datorează evoluţiilor din segmentul de concerte şi festivaluri, în vreme ce vânzările de înregistrări muzicale s-au redus în continuare, dar într-un ritm mai scăzut decât în anii anteriori. Totuşi, vânzările de înregistrări muzicale în format digital vor creşte, începând cu 2013, se mai spune în comunicat.
Potrivit PwC România, conexiunile mobile la internet, un indicator cheie al cheltuielilor pe segmentul digital, se vor dubla în următorii cinci ani, până la 2,9 miliarde în 2016, din care aproximativ 1 miliard vor fi în China. În India, numărul abonamentelor de conexiuni mobile la internet va creşte de la o bază redusă, cu o rată anuală medie de 50,8% la orizontul anului 2016, ceea ce face ca piaţa indiană să aibă cea mai rapidă rată de creştere pe segmentul conexiunilor mobile.
Până în 2016, veniturile din publicitatea online pe terminale mobile vor creşte cu o rată medie anuală de 36,5%, pentru a ajunge la 24,5 miliarde de dolari, un nivel asemănător cu cel din publicitatea online pe conexiuni fixe. Cu toate acestea, ponderea majoră în veniturile din publicitatea online o vor avea în continuare motoarele de căutare şi servicii de SEO (78,1 miliarde de dolari) şi afişarea de bannere online (46,6 miliarde de dolari). Veniturile pieţei de publicitate chineze pe segmentul conexiunilor mobile vor creşte cu o rată medie anuală de 68,4%, pentru a ajunge la 6,2 miliarde de dolari în 2016, piaţa chineză de publicitate pe terminale mobile ajungând a doua cea mai mare din lume, după cea a Statelor Unite, care va înregistra venituri de 9,4 miliarde de dolari pe acest segment.
Pe segmentul editării de presă se observă tendinţe diferite pe pieţele mature, faţă de cele emergente, potrivit PwC. Piaţa americană va înregistra în continuare o scădere medie anuală de 1,4% până în 2016, estimându-se că în patru ani veniturile acestui segment de piaţă vor fi cu 43,8% mai mici decât erau în 2007. În schimb, se vor înregistra creşteri puternice pe pieţele în care oferta digitală la nivelul presei nu este încă foarte dezvoltată. Argentina va raporta un ritm mediu anual de creştere de 11,9% pe acest segment, Indonezia - 11,2%, iar India - 9,6%.
Franţa a depăşit Marea Britanie şi Germania în 2011, devenind a doua cea mai mare piaţă din lume pentru abonamentele TV, în urma Statelor Unite, raportând o rată de creştere de 76% pe segmentul IPTV. În privinţa cheltuielilor de publicitate TV, Rusia a crescut cu 20,2% în 2011, iar până în 2016, piaţa rusă va depăşi veniturile înregistrate pe acest segment în ţări precum Marea Britanie, Germania, Italia şi Franţa, devenind cea mai mare piaţă de publicitate TV din regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa), mai spune PwC.
Potrivit aceluiaşi raport, pe segmentul industriei cinematografice, serviciile de streaming vor creşte cu o rată medie anuală de 21%, până la un nivel de 11 miliarde de dolari la orizontul anului 2016, şi vor depăşi veniturile din abonamentele TV.
Cea de-a 13-a ediţie anuală a raportului PwC Global Entertainment and Media Outlook, 2012-2016, conţine analize amănunţite şi date istorice, precum şi prognoze privind evoluţia cheltuielilor de publicitate, cele pentru achiziţia de produse ale industriei media şi divertismentului, precum şi pentru accesul la internet din 48 de ţări din întreaga lume.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 09:13
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 1034. Zelenski cere diplomaţilor să modeleze opinia publică din străinătate cu privire la aderarea Ucrainei la NATO / Trump aşteaptă o întâlnire cu Putin pentru a încheia războiul
-
astăzi, 08:46
Trump ameninţă să redobândească controlul asupra Canalului Panama