Jazz contemporan şi muzica cluburilor din New Orleans, sâmbătă, la Bucharest Masters of Jazz (Video)
Celebra solistă a recreat, alături de band-ul său, atmosfera celebrelor cluburi de jazz din New Orleans, fiind aplaudată în picioare după fiecare melodie.
Solista s-a plimbat graţios pe diferite tonalităţi şi beat-uri, cu ritmuri africane, de blues sau soul.
Pe parcursul concertului, Reeves a încercat să transmită, atât prin versurile melodiilor sale, cât şi prin cuvintele adresate publicului, universalitatea muzicii şi rolul vindecător al acesteia.
Reeves şi-a încheiat recitalul prezentându-i publicului pe cei patru instrumentişti, prin cântec, fiecare dintre aceştia executând câte un solo impresionant.
Dianne Reeves este una dintre cele mai importante artiste de jazz contemporan.
Ea a fost premiată cu Grammy pentru cea mai bună cântăreaţă de jazz, pentru patru albume, dintre care trei lansate consecutiv.
Bucharest Masters Of Jazz a fost deschis, joi seară, de recitalul susţinut de celebrul jazzman Al Jarreau, urmat, vineri, de Monty Alexander Trio şi Count Basie Orchestra.
Festivalul va mai include reprezentaţii susţinute de artişti precum Five Peace Band – Chick Corea, John McLaughlin, Christian McBride, Vinnie Collaiuta, Kenny Garrett şi Nigel Kennedy Quintet.
Seara a fost deschisă de cvartetul condus de Erik Truffaz, care, printr-un amalgam de sunete, redate de cele patru instrumente – clape, bas, tobe şi trompetă -, într-o armonie completă, a încântat cei circa 3.000
Truffaz a urcat pe scenă şi a salutat publicul în română: "Bună seara. Suntem încântaţi să cântăm astăzi aici".
Erik Truffaz 4tet a prezentat un stil de jazz contemporan, cu o combinaţie de fusion, techno, blues sau funk, cu o bază de jazz clasic, toate într-un beat închegat, în care trompeta deschidea şi închidea simetric fiecare melodie.
De-a lungul recitatului de circa o oră pe care cei patru instrumentişti l-au susţinut la Bucureşti, s-au remarcat, în principal, solo-urile de bas şi trompetă, dar şi bătăile complexe şi diferite ale toboşarului.
La sfârşitul recitalului, cei patru muzicieni au fost aplaudaţi îndelung de public, aceştia întrocându-se pe scenă pentru un bis, spre încântarea spectatorilor.
Trompetistul de origine elveţiană Erik Truffaz a câştigat un loc aparte în comunitatea internaţională de jazz pentru ideea sa de a cupla bebop, stilul de început al lui Miles Davis, cu muzica electronică, acid rock şi hip-hop.
După o pauză de circa 20 de minute, pe scenă au urcat instrumentiştii Peter Martin, la pian, Peter Sprague, la chitară, Darryl Hall, la bas, şi Gregory Hutchinson, la tobe, cei patru formând band-ul alături de care
După o melodie de jazz instrumental, care a încălzit atmosfera, pe scenă a urcat, alături de cei patru, Dianne Reeves.
Reeves a salutat publicul cântând, invitându-i pe cei prezenţi să danseze alături de ea.
"Nu ştim la ce să ne aşteptăm când mergem să cântăm în locuri noi şi, cu siguranţă, nu ne aşteptam la atâţia oameni aici", a spus Reeves, încântată de publicul prezent, care a aplaudat-o frenetic.
Citeşte mai multe despre concertul susţinut de Dianne Reeves la Bucureşti.