Posturile TV-radio trebuie să asigure accesul persoanelor cu deficienţe de auz la principalele ştiri

Posturile de televiziune şi radio trebuie să asigure, în mod gradual, până la 1 ianuarie 2015, accesul persoanelor cu deficienţe de auz la principalele emisiuni informative pe care le difuzează zilnic, potrivit unei modificări a Codului audiovizualului, adoptată joi de membrii CNA.

Urmărește
156 afișări
Imaginea articolului Posturile TV-radio trebuie să asigure accesul persoanelor cu deficienţe de auz la principalele ştiri

Posturile TV-radio trebuie să asigure accesul persoanelor cu deficienţe de auz la principalele ştiri (Imagine: Publimedia/Shutterstock)

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a discutat în şedinţa de joi, pe articole, proiectul de modificare a actualului Cod de reglementare a conţinutului audiovizual, adoptând unele modificări ale acestuia.

Astfel, CNA a decis - la propunerea lui Attila Szasz, membru al Consiliului - că posturile de televiziune şi radio trebuie să asigure, în mod gradual, până la 1 ianuarie 2015, acces persoanelor cu deficienţe de auz la principalele emisiuni informative, pe care le difuzează zilnic.

Articolul nou introdus în Codul audiovizualului vine în continuarea unui articol din Legea audiovizualului, care a fost preluat din Directiva privind Serviciile Media Audiovizuale. În mod concret, articolul 10, alineatul 3, litera K din actuala Lege a audiovizualului prevede că "în calitate de garant al interesului public în domeniul comunicării audiovizuale, Consiliul are obligaţia să asigure: încurajarea furnizorilor de servicii media audiovizuale în vederea asigurării de condiţii ca serviciile furnizate să devină accesibile persoanelor cu deficienţe de văz sau de auz".

O altă modificare a Codului audiovizualului, adoptată în şedinţa de joi a CNA, vizează campaniile sociale care vor fi transmise în mod gratuit de către radiodifuzori şi nu vor fi contorizate în cele 12 minute de publicitate pe oră (în cazul televiziunilor private) şi, respectiv, 8 minute de publicitate pe oră (în cazul televiziunii publice).

Astfel, în cazul în care posturile de televiziune şi radio organizează teledonuri sau campanii care presupun strângerea de fonduri de la public, atunci respectivii radiodifuzori trebuie, după un anumit timp, să informeze publicul şi cu privire la rezultatele campaniilor respective.

Această completare la Cod a fost propusă de Gelu Trandafir, membru al CNA. "Campaniile sociale pot fi difuzate fără contorizare în cele 12 minute de publicitate (în cazul radiodifuzorilor privaţi, n.r.), grupate şi între coperţi. În cazul în care se strâng bani pentru anumite scopuri trebuie să se anunţe rezultatele, ce s-a întâmplat cu banii strânşi", a spus Gelu Trandafir.

În acest caz, George Chiriţă, directorul executiv al Asociaţiei Române de Comunicaţii Audiovizuale (ARCA), a atras atenţia că, în situaţia în care o campanie socială nu este organizată de un radiodifuzor, el nu poate controla dacă rezultatele puse la dispoziţie de organizator sunt corecte şi exacte.

CNA a finalizat, joi, discuţiile pentru modificarea actualului Cod al audiovizualului.

Noul Cod al audiovizualului va intra în vigoare după publicarea lui în Monitorul Oficial.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici