Primele cifre de audienţă pentru televiziunile locale, disponibile în iunie şi furnizate de Daedalus

Primele cifre de audienţă pentru televiziunile locale vor fi furnizate la mijlocul lunii iunie, de către compania Daedalus, proiectul demarat la începutul lunii mai vizând 21 de staţii TV care au semnat contracte de reprezentare cu ARBOmedia, au declarat pentru MEDIAFAX oficialii regiei de vânzări.

Urmărește
335 afișări

Regia de vânzări ARBOmedia a lansat, în noiembrie 2010, ARBOtv, un serviciu de vânzare a spaţiului de publicitate pentru televiziuni locale independente. În prezent, reţeaua ARBOtv a ajuns la 27 de staţii TV locale, cu acoperire în 30 de judeţe.

Problema principală cu care s-au confruntat cei de la ARBOmedia încă de la lansarea serviciului ARBOtv a fost lipsa datelor de audienţă pentru piaţa de televiziune locală. "Fiecare staţie ne pune la dispoziţie studiile proprii pe care le are referitoare la audienţa lor în oraşul/ judeţul respectiv, studii făcute, de regulă, fie cu ocazia alegerilor locale sau naţionale de către partidele politice, fie studii pe care chiar ei le-au comandat unor institute de cercetare, de regulă, locale. În fiecare contract pe care l-am semnat există o prevedere prin care staţiile TV se obligă să participe alături de noi la realizarea unui studiu, de genul celui pe care-l face ARMA (Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor, n.r.), de genul celor pe care-l fac cei de la radiouri şi presă scrisă", declara, pentru MEDIAFAX, în 4 noiembrie 2010, Alin Alecu, director general adjunct ARBOmedia.

Vineri, însă, ARBOmedia a anunţat, într-un comunicat remis MEDIAFAX, că, "odată cu apariţia cifrelor de audienţă pentru televiziunile locale - la mijlocul lunii iunie -, proiectul ARBOtv intră într-o nouă etapă, aceea a vînzărilor de publicitate în suporturi măsurate profesionist, cu rezultate cuantificabile şi verificabile în mod transparent".

Contactat de MEDIAFAX, Alin Alecu a explicat: "Încă de la demararea proiectului ARBOtv am ştiut că trebuie să avem cifre de audienţă. Prima noastră strategie a fost să mergem la ARMA, dar, din păcate, metodologia lor permite doar măsurarea audienţelor la nivel naţional. Atunci am luat-o pe alte căi. Ne-am strâns împreună cu reprezentanţii staţiilor TV locale şi ne-am dat seama că pentru a avea audienţe locale avem nevoie în primul rând de două chestiuni: un furnizor al serviciului de cercetare recunoscut şi o metodologie acceptată. Am cerut oferte de la mai mulţi furnizori de servicii şi staţiile TV au semnat contracte cu compania Daedalus (Daedalus Group, n.r.), cei care au furnizat Studiul Naţional de Audienţă - SNA Focus pentru BRAT".

Potrivit lui Alin Alecu, proiectul de măsurare a audienţelor pentru staţiile TV locale a fost demarat la începutul lunii mai şi primele cifre de audienţă vom fi disponibile la mijlocul lunii iunie.

"În fiecare judeţ există un eşantion de 500 de persoane, care sunt chestionate timp de o lună şi ceva. În total, eşantionul cuprinde 10.500 de persoane. Se obţin rezultate de audienţă pentru ziua precedentă şi pentru întreaga săptămână", a spus Alin Alecu.

El a precizat că în prezent sunt măsurate 21 de staţii de televiziune locale. "Probabil vom face un val şi pentru staţiile TV locale care nu au intrat în acest prim val de măsurători. Probabil vom ajunge la 30 de staţii TV la sfârşitul lunii iunie şi va fi încă un val de măsurători în septembrie. Anul viitor urmează să vedem dacă mergem pe un singur val de audienţe sau pe două valuri", a afirmat Alin Alecu.

El a mai spus că proiectul vizează în special staţiile TV locale, însă în cercetare există şi întrebări despre radiourile locale. "Dar nu sunt la nivelul de detaliu la care ajunge cercetarea pentru staţiile TV locale, la care este furnizată audienţa pentru fiecare emisiune în parte. Pentru radio vom avea informaţii mai mult despre obiceiul de consum", a explicat Alin Alecu.

Până la momentul difuzării acestei ştiri, reprezentanţii Daedalus Group, responsabili de acest proiect, nu au putut fi contactaţi.

ARBOmedia România gestionează în prezent spaţiul publicitar al reţelei de ziare locale ARBOsfera, al reţelei de radiouri locale ARBOradio, precum şi al reţelei de staţii locale de televiziune ARBOtv şi furnizeză servicii complementare specifice industriei de publicitate: planning, monitoring, buying şi strategie de vânzări media. ARBOmedia.net SRL este o companie afiliată a ARBOmedia AG (Germania).

Pe de altă parte, la nivel naţional, în prezent, audienţele TV sunt asigurate de GfK România. Compania GfK a fost desemnată, pe 8 ianuarie 2007, câştigătoare a licitaţiei pentru măsurarea, în exclusivitate, a audienţei televiziunilor din România, în perioada 2008 - 2012.

În schimb, în perioada 1 ianuarie 2012 - 31 decembrie 2015, compania Kantar Media Audiences va asigura măsurarea audienţelor TV. Kantar Media Audiences a fost desemnată câştigătoare la licitaţia organizată pentru alegerea furnizorului unic pentru Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţelor TV (SNMATV). Kantar Media Audiences va monitoriza emisia pentru 55 de staţii TV membre ale Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA). În acest moment, ARMA - o organizaţie non-profit şi neguvernamentală, înfiinţată în anul 2001 - are peste 100 de membri (televiziuni, agenţii de media şi clienţi de publicitate).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici