Pro TV a lansat o nouă strategie de vânzare a spaţiului publicitar

Grupul Pro TV a lansat o ofertă de vânzare de spaţiu publicitar la un preţ de 3 ori mai mic faţă de nivelul standard, prin care vrea să-şi fidelizeze şi recompenseze clienţii care au cumpărat şi consumat spaţiu publicitar prin încheierea unor contracte ferme la început de an, scrie Ziarul Financiar.

Urmărește
2886 afișări
Imaginea articolului Pro TV a lansat o nouă strategie de vânzare a spaţiului publicitar

Pro TV a lansat o nouă strategie de vânzare a spaţiului publicitar

Începând cu 1 mai, clienţii grupului Pro TV (canalele Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, Sport.ro, MTV România) pot cumpăra spaţiu publicitar la un preţ de 100 de euro GRP-ul (puncte de audienţă) pe canalul Pro TV şi cu 50 de euro pe postul Acasă. Un punct de audienţă înseamnă 100.000 de telespectatori pe all day şi 50.000 de telespectatori - targetul principal al Pro TV, scrie Ziarul Financiar (ZF) în ediţia din 22 aprilie.

Programul numit "Advertiser stimulus package" se aplică numai pe componenta de buget suplimentară contractului deja negociat la începutul anului. Aşa cum este explicat şi în ofertă, anul este împărţit în trei părţi: P1 (ianuarie - aprilie), P2 (mai - august) şi P3 (septembrie - decembrie). Astfel, clienţii care în perioada P1 au consumat publicitate la staţiile grupului Pro, conform contractului şi preţurilor pe care le-au negociat la începutul anului, pot cumpăra GRP-uri în perioada mai - august la un cost de 100 de euro pentru Pro TV şi 50 de euro pentru Acasă. Fiecare client poate cumpăra în această perioadă un număr de GRP-uri egal cu 50% din numărul de puncte de rating achiziţionate în primele patru luni. La fel se aplică şi pentru perioada a treia a anului. Cei care consumă 1.000 de GRP-uri la cost regular în P2, pot consuma la preţul din oferta specială în P3 500 de GRP-uri.

"Pachetul pe care l-am propus pe piaţă este valabil pentru componenta de bani suplimentară, condiţia fiind ca toţi clienţii noştri să semneze contractele de publicitate până la 30 aprilie. Spoturile care beneficiază de această ofertă vor fi programate în limita spaţiului disponibil, ţinându-se, însă, cont strict de perioadele anunţate în ofertă, ele neputând fi reportate", spune Zoe Vasilescu, director de vânzari al grupului Pro TV, care anul trecut a avut încasări de 274 de milioane de dolari, potrivit ZF.

Pentru a putea beneficia de acest program, fiecare client trebuie să îndeplinească mai multe condiţii, cea mai importantă fiind îndeplinirea 100% a contractului angajat pentru 2009.

"Clienţii şi agenţiile sunt libere să decidă dacă vor folosi această oportunitate sau nu. La începutul anului, le-am promis clienţilor că dacă există exces de GRP-uri anul acesta şi putem să-i sprijinim, o vom face. Şi ne-am ţinut de promisiune", explică Zoe Vasilescu.

Programul de fidelizare "Advertiser stimulus package" a fost conceput în urmă cu trei săptămâni, "în momentul în care ni s-a conturat imaginea pentru acest an şi după ce am încheiat 90% dintre contractele anuale de publicitate. Am lansat oferta acum pentru că am considerat că este un moment oportun în care să recompensăm clienţii care, în ciuda crizei, au continuat să investească în staţiile grupului Pro TV. Ne-am gândit că suntem vocea care trebuie să iasă cu o astfel de ofertă. Cred că adaptarea este soluţia pentru această perioadă. Avem cele mai multe GRP-uri din piaţă, în condiţiile în care avem în portofoliu televiziunea lider din România, Pro TV-ul, şi televiziunea numărul trei din piaţă, Acasă", spune ea.

Zoe Vasilescu afirmă că "obiectivul echipei de vânzări nu este să facă mai mulţi bani cu această ofertă, pentru că sumele care vor fi încasate sunt relativ mici în comparaţie cu totalul veniturilor înregistrate în 2008 sau al celor estimate pentru 2009". "Atât timp cât ne mai rămâne spaţiu, vrem să-l acoperim şi, totodată, să venim în sprijinul clienţilor noştri. La noi prime prime-ul (orele 19.00 - 24.00) este principalul segment ocupat. Nu am modificat politica de vânzări de la începutul anului, această ofertă pe care am făcut-o acum venind în completarea acestei politici", explică Zoe Vasilescu.

În ultimii ani, Pro TV a fost trend-setter al politicilor de vânzări în piaţa de media din România şi a contribuit la dezvoltarea acestei pieţe. Anul acesta, tarifele la publicitate sunt în scădere, după ce, în ultimii ani, preţurile au crescut continuu. Din cauza crizei economice şi a scăderii vânzărilor în toate sectoarele, bugetele investite de clienţi în publicitate au scăzut anul acesta, ceea ce face ca încărcarea televiziunilor cu publicitate pe 2009 să fie greu de estimat. "Noi facem revizuiri de la lună la lună ale pieţei sau chiar de la săptămână la săptămână. Cred că adaptarea continuă a politicii noastre de vânzări la ceea ce se întâmplă în piaţă este soluţia pentru această perioadă", a spus ea.

Cei mai dinamici advertiseri pe televiziune vin din zona FMCG (bunuri de larg consum). "Pentru noi, 80% din încasările de publicitate vin din zona FMCG. O creştere spectaculoasă am regăsit pe segmentul companiilor farmaceutice în acest început de an", menţionează Zoe Vasilescu.

Compania Pro TV este deţinută de grupul american CME (95% din acţiuni) şi de Adrian Sârbu (5%), proprietarul grupului MediaPro, din care face parte şi Ziarul Financiar.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici