- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (09.06.2011, 17:44)
- , ,
Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV au atras circa 50% din totalul publicităţii TV în 2010
Grupul Media Pro International (MPI), care cuprinde în portofoliul său posturile Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV, a atras în 2010 circa 50% din totalul investiţiilor în publicitatea TV în România, potrivit Media Fact Book, studiu lansat joi de agenţia de media Initiative.
Urmărește
289 afișări
Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV au atras circa 50% din totalul publicităţii TV în 2010 (Imagine: Mediafax Foto)
Potrivit studiului, în 2010, televiziunea şi-a consolidat poziţia pe o piaţă aflată în scădere. Dacă în 2009 televiziunea atrăgea 65% din totalul investiţiilor nete în publicitate, în 2010, cota de piaţă a televiziunii a crescut la 66%. Veniturile totale din publicitate afişate de televiziunile din România au fost de 209 milioane de euro, în scădere cu 6% comparativ cu 2009, când afişau venituri de 222 de milioane de euro.
Criza economică s-a resimţit pe plan local şi în 2010, iar televiziunea a rămas sursa preferată de divertisment a românilor. Totuşi, advertiserii şi-au redus uşor bugetele de publicitate TV în 2010.
De asemenea, anul trecut, audienţele au scăzut, în medie, cu 4%-5% pentru întreaga piaţă, canalele de nişă fiind mai afectate decât cele generaliste.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ilie Bolojan: ne place sau nu ne place, am cheltuit în ultimii ani mai mult decât ne putem permite
-
Uniunea Europeană încearcă să evite un război comercial cu Donald Trump. Ar putea fi reduse tarifele la importurile de autoturisme din SUA
-
Piedone este noul şef al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor - surse
MPI (Pro TV, Acasă, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV) a atras circa 50% din totalul investiţiilor în publicitatea TV în România.
Grupul Intact (Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia, GSPTV) a atras 24% din totalul investiţiilor în publicitatea TV, în timp ce SBS (Prima TV) a atras 6% din totalul investiţiilor.
SRTV (TVR 1, TVR 2, TVR Cultural) a atras 4% din investiţiile totale în publicitatea TV, la fel ca Realitatea TV şi Kanal D.
Pe de altă parte, advertiserii şi-au diminuat bugetele alocate publicităţii TV cu 6%, ceea ce a determinat companiile TV să facă discount-uri şi oferte speciale, astfel încât pentru prima oară a existat un echilibru între cerere şi ofertă.
În 2010, Pro TV a fost lider de piaţă pentru al şaptelea an consecutiv, înregistrând un rating de 3,5% şi 20,6% cotă de piaţă pentru publicul comercial urban, urmat de Antena 1, cu un rating de 2,1% şi o cotă de piaţă de 12,4%, şi de postul TV Acasă, cu un rating de 1% şi 6% cotă de piaţă. Prima TV a înregistrat un rating de 0,9% şi o cotă de piaţă de 5,5% şi împarte locul al patrulea cu TVR (0,9% rating, 5,2% cotă de piaţă) şi Kanal D (0,9% rating, 5,3% cotă de piaţă). Realitatea TV şi Naţional TV au înregistrat acelaşi rating - 0,7% . Disney a intrat în topul 10 al celor mai populare televiziuni, cu un rating de 0,4% şi o cotă de piaţă de 2,4%.
Antena 1, Acasă, Pro Cinema, Prima TV, GSPTV, OTV şi National Geographic sunt printre posturile TV care au înregistrat o tendinţă de scădere a audienţei, în timp ce Pro TV, TVR 1, Disney şi Kiss TV au afişat tendinţe de creştere a audienţei.
Potrivit studiului, în primul trimestru al anului 2011 s-a înregistrat o creştere a audienţei TV cu 4%, comparativ cu primul trimestru din 2010. La sfârşitul anului trecut se vehicula ipoteza unei creşteri a investiţiilor în publicitate pentru 2011, dar companiile sunt încă reticente faţă de ideea de a încheia contracte de publicitate anuale.
Într-un climat economic în care criza încă este resimţită, piaţa de publicitate a reuşit să îşi stopeze scăderea de două cifre, resimţită în urmă cu doi ani. Initiative estimează că, în 2011, investiţiile în publicitatea TV vor scădea cu 6%.
De asemenea, Steve Dallas, Managing Director al Initiative, a precizat că, în lumea televiziunii, anul 2011 va fi unul al show-urilor talentelor - "Românii au talent", "X Factor".
Media Fact Book este o lucrare de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia de media Initiative din anul 1997.
Initiative este una dintre cele mai mari reţele independente de media din lume, asigurând servicii specializate de planificare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.
Initiative este membră a Interpublic Group of Companies şi este afiliată reţelei internaţionale Initiative worldwide. În România, Initiative este membră a grupului de companii din care mai fac parte agenţiile Lowe&Partners, brand Connection, GollinHarris, HyperActive şi Medic One.
Pe piaţa locală, Initiative este activă de 17 ani şi are în portofoliu clienţi precum Orange România, Ferrero, Bergenbier S.A., Millennium bank, BMW, Kika şi Provident Financial.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Ţara care pariază tot pe opulenţă absurdă ca să atragă super-bogaţii şi miliardele lor. Au construit palate pentru vânătorii de lux şi acum aşteaptă să vadă cine muşcă momeala
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Milionarul de 53 de ani a cerut-o de nevastă pe iubita lui cu 24 de ani mai tânără
PROSPORT.RO
Este știrea momentului! Medicul care a anesteziat-o pe Monalisa Liuba a fost REȚINUT! Detalii de ultima oră
CANCAN.RO
Taxă de la 740 de lei pentru această categorie de șoferi! Inspecția RAR, polița RCA și ITP sunt obligatorii
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe