Pro TV este cea mai iubită televiziune

Pro TV este cea mai iubită televiziune, românii spunând că apreciază acest post TV pentru noutăţile pe care le aduce, dar şi pentru prietenia şi apropierea cu care îşi tratează telespectatorii, potrivit topului "Emotional Branding", un studiu de piaţă realizat de 360insights.

Urmărește
554 afișări
Imaginea articolului Pro TV este cea mai iubită televiziune

Pro TV este cea mai iubită televiziune

"Emotional Branding", topul mărcilor care au reuşit să creeze o legătură imbatabilă cu consumatorii lor, a fost realizat pe 17 categorii independente şi fiecare marcă îşi reprezintă categoria din care face parte. Studiul a avut ca fundament teoretic setul celor 10 legi dezvoltate de Marc Gobe, asocierea mărcilor cu fiecare dintre ele fiind baza de calcul al Indexului Emotional Branding.

Astfel, Pro TV este incontestabil cea mai iubită televiziune, în topul surselor media care au câştigat aprecierea românilor, înregistrând indicele 54. Românii apreciază Pro TV pentru noutăţile pe care le aduce, dar şi pentru prietenia şi apropierea cu care îşi tratează telespectatorii, potrivit studiului "Emotional Branding".

Pro TV este urmată în topul surselor media care au câştigat aprecierea românilor, în ordine, de: Antena 1 (indice 32), Kiss FM (25), Realitatea TV (24), Discovery (23), HBO (22), Acasă (21), Prima TV (20), Radio Zu (20) şi Kanal D (18).

În cadrul presei scrise, clasamentul este condus de Adevărul, Libertatea şi Cancan.

Online-ul nu este doar familiar românilor, dar şi iubit de aceştia. Google şi Yahoo ocupă primele două poziţii, fiind considerate de români companiile care au oferit identitate internetului. Google a înregistrat indicele 70, în timp ce Yahoo - indicele 54. Topul online-ului este continuat de Youtube (51), Facebook (47) şi Ejobs (20). În timp ce Youtube se remarcă prin curiozitatea continuă pe care o ridică între utilizatorii sai, Facebook îşi atrage audienţa cu noutăţi dar şi prin faptul că inspiră prietenie şi apropiere.

În studiul "Emotional Branding" se precizează că internetul se bucură de susţinerea universală a tinerilor şi adulţilor, însă odată cu creşterea vârstei pasiunea pentru internet scade. Astfel, în rândul targetului în vârstă mediul virtual are mai puţină relevanţă şi emoţionalitate.

Studiul derulat de 360insights a avut ca fundament teoretic setul celor 10 legi dezvoltate de Marc Gobe, asocierea mărcilor cu fiecare dintre ele fiind baza de calcul al Indexului Emotional Branding. Notorietatea promptată a mărcilor a fost singurul filtru prin care respondenţii au trecut pentru a putea vorbi de anumite mărci, fără să fie nevoie să fie consumatori ai categoriei respective. În construirea indexului nu a fost luată în calcul notorietatea. Indexul a fost calculat independent pentru fiecare categorie în parte şi trebuie tratat separat, putând fi comparat doar cu indexul mărcilor ce provin din aceeaşi categorie.

Au fost investigate peste 440 de mărci din 17 categorii generice de produse, fără însă a fi detaliate pe subdiviziuni de produse (spre exemplu în categoria telecom au fost cuprinşi furnizori de telefonie fixa şi mobilă, internet şi televiziune prin cablu).

De asemenea, s-a derulat un studiu cantitativ, reprezentativ la nivel urban pentru oraşele mai mari de 50.000 locuitori. Eşantionul a fost stabilit la 640 de respondenţi, cuprinzând femei şi bărbaţi, cu vârste cuprinse între 16 şi 54 de ani. S-au realizat interviuri faţă în faţă, iar datele au fost colectate prin metoda CAPI - interviuri personale asistate de calculator. Astfel a fost posibil ca respondenţii să vadă logo-urile mărcilor atunci când au vorbit despre acestea.

Studiul a avut loc în luna noiembrie a anului trecut, fiind o restrospectivă a performanţei mărcilor din anul 2011. În anul 2012, 360insights va realiza din nou topul "Emotional Branding", rezultatele de faţă fiind primul val dintr-un set de studii care vor urmări evoluţia în timp a emoţionalităţii mărcilor din România.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici