- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (08.11.2007, 14:14)
Pro TV - postul cu cele mai de încredere ştiri - studiu
Pro TV este, în opinia telespectatorilor, postul de televiziune care prezintă cele mai de încredere ştiri, potrivit unui studiul realizat de Centrul de Sociologie Urbană si Regională CURS şi intitulat "Influenţa media asupra comportamentului electoral".
![Imaginea articolului Pro TV - postul cu cele mai de încredere ştiri - studiu](https://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1/1706/1030345/1/andreea-esca.jpg?width=560)
Pro TV - postul cu cele mai de încredere ştiri - studiu
La întrebarea "În opinia dvs., care este canalul TV care prezintă cele mai de încredere ştiri?", 22% din respondenţi au optat pentru Pro TV. Posturile Antena 1 şi TVR 1 se situează pe locurile următoare în ceea ce priveşte încrederea alocată de telespectatori principalelor jurnale de ştiri, cu 21% şi, respectiv, 20%. Locurile patru şi cinci sunt ocupate de Ştirile Realitatea TV (13%) şi de Ştirile Antena 3 (7%).
În cadrul jurnalelor de actualităţi, cele mai urmărite sunt ştirile referitoare la politică (28%), cele referitoare la problemele sociale (pensii, asigurări, sănătate) - 22% - şi la evenimentele sociale (greve, manifestaţii) - 12%.
Televiziunea este cea mai importantă sursă pentru informarea politică, 80% din populaţie apelând la principalele posturi TV pentru a se informa sau pentru a-şi clarifica nelămuririle, se menţionează în sondaj.
Conform sondajului, Ştirile Pro TV sunt preferate de populaţie în obţinerea informaţiei politice, 25% din telespectatori optând pentru acest post.
Pe locurile următoare se află "Observatorul" Antenei 1, urmărit de 22% dintre persoanele intervievate, Jurnalul TVR 1, 16%, şi Ştirile Realitatea TV, urmărite de 13% din totalul respondenţilor.
În ceea ce priveşte influenţa politicului asupra televiziunii, participanţii la sondaj au spus că TVR 1 şi Pro TV sunt posturile cele mai obiective (neinfluenţate politic) - cu 13% pentru fiecare televiziune. Urmează, în topul obiectivităţii, Antena 1, cu 10%, Realitatea TV, cu 9%, OTV, cu 6% şi Antena 3, cu 3%.
Studiul, realizat de Centrul de Sociologie Urbană şi Regională CURS pentru Consiliul Naţional al Audiovizualului, s-a desfăşurat pe un eşantion de 2000 de subiecţi, cu vârste peste 18 ani, în perioada 1-25 septembrie. Costul total al acestui studiu este 17.000 de euro.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/1481/21333/22686625/1/matthews-hall-harvard-university-2023-wikipedia-org.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/341/5539/22676824/2/imgl8472.jpg?width=200)
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2921/35768/22283181/1/ghsmfrmw0aisejn.jpg?width=200)
![](/images/pixel.png)
PROSPORT.RO
![](https://feeds.gandul.info/uploads/2025/02/ail-1739298256.jpg?width=200)
CANCAN.RO
![](https://feeds.gandul.info/uploads/2025/02/8-main-1739303703.jpg?width=200)
GANDUL.RO
![](http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/2/2961/35615/19854212/1/7458985-mediafax-foto-andreea-alexandru.jpg?width=200)
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=&pid=1)
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe