Google şi-a modificat logoul pentru a celebra Ziua Pământului
Noul logo al Google este interactiv şi se activează de fiecare dată când utilizatorii îşi trec cursorul peste imagini.
Ziua Pământului se sărbătoreşte fiecare an pe 22 aprilie, ziua când s-a născut mişcarea pentru protejarea mediului înconjurător. Această mişcare a apărut în SUA într-o perioadă când au avut loc mai multe evenimente deosebite, printre care folosirea armelor de foc pentru oprimarea revoltei unor studenţi care militau împotriva războiului din Cambodgia, „Masacrul din 4 mai”, apariţia fibrelor optice, succesul melodiei „Bridge over Troubled Water”, ultimul album al formaţiei Beatles, moartea lui Jimmy Hendrix, un accident în Carolina de Sud la centrala nucleară din Savannah River din apropierea oraşului Aiken – nerecunoscut timp de 18 ani, poluarea foarte mare cu gaze şi fum, considerată „semn al prosperităţii”. În aceste condiţii, societatea a început să vorbească din ce în ce mai des despre mediul înconjurător.
Ziua Pământului a fost proclamată de senatorul american Gaylord Nelson în anul 1970, cu scopul de a trezi interesul clasei politice faţă de mediu, un subiect ignorat. Ziua Pământului a fost celebrată în primul an de circa 20 milioane de cetăţeni americani, în marea lor majoritate tineri şi foarte tineri. După două decenii, în anul 1990, peste 200 milioane de oameni din 141 de ţări au transformat Ziua Pământului într-o manifestare de amploare în istoria omenirii, prin alăturarea lor în dorinţa de a milita pentru un viitor mai bun al planetei.
Ziua Pământului a avut un rol important în popularizarea problemelor de mediu. De altfel, a fost înfiinţată şi o organizaţie – Earth Day Organization, care are în prezent filiale în peste 170 de ţări.
Google îşi modifică frecvent logoul pentru a marca diferite evenimente speciale sau pentru a omagia personalităţi ale culturii universale.