ProFM - cea mai mare creştere a numărului de ascultători naţionali şi urbani în primăvara 2012

ProFM a crescut cu 35% la nivel naţional ca număr de ascultători şi ocupă locul al doilea între radiourile comerciale din punct de vedere al cotei de piaţă (8,8 %).

Urmărește
231 afișări
Imaginea articolului ProFM - cea mai mare creştere a numărului de ascultători naţionali şi urbani în primăvara 2012

ProFM - cea mai mare creştere a numărului de ascultători naţionali şi urbani în primăvara 2012 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

ProFM a înregistrat, în primul trimestru al acestui an, cele mai mari creşteri ale numărului de ascultători la nivel naţional şi urban, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit valului de primăvară al Studiului de Audienţă Radio (SAR).

Potrivit studiului realizat de IMAS şi Mercury Research, în perioada 16 ianuarie - 29 aprilie 2012, numărul total zilnic de ascultători de radio la nivel naţional, pe un public de peste 11 ani, a fost de 11.713.400, în uşoară creştere faţă de valul de primăvară din 2011 (11.425.800 de ascultători).

La nivel naţional, pe publicul de peste 11 ani, cel mai ascultat post de radio a fost Kiss FM - 2.861.000 de ascultători pe zi (14,2% cotă de piaţă), în creştere faţă de valul de primăvară din 2011, când postul de radio atrăgea 2.764.800 de ascultători zilnic.

Kiss FM este urmat de Radio România Actualităţi - 1.970.700 de ascultători şi 13% cotă de piaţă (în scădere faţă de perioada de primăvară din 2011 - 2.209.600 de ascultători) şi Radio ZU - 1.833.000 de ascultători şi 8,4% cotă de piaţă (în creştere faţă de primăvara anului trecut - 1.768.800 de ascultători).

Topul celor mai ascultate radiouri la nivel naţional este continuat de ProFM - 1.737.300 şi 8,8% cotă de piaţă (în creştere puternică faţă de primăvara anului trecut, când atrăgea 1.292.400 de ascultători), Radio Antena Satelor - 776.600 de ascultători (6%), Magic FM - 740.600 (4,2%), Radio 21 - 685.100 (3,2%), Radio România Iaşi - 514.200 (3,4%), Radio România Oltenia Craiova - 421.200 (2,8%), Naţional FM - 300.000 (1,6%).

Pe de altă parte, la nivel urban, pe publicul de peste 11 ani, cel mai ascultat post de radio este Kiss FM, cu 1.796.300 de ascultători pe zi şi 14,1% cotă de piaţă, cifre constante comparativ cu cele înregistrate de postul de radio anul trecut - 1.753.800 de ascultători.

Clasamentul este continuat de Radio ZU - 1.263.000 de ascultători pe zi şi 9,9% cotă de piaţă (în creştere faţă de perioada similară din 2011 - 1.131.800 de ascultători) şi Radio România Actualităţi - 1.191.400 de ascultători şi 13,4% cotă de piaţă (în uşoară scădere faţă de primăvara anului trecut - 1.253.200 de ascultători).

Clasamentul celor mai ascultate posturi de radio la nivel urban este continuat de: Europa FM - 1.100.700 de ascultători şi 9,2% cotă de piaţă (în creştere faţă de primăvara lui 2011 - 1.010.600 ascultători), ProFM - 1.003.000 de ascultători şi 8% cotă de piaţă (în creştere puernică faţă de 764.500 de ascultători în primăvara lui 2011), Magic FM - 640.700 (5,8%), Radio 21 - 456.100 (3,5% cotă de piaţă), Naţional FM - 219.000 (2%), Radio Antena Satelor - 203.200 (2,2%), Rock FM - 153.300 (1,2%), Radio România Cultural - 133. 000 (0,8%).

În schimb, la nivelul oraşului Bucureşti, pe publicul de peste 11 ani, pe primul loc în clasamentul celor mai ascultate posturi se situează Radio ZU, cu 269.500 de ascultători pe zi şi 13% cotă de piaţă, în creştere faţă de 220.800 de ascultători în primăvara anului trecut.

Topul trei al celor mai ascultate posturi de radio din Bucureşti este continuat de Radio România Actualităţi - 238.600 de ascultători şi 14,7% cotă de piaţă (213.600 ascultători în primăvara lui 2011) şi Kiss FM - 225.900 de ascultători şi 11,5% cotă de piaţă (208.100 ascultători în prima parte a anului trecut).

Clasamentul în Capitală este continuat de: Magic FM - 168.700 şi 7,9% cotă de piaţă (133.300 ascultători în primăvara lui 2011), ProFM - 129.700 de ascultători şi 5,8% cotă de piaţă (aproape dublu faţă de primăvara lui 2011 - 77.700 ascultători), Europa FM - 119.200 (5,8%), Radio 21 - 103.800 (3,5%), Romantic FM - 99.800 (5,5%), Radio Guerrilla - 76.600 (3,3%), Vibe FM - 68.300 (2,1%).

Valul de primăvară 2012 al SAR a fost realizat de IMAS - Marketing şi Sondaje SA şi GfK România - Institut de Cercetare de Piaţă SRL. În cadrul cercetării, s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban şi în municipiul Bucureşti.

Eşantionul a avut un volum de 9.458 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1%. În mediul urban s-au realizat 7.428 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1.1%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.801 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).

Universul SAR este format din persoane de 11 ani şi peste această vârstă, rezidente în locuinţe neinstituţionalizate din toate localităţile urbane şi rurale din România.

În eşantion au fost incluse 1.148 localităţi dintre care 69 (toate) localităţi urbane de peste 30.000 de locuitori, 236 de localităţi urbane cu mai puţin de 30,000 de locuitori din cele 251 existente, 244 din cele 464 de localităţi rurale cu peste 5.000 de locuitori din România, şi 599 din cele 2.397 de localităţi rurale cu mai puţin de 5.000 de locuitori.

Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici