Potrivit unui alt proiect de metodologie, iniţiat de CREDIDAM (Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artiştilor Interpreţi) şi UPFR (Uniunea Producătorilor de Fonograme din România), proprietarii de site-uri şi bloguri comerciale trebuie să plătească alte două remuneraţii.
"Este prima negociere care se face pentru domeniul drepturilor conexe. În momentul de faţă nu se plăteşte nimic. Cei care folosesc muzică trebuie să plătească, este un principiu corect, dar nu vrem să afectăm businessul celor care deţin astfel de site-uri", a declarat pentru MEDIAFAX Ştefan Gheorghiu, director general al CREDIDAM.
El a spus că nivelul remuneraţiei minimale care trebuie plătită de proprietarii de site-uri şi bloguri comerciale solicitat de CRDIDAM şi UPFR este de câte 5.000 de lei/an.
Pe de altă parte, Asociaţia Furnizorilor de Conţinut din Industria de Telecomunicaţii, care susţine că a fost exclusă de ORDA de la negocierea Metodologiilor, la cererea organismelor de gestiune colectivă, solicită rediscutarea acestor proiecte de metodologii.
"Noi dorim rediscutarea acestui proiect aflat în dezbatere în cadrul comisiilor de negociere stabilite de Oficiul Român pentru Drepturi de Autor şi găsirea unor condiţii echitabile pentru toată lumea", a spus Dan Vîrtopeanu, membru fondator al ARONSA.
Reprezentanţii Asociaţiei susţin că un demers similar de majorare a remuneraţiilor pentru drepturi de autor a fost încercat recent în SUA, reprezentanţii autorilor solicitând creşterea remuneraţiilor pentru muzica descărcată cu 66%.
"Acest demers a fost respins la începutul acestei luni chiar de către Autoritatea americană de reglementare pe baza argumentelor prezentate de companiile din domeniu, precum Apple, conform cărora această creştere ar duce la faliment şi implicit la suspendarea acestui tip de activitate", precizează Asociaţia.
Potrivit reprezentanţilor Asociaţiei, în comisiile de negociere stabilite de ORDA care stabilesc condiţiile de utilizare a operelor muzicale pe internet au fost selectate organismele de gestiune colectivă din domeniul muzical, UCMR-ADA (Uniunea compozitorilor şi muzicologilor din România – Asociaţia pentru Drepturi de autor), UPFR (Uniunea Producătorilor de Fonograme din România) şi CREDIDAM (Centrul Român pentru Administrarea Drepturilor Artiştilor Interpreţi), pe de o parte si reprezentanţi ai utilizatorilor pe de altă parte.
Metodologiile sunt acele acte normative cu caracter general obligatoriu (aşa numită legislaţie secundară) care stabilesc modul în care se calculează remuneraţiile datorate titularilor de drepturi pentru un anumit tip de utilizare a operelor protejate de copyright.