Publicaţia Newsweek îşi va relua apariţia pe hârtie, în această săptămână, în SUA

Săptămânalul american Newsweek, a cărui ultimă ediţie tipărită a apărut pe piaţă pe 31 decembrie 2012, devenind apoi o publicaţie exclusiv digitală, îşi va relua apariţia pe hârtie vineri.

Urmărește
81 afișări
Imaginea articolului Publicaţia Newsweek îşi va relua apariţia pe hârtie, în această săptămână, în SUA

Publicaţia Newsweek îşi va relua apariţia pe hârtie, în această săptămână, în SUA (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Newsweek se va relansa în print în această săptămână. Vor fi publicate două ediţii ale revistei, una pentru SUA, şi alta pentru Europa.

Ediţia americană a Newsweek va fi lansată vineri, 7 martie, în timp ce versiunea europeană a săptămânalului urmează să fie lansat pe piaţă în următoarele săptămâni.

Jim Impoco, redactorul-şef al ediţiei americane a Newsweek, a spus că publicaţia va avea o apariţie săptămânală şi va fi "un produs premium". Potrivit lui Impoco, situaţia financiară a Newsweek ar urma să depindă mai mult de abonaţi decât de publicitate, iar cititorii vor plăti mai mult decât în trecut pentru a avea acces la materialele publicaţiei.

Totodată, Richard Addis, editorul versiunii europene a Newsweek, a spus că în noua sa versiune Newsweek nu va trata subiectele în maniera în care le tratează revista rivală, Time, şi nici nu va fi precum publicaţiile The Week şi The Economist. Va fi o combinaţie de "jurnalişti buni, care scriu materiale bune" cu "buni fotografi", a spus Richard Addis.

Noul Newsweek va continua să apară online pe fostul său domeniu de internet, newsweek.com. "Vom avea aplicaţii, site-uri şi o foarte puternică prezenţă digitală", a spus Addis.

Pe de altă parte, încă din luna decembrie 2013, Jim Impoco, redactorul-şef al Newsweek, a anunţat că Newsweek şi-ar putea relua apariţia tipărită la începutul anului 2014, săptămânalul urmând să aibă 64 de pagini pe ediţie.

Jim Impoco, care a devenit redactorul-şef al Newsweek în septembrie 2013, a declarat că noul proprietar al publicaţiei (companiei IBT Media) nu are de gând să cheltuie la fel de mulţi bani ca predecesorii săi cu acest săptămânal.

El a precizat că IBT a negociat cu tipografii şi distribuitorii şi speră că Newsweek va avea un tiraj de 100.000 de exemplare în primul an de la relansarea ediţiei în print.

De când a intrat în echipa Newsweek, Impoco, fost editor al The New York Times, a făcut numeroase angajări şi urmăreşte să extindă acoperirea internaţională a publicaţiei.

Potrivit The New York Times, reîntoarcerea publicaţiei Newsweek în print este un semn pozitiv pentru industria de publishing, care se luptă să supravieţuiască în era digitală.

Fondat în 1933, de un fost jurnalist al publicaţiei Time, şi preluat de Washington Post în 1961, săptămânalul Newsweek este un nume de marcă al presei americane. Însă, în cei doi ani care au precedat deciziei de a elimina versiunea sa tipărită, Newsweek a înregistrat pierderi de 70 de milioane de dolari.

Săptămânalul american Newsweek, a cărui ultimă ediţie tipărită a apărut pe piaţă pe 31 decembrie 2012, devenind apoi o publicaţie exclusiv digitală, este deţinut în prezent de compania IBT Media, care deţine şi titlul International Business Times.

Oficialii IBT Media au anunţat la începutul lunii august că vor prelua marca Newsweek şi operaţiunile în online ale acestei publicaţii de la compania IAC, care deţinea la momentul respectiv revista.

Tranzacţia nu a inclus şi site-ul de informaţii The Daily Beast, care a rămas în portofoliul IAC. Valoarea tranzacţie nu a fost făcută publică.

În 2010, The Washington Post, proprietarul de la momentul respectiv al Newsweek, a vândut publicaţia magnatului media Sidney Harman pentru 1 dolar.

Pe de altă parte, în iulie 2012, grupul de internet american IAC, controlat de familia Harman, a anunţat preluarea controlului asupra companiei The Newsweek Daily Beast, formată în 2010. La momentul respectiv, Barry Diller, CEO al IAC, a spus că grupul său studiază noi opţiuni în ceea ce priveşte controlul companiei Newsweek/ Daily Beast, după ce coproprietarul acesteia, familia Harman, a decis să-şi limiteze investiţiile, fără a-şi ceda acţiunile. Diller a precizat că familia Harman a ales să facă acest lucru după decesul, cu un an înainte, al magnatului media Sidney Harman.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici