Radioul pierde teren, potrivit valului de primăvară al SAR 2009

Numărul total de ascultători de radio este în scădere, singurul post care a crescut uşor fiind ProFM, potrivit valului de primăvară al Studiului de Audienţă Radio (SAR), realizat de IMAS şi Mercury Research, în perioada 12 ianuarie - 12 aprilie 2009.

Urmărește
40 afișări
Imaginea articolului Radioul pierde teren, potrivit valului de primăvară al SAR 2009

Radioul pierde teren, potrivit valului de primăvară al SAR 2009 (Imagine: Mediafax Foto)

Scăderea numărului de ascultători s-a reflectat şi în audienţele posturilor Radio 21 şi Kiss FM care, deşi rămân pe podium, au pierdut un număr semnificativ de ascultători şi, de asemenea, au o cotă de piaţă mai scăzută faţă de valul anterior de audienţe.

Dacă în toamna anului 2008, la nivel urban, Radio 21 avea o cotă de piaţă de 10,1%, în valul din această primăvară deţine 7,7% din totalul de ascultători de radio. În aceeaşi situaţie se află şi Kiss FM: în toamnă, cota de piaţă a Kiss FM era de 14,1%, iar în primăvară - 12,6%.

Scăderile se menţin şi în Bucureşti, unde Radio 21 a pierdut poziţia de lider de audienţă (221.000 ascultători zilnic, 11,3% cotă de piaţă), în favoarea nou intratului în clasament Radio ZU (261.800 de ascultători, 14,2 cotă de piaţă), un post de radio lansat în toamna anului trecut de trustul Intact. Totuşi, pe primul loc în clasamentul audienţelor la nivelul Bucureştiului, se situează Radio România Actualităţi, principalul post de radio al Societăţii Române de Radiodifuziune, care deţine o cotă de piaţă de 18,7%, însă mai puţini ascultători - 235.800 - decât Radio ZU.

În ciuda tendinţei descedente a pieţei radio din România, ProFM a înregistrat o creştere a numărului de ascultători şi a cotei de piaţă în Bucureşti: 114.200 ascultători zilnic şi 5,9% cotă de piaţă, în valul de primăvară 2009, faţă de 109.600 ascultători/ zi şi 5,7% cotă de piaţă, în toamna lui 2008. Totodată, şi ProFM Dance a înregistrat o creştere a numărului de ascultători şi a cotei de piaţă în Capitală, de la 6.300 de ascultători/ zi şi 0,1% cotă de piaţă, în toamna lui 2008, la 8.800 de ascultători/ zi şi 0,3% cotă de piaţă, în primăvara lui 2009.

Rezultatele SAR în Bucureşti:

Audienţa medie zilnică
Daily Reach (000) Market Share (%)
TOTAL 1028.3
100
Radio 21 222.1 11.3
Radio Antena Satelor 52.5 4.8
Radio City FM 12.4 0.6
Radio Europa FM 102.3 6.3
RFI România 5.3 0.2
Radio Gold FM 13.6 0.8
Radio Guerrilla 29.5 1.9
Radio InfoPro 7.1 0.2
Radio Kiss FM 186.1 9.8
Radio Magic FM 69.4 4.2
Radio Naţional FM 7.1 0.4
Radio One FM 12.4 0.4
Radio ProFM 114.2 5.9
Radio ProFM Dance 8.8 0.3
Radio RealitateaFM 35.4 2.5
Radio România Actualităţi 235.8 18.7
Radio România Cultural 10.2 0.9
Radio România Regional 5.7 0.2
Radio Romantic FM 95 6.5
Radio Smart FM 8.6 0.3
Radio Sport Total 14.6 0.8
Radio Vibe FM 54.7 3
Radio ZU 261.8 14.2
Alt post 91.9 6.1

Rezultate la nivel urban:

Audienţa medie zilnică
Daly Reach (000) Market Share (%)
TOTAL 6163.9 100
Radio 21 824 7.7
Radio Antena Satelor 212 3.6
Radio Europa FM 1296 15
Radio InfoPro 187.5 2.1
Radio Kiss FM 1293.3 12.6
Radio Magic FM 165.3 1.6
Radio Naţional FM 34 0.4
Radio Pro FM 542.7 5.3
Radio România Actualităţi 1317.4 16.6
Radio România Cultural 63.9 0.6
Radio România Regional 621.1 7.4
RFI România 38.8 0.2
Radio ZU 907.8 8.6
Alt post 1497.8 18.1

Rezultate la nivel naţional

Audienţa medie zilnică
Daily Reach (000)
Market Share (%)
TOTAL
10682.2 100
Radio 21 1200.9 6.8
Radio Antena Satelor 789.5 7.8
Radio Europa FM 1864.9 12.4
Radio InfoPro 343.8 2.4
Radio Kiss FM 1829.6 10.9
Radio Magic FM 201.5 1.1
Radio Naţional FM 46.7 0.2
Radio Pro FM 862.3 5.2
Radio România Actualităţi 2447.7 17.2
Radio România Cultural 83.1 0.5
Radio România Regional 2055.3 14.6
RFI România 46.5 0.1
Radio ZU 1119.3 6.3
Alt post 2139.4 14.4

Studiul de Audienţă Radio, realizat de IMAS - Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research SRL, a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban şi în oraşul Bucureşti.

Eşantionul a avut un volum de 10.202 persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 0,97 %.

În mediul urban s-au realizat 8.162 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1.08), iar în Bucureşti s-au realizat 1.842 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2.28%).

Universul SAR este format din persoane de 11 ani şi peste această vârstă.

În eşantion au fost incluse 240 localităţi din care: 72 localităţi urbane de peste 30.000 de locuitori, 68 localităţi alese aleatoriu pentru stratul de localităţi urbane cu mai puţin de 30.000 de locuitori şi 100 localităţi pentru mediul rural. Localităţile selectate pentru realizarea SAR au o distribuţie geografică echilibrată la nivel naţional.

Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici