- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (01.06.2009, 16:05)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Radioul pierde teren, potrivit valului de primăvară al SAR 2009
Numărul total de ascultători de radio este în scădere, singurul post care a crescut uşor fiind ProFM, potrivit valului de primăvară al Studiului de Audienţă Radio (SAR), realizat de IMAS şi Mercury Research, în perioada 12 ianuarie - 12 aprilie 2009.
Urmărește
39 afișări
Radioul pierde teren, potrivit valului de primăvară al SAR 2009 (Imagine: Mediafax Foto)
Scăderea numărului de ascultători s-a reflectat şi în audienţele posturilor Radio 21 şi Kiss FM care, deşi rămân pe podium, au pierdut un număr semnificativ de ascultători şi, de asemenea, au o cotă de piaţă mai scăzută faţă de valul anterior de audienţe.
Dacă în toamna anului 2008, la nivel urban, Radio 21 avea o cotă de piaţă de 10,1%, în valul din această primăvară deţine 7,7% din totalul de ascultători de radio. În aceeaşi situaţie se află şi Kiss FM: în toamnă, cota de piaţă a Kiss FM era de 14,1%, iar în primăvară - 12,6%.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Melania Trump nu respectă tradiţia: Prima doamnă nu se va întâlni cu Jill Biden la Casa Albă
-
Ion Cristoiu: Mă întrebam pe 14 noiembrie 2014: Sunt românii capabili, duminică, la al doilea tur, de o Revoluţie prin vot?
-
Trump deţine controlul deplin asupra guvernului, dar nu va obţine întotdeauna ceea ce doreşte
-
Cutremur joi dimineaţa în Arad
Scăderile se menţin şi în Bucureşti, unde Radio 21 a pierdut poziţia de lider de audienţă (221.000 ascultători zilnic, 11,3% cotă de piaţă), în favoarea nou intratului în clasament Radio ZU (261.800 de ascultători, 14,2 cotă de piaţă), un post de radio lansat în toamna anului trecut de trustul Intact. Totuşi, pe primul loc în clasamentul audienţelor la nivelul Bucureştiului, se situează Radio România Actualităţi, principalul post de radio al Societăţii Române de Radiodifuziune, care deţine o cotă de piaţă de 18,7%, însă mai puţini ascultători - 235.800 - decât Radio ZU.
În ciuda tendinţei descedente a pieţei radio din România, ProFM a înregistrat o creştere a numărului de ascultători şi a cotei de piaţă în Bucureşti: 114.200 ascultători zilnic şi 5,9% cotă de piaţă, în valul de primăvară 2009, faţă de 109.600 ascultători/ zi şi 5,7% cotă de piaţă, în toamna lui 2008. Totodată, şi ProFM Dance a înregistrat o creştere a numărului de ascultători şi a cotei de piaţă în Capitală, de la 6.300 de ascultători/ zi şi 0,1% cotă de piaţă, în toamna lui 2008, la 8.800 de ascultători/ zi şi 0,3% cotă de piaţă, în primăvara lui 2009.
Rezultatele SAR în Bucureşti:
Audienţa medie zilnică | Daily Reach (000) | Market Share (%) |
TOTAL | 1028.3 | 100 |
Radio | 21 222.1 | 11.3 |
Radio Antena Satelor | 52.5 | 4.8 |
Radio City FM | 12.4 | 0.6 |
Radio Europa FM | 102.3 | 6.3 |
RFI România | 5.3 | 0.2 |
Radio Gold FM | 13.6 | 0.8 |
Radio Guerrilla | 29.5 | 1.9 |
Radio InfoPro | 7.1 | 0.2 |
Radio Kiss FM | 186.1 | 9.8 |
Radio Magic FM | 69.4 | 4.2 |
Radio Naţional FM | 7.1 | 0.4 |
Radio One FM | 12.4 | 0.4 |
Radio ProFM | 114.2 | 5.9 |
Radio ProFM Dance | 8.8 | 0.3 |
Radio RealitateaFM | 35.4 | 2.5 |
Radio România Actualităţi | 235.8 | 18.7 |
Radio România Cultural | 10.2 | 0.9 |
Radio România Regional | 5.7 | 0.2 |
Radio Romantic FM | 95 | 6.5 |
Radio Smart FM | 8.6 | 0.3 |
Radio Sport Total | 14.6 | 0.8 |
Radio Vibe FM | 54.7 | 3 |
Radio ZU | 261.8 | 14.2 |
Alt post | 91.9 | 6.1 |
Rezultate la nivel urban:
Audienţa medie zilnică | Daly Reach (000) | Market Share (%) |
TOTAL | 6163.9 | 100 |
Radio | 21 824 | 7.7 |
Radio Antena Satelor | 212 | 3.6 |
Radio Europa FM | 1296 | 15 |
Radio InfoPro | 187.5 | 2.1 |
Radio Kiss FM | 1293.3 | 12.6 |
Radio Magic FM | 165.3 | 1.6 |
Radio Naţional FM | 34 | 0.4 |
Radio Pro FM | 542.7 | 5.3 |
Radio România Actualităţi | 1317.4 | 16.6 |
Radio România Cultural | 63.9 | 0.6 |
Radio România Regional | 621.1 | 7.4 |
RFI România | 38.8 | 0.2 |
Radio ZU | 907.8 | 8.6 |
Alt post | 1497.8 | 18.1 |
Rezultate la nivel naţional
Audienţa medie zilnică | Daily Reach (000) | Market Share (%) |
TOTAL | 10682.2 | 100 |
Radio 21 | 1200.9 | 6.8 |
Radio Antena Satelor | 789.5 | 7.8 |
Radio Europa FM | 1864.9 | 12.4 |
Radio InfoPro | 343.8 | 2.4 |
Radio Kiss FM | 1829.6 | 10.9 |
Radio Magic FM | 201.5 | 1.1 |
Radio Naţional FM | 46.7 | 0.2 |
Radio Pro FM | 862.3 | 5.2 |
Radio România Actualităţi | 2447.7 | 17.2 |
Radio România Cultural | 83.1 | 0.5 |
Radio România Regional | 2055.3 | 14.6 |
RFI România | 46.5 | 0.1 |
Radio ZU | 1119.3 | 6.3 |
Alt post | 2139.4 | 14.4 |
Studiul de Audienţă Radio, realizat de IMAS - Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research SRL, a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban şi în oraşul Bucureşti.
Eşantionul a avut un volum de 10.202 persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 0,97 %.
În mediul urban s-au realizat 8.162 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1.08), iar în Bucureşti s-au realizat 1.842 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2.28%).
Universul SAR este format din persoane de 11 ani şi peste această vârstă.
În eşantion au fost incluse 240 localităţi din care: 72 localităţi urbane de peste 30.000 de locuitori, 68 localităţi alese aleatoriu pentru stratul de localităţi urbane cu mai puţin de 30.000 de locuitori şi 100 localităţi pentru mediul rural. Localităţile selectate pentru realizarea SAR au o distribuţie geografică echilibrată la nivel naţional.
Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall).
Citește pe alephnews.ro: Neom, cel mai ambiţios proiect al Arabiei Saudite, se confruntă cu probleme. Directorul general a renunțat la funcție după șase ani
Citește pe www.zf.ro: Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citește pe www.zf.ro: Cum a ajuns Adin Ross, un streamer controversat de 24 de ani, să fie menţionat de Trump ca unul dintre motivele victoriei. Adin Ross, prieten cu Andrew Tate, a dus la arestarea acestuia în România. El a vrut să îl viziteze în închsioare, dar i-a fost interzis accesul de autorităţile române
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Doi antreprenori români au adus un nou tip de casă în România, model pentru a cărui construcţie sunt necesare doar 30 de zile, iar montajul se realizează într-o singură zi
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Andreeea Bălan, apariție spectaculoasă la Protevelion 2025. Rochia a lăsat la vedere mult
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 08:09
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 995. Ucraina neagă acuzaţiile privind dezvoltarea de arme nucleare / Biden şi Xi se pregătesc pentru discuţii privind sprijinul Chinei pentru Rusia
-
astăzi, 08:09
Peste 800 de milioane de oameni suferă de diabet, boala care ameninţă mai ales ţările sărace