Radioul Public a încheiat anul pe profit

Societatea Română de Radio (SRR) a avut, în 2007, venituri de 331,6 milioane de lei, înregistrând un excedent de 87.961 lei, potrivit Raportului de activitate al Radioului Public pe anul trecut.

Urmărește
30 afișări
Imaginea articolului Radioul Public a încheiat anul pe profit

Radioul Public a încheiat anul pe profit (Imagine: Mediafax Foto)

Potrivit raportului, pentru anul 2007, veniturile societăţii au fost de 331.640.499 lei, provenind din: taxa radio, în proporţie de 52,4 %, venituri repartizate prin Legea bugetului de stat - 44,1 % şi alte venituri proprii - 3,5 %.

În acelaşi timp, cheltuielile Radioului Public au fost de 331.552.538 de lei, respectiv 99 % faţă de prevederile bugetului anual.

Astfel, diferenţa dintre veniturile şi cheltuielile SRR este una pozitivă, veniturile depăşind cheltuielile cu 0,02 % (un excedent de 87.961 lei).

La categoria venituri proprii, SRR a atras o sumă totală de circa 184 de milioane de lei, din care taxa radio a reprezentat peste 173 de milioane de lei, în timp ce veniturile din publicitate ale postului public de radio au fost de circa 5 milioane de lei, înregistrându-se o creştere faţă de anul 2006 cu 93,6%, iar cele din sponsorizări şi donaţii - 580.909 de lei. Agenţia de ştiri a SRR, RADOR, a adus venituri totale pe anul trecut de 402.035 lei.

În ceea ce priveşte veniturile pentru exploatare de la bugetul de stat, care au însumat în 2007 o sumă de 146,3 milioane de lei, raportul SRR arată că aceşti bani au fost folosiţi pentru: plata serviciilor Societăţii Naţionale de Radiocomunicaţii - aproape 136,9 de milioane de lei, funcţionarea Radio România Internaţional - 8,9 milioane de lei, plata cotizaţiilor Uniunii Europene de Radio - 141.000 lei, în timp ce circa 403.000 de lei au fost alocate pentru piese de schimb.

Totodată, anul trecut, SRR a cheltuit pentru angajaţii săi 125,2 milioane de lei, dintre care: salarii - 91,6 milioane de lei, protecţie socială -2,9 milioane de lei, contribuţii - 26,7 milioane de lei şi tichete de masă - 3,9 milioane de lei.

Numărul mediu de salariaţi ai Radioului Public la 31 decembrie 2007 era de 2.521 de persoane.

Potrivit aceluiaşi raport, ca urmare a veniturilor reduse, nu au putut fi acceptate unele dintre propunerile partenerului social privind creşterea salariilor, astfel că societatea este în al treilea an în care indexarea salariilor este inferioară indicelui inflaţiei.

Totodată, raportul menţionează că Radioul Public a reuşit să stopeze declinul din ultimii ani în ceea ce priveşte audienţele.

Astfel, dintre cele 11,7 milioane de persoane care au ascultat radioul în medie zilnic, aproximativ 6,2 milioane (53%) au ales posturile SRR (cu peste 155.000 mai mult ca anul trecut), se arată în raportul Radioului Public.

La nivel naţional, în toamna lui 2007, cota de piaţă cumulată a tuturor posturilor SRR a ajuns la 39,1% (faţă de 36,9% în primăvară). Cota de piaţă a radioului public este în creştere nu numai faţă de valul precedent de măsurare, ci şi faţă de toamna anului 2006 (37,3%). Cea mai mare contribuţie la creşterea cotei de piaţă a corporaţiei au adus-o Radio România Actualităţi şi Radio România Regional.

Postul de radio cu cea mai mare audienţă la nivel naţional este în continuare Radio România Actualităţi, cu o cotă de piaţă de 17,9% (faţă de 16,6% în primăvara lui 2007) şi 424.300 de ascultători în medie pe sfert de oră (+70.000 faţă de acum un an).

Şi pe mediul urban, cota de piaţă cumulată a SRR a înregistrat o creştere în ultimele şase luni ale anului 2007 (de la 27,4% la 28,4%). La ultima măsurătoare de audienţă, Radio România Actualităţi a avut cel mai mare rating pe sfert de oră, depăşind Europa FM şi Kiss FM.

În mediul rural a fost înregistrată cea mai consistentă creştere a cotei de piaţă la nivel de corporaţie (de la 52,4% la 55,5%). Locomotivele acestei creşteri au fost Radio Actualităţi (de la 17,8% la 20,1%) şi Radio România Regional. O performanţă pe această piaţă a înregistrat-o Antena Satelor, care a crescut de la 11,7% la 12,1% (atingând un vârf de 12,8% în primăvara trecută).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici