Prima pagină » Cultură-Media » Agenţia naţională de presă din Serbia a fost scoasă la vânzare

Agenţia naţională de presă din Serbia a fost scoasă la vânzare

Autorităţile din Serbia au lansat, vineri, o cerere de oferte pentru privatizarea agenţiei naţionale de presă Tanjug şi pentru alte companii locale de media.
Agenţia naţională de presă din Serbia a fost scoasă la vânzare

Data limită până la care potenţialii investitori îşi pot manifesta intenţia de a cumpăra agenţia de presă naţională sârbă este 3 noiembrie.

Totodată, aceştia trebuie să îşi prezinte, în scris, planurile pentru dezvoltarea agenţiei, potrivit unui comunicat remis de autorităţile sârbe.

Parlamentul sârb, dominat de partidul conservator al premierului Aleksandar Vucic, a adoptat recent o lege care rpevede privatizarea tuturor companiilor deţinute de stat, inclusiv a celor din domeniu media, înainte de sfârşitul anului 2015.

La mijlocul lunii august, agenţia de stat responsabilă cu privatizările a propus cedarea către investitori a unui număr de peste 500 de companii şi societăţi de media care nu sunt rentabile, ce sunt încă deţinute de statul sârb. Prin această strategie, Serbia încearcă să acopere deficitul bugetar care este într-o continuă creştere.

Şi alte companii de media, între care cel mai vechi cotidian politic din Balcani, Politika, şi zeci de televiziuni şi radiouri locale, figurează pe această listă a companiilor care vor fi privatizate.

Societăţile pentru care nu au fost depuse oferte de preluare vor intra în faliment sau le vor fi vândute activele pentru acoperirea măcar a unei părţi din pierderile pe care le înregistrează.

Bugetul Serbiei este grevat de datorii în valoare de 600 de milioane de euro, potrivit ministrului sârb al finanţelor Dusan Vujovic.

Agenţia naţională de presă Tanjug a fost înfiinţată pe 5 noiembrie 1943. Aceasta are sediul în Belgrad.