ReStart România - ultimele zile pentru înscrierea de proiecte online care pot schimba România

Competiţia de aplicaţii şi platforme ReStart România îşi strânge rândurile la sfârşitul săptămânii, înscrierea de proiecte online care pot schimba România mai putând fi făcută pe www.restartromania.ro până pe 7 octombrie, potrivit unui comunicat.

Urmărește
358 afișări
Imaginea articolului ReStart România - ultimele zile pentru înscrierea de proiecte online care pot schimba România

ReStart România - ultimele zile pentru înscrierea de proiecte online care pot schimba România

Până pe 7 octombrie, cei interesaţi mai pot propune pe www.restartromania.ro platforme sau aplicaţii online care pot face mai bună viaţa în România pentru oamenii din cartierul lor, localitatea sau oraşul lor.

Oricine poate propune proiecte online despre ce poate fi schimbat în România cu ajutorul tehnologiei, de la aplicaţii de Facebook, care te ajută să te descurci în hăţişul birocratic al administraţiei româneşti sau care te ajută să raportezi unde se fac noi lucrări de schimbări ale bordurilor, până la platforme online şi aplicaţii de mobil care să te ajute să găseşti traseul cu bicicleta prin Bucureşti.

Cei care au început deja să lucreze la un proiect de acest fel şi vor să facă mai multe pentru el, îl pot înscrie în ReStart şi pot să îi crească impactul. Dacă ideea lor este votată, convinge juriul şi ajunge printre cele 7 idei finaliste, ReStart îi va ajuta să transforme ideea în prototip funcţional.

Cele mai bune 3 prototipuri vor primi finanţări în valoare de 5.000 USD pentru a se dezvolta şi lansa mai departe. Cei interesaţi să se înscrie în concurs nu trebuie să ştie informatică, programare sau web development - ReStart România îi va pune în legătură cu oamenii de care au nevoie.

Orice proiect poate face o diferenţă. Cei interesaţi de competiţie pot învăţa de la proiectele lansate deja în ReStart 2011, intrând pe www.restartromania.ro sau pe pagina de Facebook a proiectului: www.facebook.com/RestartRomania.

De asemenea, mai multe informaţii despre proiectele deja lansate, create în ReStart 2011, pot fi aflate de pe: www.banipierduti.ro (pagină care arată cum se cheltuiesc banii publici şi învaţă cetăţenii să citească bugete publice), www.cineceapromis.ro (platformă care colectează promisiunile politicienilor din timpul campaniei electorale şi ajută cetăţenii să le aducă aminte aleşilor promisiunile făcute), harta.plantamfaptebune.ro (un sistem eficient de raportare a defrişărilor ilegale), www.medalert.ro (o unealtă de raportare a problemelor din sistemul medical din România), www.orasulmeu2020.ro (un sistem de raportare al lucrurilor nefireşti din traficul bucureştean, cum ar fi maşinile care blochează pistele de biciclete sau trotuarele).

ReStart România este o competiţie în care se propun, discută şi dezvoltă proiecte care promovează utilizarea de resurse şi tehnologii online pentru rezolvarea unor probleme sociale: transparentizare şi acces la date deschise, o administraţie publică utilă cetăţeanului, agregare comunitară.

Această competiţie este deschisă tuturor: persone fizice, antreprenori sociali, organizaţii neguvernamentale sau entităţi comerciale. Pot fi înscrise în ReStart România fie idei/proiecte noi, fie idei/proiecte care au fost deja lansate, câtă vreme se înscriu în tematica competiţiei şi conving juriul că tipul de susţinere pe care îl oferă competiţia ReStart România este ceea ce le lipseşte pentru a creşte semnificativ impactul proiectului.

ReStart România este un proiect al TechSoup România, realizat cu sprijinul unei finanţări a Trust for Civil Society în Central and Eastern Europe. Partenerii proiectului sunt Microsoft România, Senior Interactive şi Fundaţia Româno-Americană.

Proiectul este realizat cu sprijinul unei finanţări din partea Ambasadei SUA în România.

Campania este sprijinită de Gândul.info, Mediafax, Business Magazin, Decât o Revistă, Gazeta de Sud, ZeList Monitor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici