Reuters Institute: Peste 50% dintre publisheri preconizează abonamentele ca sursă majoră de venit

Mai mult de jumătate dintre managerii din media preconizează că, anul acesta, principala sursă de venit va fi reprezentată de abonamente, iar aceasta este o modificare importantă de viziune, potrivit unui raport realizat de Reuters Institute.

Urmărește
66 afișări
Imaginea articolului Reuters Institute: Peste 50% dintre publisheri preconizează abonamentele ca sursă majoră de venit

Reuters Institute: Peste 50% dintre publisheri preconizează abonamentele ca sursă majoră de venit

Anul 2019 va fi unul esenţial pentru publisheri şi platformele media în ceea ce priveşte recuperarea credibilităţii, după o perioadă lungă în care s-au confruntat cu critici legate de calitatea conţinutului, experienţa oferită utilizatorilor şi protecţia datelor personale, se arată în ediţia de anul acesta a "Digital News Project", realizat de Reuters Institute şi University of Oxford, un raport ce are ca temă "Tendinţe şi predicţii în jurnalism, media şi tehnologie în 2019".

Autorii raportului, realizat pe baza interviurilor cu 200 de persoane din poziţii cheie din companii media, print, online, audiovizual public şi privat din 29 de ţări, prezintă o serie de previziuni şi tendinţe pentru anul 2019 în această industrie.

Astfel, 52% dintre liderii din media consideră că abonamentele sunt o prioritate şi ar trebui să devină principala sursă de venit anul acesta, comparativ cu 27% care mizează pe publicitate şi 7% care indică donaţiile, aceasta fiind o modificare majoră de viziune.

În acelaşi timp, pare că din ce în ce mai mulţi sunt de părere că anumite tipuri de conţinuturi media de calitate trebuie să fie sprijinite financiar. 29% dintre publisheri se aşteaptă la un ajutor consistent din partea fundaţiilor şi a organizaţiilor non-profit, 18% şi-ar dori ca platformele tehnologice să contribuie financiar mai mult, 11% cred că guvernele ar trebui să ofere un sprijin mai mare.

Din contră, 29% dintre publisheri nu se aşteaptă la niciun ajutor, se arată în raportul Reuters.

Acelaşi document arată că industria media nu mai mizează pe reţeaua de socializare online Facebook, iar publisherii îşi îndreaptă atenţia spre alte platforme. 43% dintre cei intervievaţi sunt de părere că Facebook va fi o platformă de ştiri importantă sau extrem de importantă anul acesta, un număr similar indică Apple News şi YouTube, comparativ cu cei care mizează pe Google (87%).

Conştienţi de timpul pe care îl pierd pe internet, mulţi utilizatori vor părăsi reţelele de socializare online, vor apărea programe de dezintoxicare digitală, iar atenţia va fi concentrată pe conţinut "cu adevărat important".

61% dintre publisheri se arată îngrijoraţi sau foarte îngrijoraţi de reducerile de personal, iar peste 70% cred că păstrarea şi atragerea angajaţilor este o mare problemă, având în vedere salariile mici şi ritmul rapid de lucru, printre altele.

Peste trei sferturi dintre respondenţi (78%) cred că este important să se investească în inteligenţa artificială pentru a asigura un viitor jurnalismului.

Acelaşi procent consideră că noile tehnologii, precum Amazon Alexa şi Google Assistant, vor avea un impact major asupra modului în care publicul accesează conţinutul în următorii ani.

Noi oportunităţi se deschid pentru formulele grafice provocatoare, dar şi pentru jurnalismul audio, dar toate aceste tendinţe nu vor fi "un panaceu" pentru o industrie media aflată într-o stare fragilă de mai mulţi ani.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici