Ringier a avut un profit net de 39,1 milioane de euro, în 2008

Grupul media Ringier, care desfăşoară operaţiuni în zece ţări, a înregistrat în 2008 un profit net de 62,2 milioane de franci elveţieni (39,1 milioane de euro), în scădere comparativ cu 2007, când grupul a raportat un profit de 102,7 milioane de franci elveţieni (62,6 de milioane de euro).

Urmărește
27 afișări
Imaginea articolului Ringier a avut un profit net de 39,1 milioane de euro, în 2008

Ringier a avut un profit net de 39,1 milioane de euro, în 2008

În 2008, cifra de afaceri totală a companiei Ringier a fost de 1,53 miliarde de franci elveţieni (965,8 milioane de euro), în creştere cu 5,3% comparativ cu 2007, când aceasta a fost de 1,45 miliarde de franci elveţieni (889,3 milioane de euro).

De asemenea, cash flow-ul atins de companie în 2008 a fost de 146,9 milioane de franci elveţieni, în scădere comparativ cu 208,3 milioane de franci elveţieni în 2007.

Investiţiile în media digitală realizate de companie au reprezentat 8,5% din cifra de afaceri a acesteia, comparativ cu 5,5%, în 2007.

Pe piaţa sa de origine, Elveţia, Ringier a avut, în 2008, o cifră de afaceri totală de 938,7 milioane de franci elveţieni. Segmentul de publishing al Ringier Elveţia a înregistrat o cifră de afaceri de 606,5 milioane de franci elveţieni, iar domeniul tipografic - 332,2 milioane de franci elveţieni. Pe segmentul de publishing, veniturile generate de new media au cunoscut o creştere încurajatoare. Acestea au atins valoarea de 146 de milioane de franci elveţieni datorită achiziţiei media swiss group, valoare aproape dublă faţă de cea înregistrată anul precedent. Cifra de afaceri a crescut cu 91,1 procente faţă de anul trecut (76,4 milioane de franci elveţieni). Veniturile generate de Grupul Blick şi de reviste au cunoscut o scădere uşoară, de 5 procente. Ringier Elveţia a înregistrat o cifră de afaceri de 190,1 milioane de franci elveţieni provenind din Grupul Blick şi 207,7 milioane de franci elveţieni provenind din reviste.

Veniturile Print Switzerland (Swissprinters Group şi Ringier Print Adligenswil) generate de clienţii externi au crescut uşor (2,8 procente). Cifra de afaceri a urcat la valoarea de 332,1 milioane de franci elveţieni.

Vânzările obţinute pe pieţele din Europa Centrală şi de Est au crescut cu 4 procente, atingând valoarea de 526,8 milioane de franci elveţieni. Ringier Republica Cehă a înregistrat cea mai mare creştere, de 18,6 procente, şi a raportat o cifră de afaceri de 181,5 milioane de franci elveţieni. Aceasta reprezintă o creştere cu 28,4 milioane de franci elveţieni faţă de 2007. Grupul Ringier Cehia este urmat de Ringier Slovacia, cu o creştere de 11 procente, care a raportat venituri din publicitate de 41,1 milioane de franci elveţieni.

Ringier Germania a urmat tendinţa internaţională şi şi-a crescut cifra de afaceri la 12,5 milioane de franci elveţieni, comparativ cu 12,1 milioane de franci elveţieni în 2007. Pe de altă parte, Ringier Ungaria a raportat o cifră de afaceri de 135,7 milioane de franci elveţieni.

Ca urmare a creşterii puternice din 2007, în 2008, Ringier Serbia s-a concentrat pe consolidarea afacerii. Ringier Serbia anunţă o creştere a cifrei de afaceri de 1,6 milioane de franci elveţieni faţă de anul trecut, atingând valoarea de 63,3 milioane de franci elveţieni, şi o creştere de circa patru milioane de franci elveţieni a veniturilor din publicitate.

În ceea ce priveşte România, cifra de afaceri a scăzut cu 27%. Compania a atins o cifră de afaceri de 61,5 milioane de franci elveţieni, în scădere faţă de 84,3 milioane de franci elveţieni, cât a înregistrat anul precedent. Veniturile din publicitate au scăzut cu 21,4 procente. Ringier România a cunoscut un declin al veniturilor faţă de anul trecut, o consecinţă în principal a vânzării a trei titluri (două ghiduri TV şi cotidianul Pro Sport), a fluctuaţiilor de pe piaţa valutară şi a competiţiei acerbe, în special pe segmentul tabloidelor.

În Asia, cifra de afaceri cumulată a companiilor Ringier China şi Ringier Vietnam a rămas aproape la aceeaşi valoare ca anul trecut, atingând valoarea de 70,1 milioane de franci elveţieni (anul trecut aceasta a fost de 71,3 milioane de franci elveţieni).

Investiţiile Ringier au totalizat 321,9 milioane de franci elveţieni, o valoare mai mare decât cea de anul trecut. Această creştere este o consecinţă a investiţiilor realizate în domeniul online (media swiss group, geschenkidee.ch), dar şi în domeniul tipografic (tipografia de ziare şi reviste din Elveţia, tipografia de ziare din România) şi achiziţionarea pachetului minoritar de acţiuni de 25,1 procente din Serbia, unde Ringier deţine în prezent afacerea în proporţie de 100%. Cheltuielile companiei au crescut în 2008 cu 11 procente faţă de anul trecut, în mare parte din cauza creşterii costurilor şi a cheltuielilor cu personalul (8 procente). Costurile asociate dezvoltării organice a portofoliului au fost deduse direct din câştiguri.

Ringier este o companie internaţională cu aproximativ 8.000 de angajaţi în 10 ţări din Asia şi Europa Centrală şi de Est. Ringier editează mai mult de 120 de cotidiane şi reviste şi produce şi comercializează mai mult de 20 de programe de televiziune. Compania deţine, de asemenea, acţiuni importante şi desfăşoară activităţi în cadrul a peste 80 de website-uri şi platforme mobile. Grupul deţine 11 tipografii. Ringier a intrat pe piaţa românească în 1992, din portofoliul companiei făcând parte titluri precum Evenimentul zilei (cotidian reference), Capital (săptămânal de business), Libertatea (tabloid) şi revistele Bolero, Libertatea pentru femei, Unica, Bravo şi BravoGIRL.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici