România, ţara abandonurilor şcolare. Elevii de la Şcoala Gimnazială Poieni, aduşi şi cu Poliţia la ore

  • În România, rata de abandon şcolar este de 18,1%, cu 8% peste media europeană.
  • 56% din elevii care abandonează şcoala după clasa a 8-a o fac din sărăcie.
  • Programul creat de minister are ca scop reducerea abandonului şcolar.
Urmărește
1150 afișări
Imaginea articolului România, ţara abandonurilor şcolare. Elevii de la Şcoala Gimnazială Poieni, aduşi şi cu Poliţia la ore

România, ţara abandonurilor şcolare. Elevii de la Şcoala Gimnazială Poieni, aduşi şi cu Poliţia la ore

La videoconferinţa G20 de pe 23 iunie, miniştrii Educaţiei au luat iniţiativă să diminueze rata abandonului şcolar prin meditaţii şi finanţare pentru digitalizare şcolilor.
 
În România, rata de abandon şcolar este de 18,1 %, cu 8% mai mare decât media europeană. 56% din elevii care abandonează şcoala după clasa a 8-a o fac din sărăcie şi sunt expuşi la riscul de excluziune socială, sărăcie, şomaj şi probleme de sănătate. 
 
DIANA CERTAN, preşedinta Coaliţiei pentru Educaţie, susţine că abandonul este nevoie de programe locale, dar şi naţionale.
 
Diana Certan -preşedinta coaliţiei pentru educaţie:
”În România, 30% dintre copii nu ajung să fie şcolarizaţi şi îi pierdem din start. E nevoie de un program de finanţare la nivel naţional cu servicii integrate, ne uităm la nevoile primare şi la nevoile educaţionale, doar privind integrat aceste lucruri poţi rupe cercul sărăciei”.
 
Copiii cu situaţie materială precară predispuşi la abandonul şcolar au nevoie de încurajare la clasă şi monitorizare din partea profesorilor, pentru a nu-i pierde.
 
Livia Copaciu este profesoară la Şcoala Gimnazială Poieni face tot posibilul să ţină copiii la şcoală şi să îi motiveze.
 
 LIVIA COPACIU (profesoară la Gimaziu):
”În urma unor adrese repetate, colaborării cu poliţia şi cu primăria am reuşit să-i aducem la şcoală. Trebuie să identificăm lucrurile de care au nevoie, să le oferim încurajare, stimulare, evidenţiere şi chiar consiliere psihopedagogică”.
 
Andreea Ghinescu este studentă la Facultatea de Psihologie şi a făcut meditaţii în pandemie cu copiii dezavantajaţi de 2 sau 3 ori pe săptămână în cadrul proiectului ”Şcoala după Şcoală” organizat de Salvaţi Copiii.
 
Andreea Ghinescu:
”Prin acest program încercăm să ducem la îndeplinire accesul la educaţie şi prevenirea abandonului şcolar pentru copiii din grupuri dezavantajate. La ore urmăream înţelegerea modului de calcul, a raţionamentelor şi activităţile în pandemie le-am desfăşurat integral online”.
 
 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici