"Romeo şi Julieta" în versiune Eurovision, la Teatrul Naţional de Operetă

Musicalul "Romeo şi Julieta", cu Simona Nae şi George Papagheorghe în rolurile principale, care a avut premiera joi seară, a prezentat pe scena Teatrului Naţional de Operetă atât cântece care s-ar fi bucurat de mare succes la un eventual concurs Eurovision, cât şi o scenografie impresionantă.

Urmărește
690 afișări
Imaginea articolului "Romeo şi Julieta" în versiune Eurovision, la Teatrul Naţional de Operetă

"Romeo şi Julieta" în versiune Eurovision, la Teatrul Naţional de Operetă

Soliştii au interpretat în limba română textul şi muzica adaptate de Miklos Gabor Kerenyi după musicalul francez "Romeo et Juliette: de la Haine a l'Amour", creat de Gerard Presgurvic, după piesa lui Shakespeare. Având la bază celebra poveste de dragoste shakespeariană, "Romeo et Juliette: de la Haine a l'Amour" nu se abate de la intriga originală, însă o poziţionează şi o traduce în zilele noastre. Gerard Presgurvic a rescris versurile lui Shakespeare şi a introdus pop-ul şi rock-ul într-o adaptare modernă a cunoscutei piese de teatru.

Deşi descris ca fiind musical "rock", cântecele prin care Romeo şi Julieta îşi mărturiseau iubirea sau care prezentau ura dintre clanurile Capulet şi Montague au variat de la ritmuri eurovisioniste, cu coregrafii tip anii '90 în muzica disco românească, până la balade ce ar fi putut fi, uşor, incluse pe coloana sonoră a unei telenovele de succes.

De remarcat în spectacol este scenografia impresionantă, care creează o Veronă cu accente gotice, o scenă ofertantă din care se ridică un crucifix enorm, în faţa căruia cei doi îndrăgostiţi îşi fac jurămintele, un piedestal de pe care doica interpretează povestea de iubire a celor doi, dar şi o platformă rotativă de pe care cele două "şefe de clan" îşi adresează una alteia injurii. De asemenea, costumele variază, cu naturaleţe, de la stilul rock la cel clasic, cu rochii cu corsaj.

Din punct de vedere tehnic, intenţia de a crea un spectacol ca pe Broadway este admirabilă, însă reprezentaţia de joi seară a arătat, într-o anumită măsură, lipsa unei tradiţii a musicalului, interpretările artiştilor fiind, pe alocuri, inegale. De altfel, castingul pentru rolurile din "Romeo şi Julieta" a fost unul anevoios, la probe participând aproximativ 300 de persoane, în timp ce pregătirile pentru spectacol au început cu un an şi jumătate înainte.

De asemenea, au existat şi mici bâlbe tehnice, în special pe partea de sunet, directorul Teatrului Naţional de Operetă, Răzvan Dincă, mărturisind, într-o conferinţă care a precedat spectacolul, că montarea este o provocare tehnică pentru staff-ul instituţiei pe care o conduce.

Din distribuţia spectacolului fac parte, pe lângă George Papagheorghe şi Simona Nae, Filip Ristovski, Adrian Nour, George Călin, Ernest Fazekas, Oliver Popa, Raluca Stoica, Claudia Hanghiuc, Mihai Bisericanu/Andras Demeter , Matei Chioariu/Florin Budnaru, Daniel Iordăchioaie/Cătălin Petrescu.

Musicalul creat de Gerard Presgurvic a avut premiera pe 19 ianuarie 2001, la Paris. După ce a bătut toate recordurile în Franţa (cu 2 milioane de spectatori într-un singur an, numeroase discuri de platină, aur şi diamant, vânzări record de albume şi DVD-uri de peste 6 milioane de copii, hituri ce au fost pe primul loc în topuri 32 de săptămâni consecutive, precum şi premiul pentru cel mai bine vândut material discografic al anului), musicalul a fost montat în Canada, Antwerp, Londra, Amsterdam, Budapesta, Szeged, Moscova, Viena, Seul, Taipei şi Monterrey. În lume, până în prezent, musicalul a fost vizionat de peste 5 milioane de spectatori, cu un record de vânzări de albume de peste 7 milioane de copii.

Musicalul a bătut toate recordurile şi în Ungaria. La Teatrul de Operetă şi Musical din Budapesta, "Romeo şi Julieta" a avut premiera în 2004 şi încă se mai joacă cu acelaşi succes, cu bilete rezervate cu multe luni în avans. Până în august 2008, spectacolul fusese văzut de peste 630.000 de spectatori, primind un dublu disc de aur pentru recordul de vânzări.

"Romeo şi Julieta" este primul musical rock prezentat în România de o instituţie profesionistă de teatru muzical. Spectacolul este o premieră din mai multe puncte de vedere, fiind, totodată, şi prima montare a acestui musical în România.

La prima reprezentaţie oficială de la Teatrul Naţional de Operetă "Ion Dacian" a fost prezent şi ministrul Culturii, Theodor Paleologu.

(Material realizat de Oana Ghita, oana.ghita@mediafax.ro)

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici