Salim Ismail, la iCEE.fest: UPGRADE 100: ”Societatea nu este pregătită să trăiască aceste schimbări”

Co-fondatorul „Singularity University”, Salim Ismail, a venit la Bucureşti pentru a vorbi despre tehnologie, viitor şi despre ultima sa carte, într-o discuţie moderată de Andreea Esca, la iCEE.fest: UPGRADE 100, ”Societatea nu este pregătită să trăiască aceste schimbări”, a remarcat, joi, invitatul.

Urmărește
372 afișări
Imaginea articolului Salim Ismail, la iCEE.fest: UPGRADE 100: ”Societatea nu este pregătită să trăiască aceste schimbări”

Salim Ismail, la iCEE.fest: UPGRADE 100: ”Societatea nu este pregătită să trăiască aceste schimbări”

”Atunci când încerci să schimbi o organizaţie, sistemul imunitar al instituţie te atacă”, şi-a început prezentarea Salim Ismail în formula pe care a consacrat-o deja. Şi a continuat vorbind despre faptul că puterea de calcul a crescut în mod constant în ultimii 110 ani. Fiecare tehnologie are propriul ciclu de viaţă dar imediat rolul său este preluat şi dus mai departe.

Proprietatea de bază a progresului tehnologic este să ia un lucru căruia i se simte lipsa şi să îl ofere din abundenţă. Unic pentru noi, care am văzut dublarea puterii de calcul în timpul vieţii noastre, este faptul că în acest moment mai multe tehnologii au ajuns în punctul în care urmează un salt. În acelaşi timp el a oferit exemplul printării 3D. Ideea exista de peste trei decenii, dar tehnologia a avut nevoie de tot acest timp până a devenit viabilă, a spus Salim Ismail.

”Acum aproape niciodată inovaţia nu vine de la marile companii. Cei care inovează sunt în start-up-uri. Iar românii sunt mai nebuni decât majoritatea oamenilor, aşa că mă aştept la multe idei să vină de aici”, explică fondatorul Singularity University.

Dacă faptul că acum putem edita genomul uman la fel de uşor cum lucrezi într-un document word, anunţat de Salim, este unul dintre subiectele obişnuite ale spaimelor oferite de media, faptul că ”în trei ani nu o să mai merite să îţi cumperi maşină. În şase ani nu o să ne mai cumpărăm deloc”, arată invitatul.

”Avem 20 de domenii care sunt pe punctul de a evolua exponenţial. Şi societatea nu este pregătită să trăiască aceste schimbări. Metabolismul democraţiei are probleme cu acest tip de schimbări.
Liderii noştrii politici rezolvă problemele care existau pe vremea când erau ei copii. Şi asta nu funcţionează”, a explicat Salim.

”Astăzi pierdem modelul de afaceri care susţinea jurnalismul de investigaţii şi acesta este un lucru foarte periculos”, a remarcat Salim în momentul în care a fost întrebat în ce fel se schimbă jurnalismul.

”Tehnologia are mereu mai multe aplicaţii pozitive decât negative, de aceea problema este că suntem tentaţi să interzicem inovaţia în loc să fim şi să corectăm doar greşelile”, a remarcat Salim.

„În mod clar, îmi pare cel mai amplu festival dedicat transformării digitale din Europa!”, a spus Salim Ismail despre noul iCEE.fest: UPGRADE 100.

În deschiderea celei de-a doua zile, Salim Ismail a susţinut o prezentare despre cum pot companiile să folosească tehnologii de ultimă generaţie pentru a-şi depăşi competitorii.

iCEE.fest: UPGRADE 100 are loc la Grand Cinema & More din Bucureşti pentru al 8-lea an consecutiv, cu sprijinul Orange, Nissan, George/ BCR, Coca-Cola, GLO, mPlatform, MedLife, Verizon Media, SalesForce, MedLife, Majoritas Academy şi a altor susţinători.

iCEE.fest, Interactive Central and Eastern Europe, festivalul cunoscut pentru că aduce în România toate marile companii globale din digital, încă din 2012, îşi schimbă numele şi vine cu un nou concept, începând din acest an: UPGRADE 100.

Peste 130 de experţi în digital şi tech, autori ai unor lucrări de specialitate în domeniu dar şi speakeri profesionişti din domeniul transformării digitale vor fi prezenţi în România, festivalul aşteptând peste 4.000 de participanţi (dintre care aproape o treime din afara ţării), anunţă organizatorii.

iCEE.fest: Upgrade 100 pregăteşte pentru ediţia din 2019 an 11 linii de conţinut distincte. Unor linii ca disruptive innovation, advertising & marcom, creativity & VR/AR experiential, ecommerce & retail, digtal content & adtech, fintech & emoney, ehealth & medtech, tech & democracy, startups & investments, li se adaugă noi teme, ca AI & robotics şi video gaming & entertainment.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici