Săptămâna Financiară retrage de pe TV spoturile cu sloganul "liderul absolut al presei economice"

Săptămâna Financiară a informat, joi, CNA că va opri de la difuzare spoturile publicitare în care se afirmă că săptămânalul este "liderul absolut al presei economice", transmise pe Antena 1 şi Antena 3, şi va înlocui formularea respectivă cu alt slogan, "care să fie mai presus de orice îndoială".

Urmărește
36 afișări
Imaginea articolului Săptămâna Financiară retrage de pe TV spoturile cu sloganul "liderul absolut al presei economice"

Săptămâna Financiară retrage de pe TV spoturile cu sloganul "liderul absolut al presei economice" (Imagine: Mediafax Foto)

Decizia SC Săptămâna Financiară SRL, editorul publicaţiei Săptămâna Financiară, a fost transmisă Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) printr-o adresă, în partea a doua a şedinţei de joi a Consiliului.

În prima parte a şedinţei de miercuri, CNA analizase un spot publicitar al publicaţiei Săptămâna Financiară şi un punct de vedere primit de la Consiliul Român pentru Publicitate (RAC), potrivit căruia spotul Săptămâna Financiară încalcă Codul de Practică în Publicitate din cauza afirmaţiei "liderul absolut al presei economice". Totodată, CNA a analizat joi şi o plângere primită de la Publimedia International SA, care deţine cotidianul Ziarul Financiar, care a sesizat Consiliul cu privire la clipul publicitar "Săptămâna Financiară, liderul absolut al presei economice", difuzat pe posturile Antena 1 şi Antena 3, în temeiul Legii nr. 158/ 2008 privind publicitatea înşelătoare şi publicitatea comparativă.

"Ne anunţă că vor respecta decizia RAC, indiferent dacă vor avea sau nu câştig de cauză la CNA, şi că îşi vor retrage afirmaţia respectivă şi o vor înlocui cu un slogan mai presus de orice îndoială", a anunţat Răsvan Popescu, preşedintele CNA, în partea a doua a şedinţei Consiliului.

"Pentru că până în acest moment nu ne-am mai confruntat cu o astfel de situaţie şi deşi decizia RAC nu ne poate obliga în niciun fel, am decis să ne-o asumăm fără rezerve şi, indiferent de un eventual verdict favorbil nouă dat de CNA, să oprim din difuzare spoturile incriminate. Mai mult, pentru că formularea "Săptămâna Financiară, liderul absolut al presei economice" ar putea lăsa loc de interpretări, am decis de asemenea să înlocuim acest slogan cu unul care să fie mai presus de orice îndoială", se arată în sesizarea SC Săptămâna Financiară SRL, semnată de Gabriela Vrânceanu Firea, director general.

În adresă, se precizează că Săptămâna Financiară SRL doreşte să soluţioneze "de bună credinţă acest diferend de opinie". "Aşa cum am scris şi în motivaţia adresată RAC, demersul Săptămânii Financiare de a comunica poziţia sa de lider al presei economice este una firească din punct de vedere comercial pentru orice produs/ piaţă, iar Săptămâna Financiară a dorit să procedeze cu bună-credinţă fără să încerce să aducă atingere cu date interpretabile atât publicului cât şi competitorilor săi şi a folosit date reprezentative, clare şi publice, pe care piaţa publicaţiilor tipărite le acceptă: numărul mediu de copii vândute şi audienţa (numărul de cititori pe ediţie), ambele furnizate şi garantate de Biroul Român de Audit al Tirajelor, care sunt net în favoarea Săptămânii Financiare", se mai spune în adresa SC Săptămâna Financiară SRL.

Consiliul Român pentru Publicitate (RAC) a decis că spotul publicitar pentru Săptămâna Financiară, în care se spune că săptămânalul este "liderul absolut al presei economice", difuzat pe Antena 1 şi Antena 3, încalcă Codul de Practică în Publicitate, însă CNA nu a considerat necesară interzicerea lui.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici