Mass-media se situează pe locul cinci, cu o notă de 3,4, în topul instituţiilor cele mai afectate de corupţie în 2008, alături de partidele politice, sistemul legislativ, Parlamentul, justiţia şi mediul de afaceri.
Victor Alistar, directorul Transparency International, a explicat că această creştere a percepţiei negative a populaţiei în mass-media eset cauzată de "politicile editoriale vizibil partizane, care afectează încrederea".
De asemenea, el a subliniat că perioada în care a fost elaborat studiul, în noiembrie 2008, era una electorală. Alistar a mai explicat că şi discursurile publice ar fi putut influenţa opinia populaţiei, de exemplu afirmaţiile preşedintelui Traian Băsescu referioare la moguli de presă.
Barometrul Global al Corupţiei a fost realizat pe un eşation de 18.000 de repondenţi.
Barometrul Global al Corupţiei 2009, lansat, miercuri, de Transparency Internaţional, relevă că românii percep măsurile anticorupţie ca ineficiente, procentul care consideră că eforturile guvernaţilor sunt ineficiente crescând la 59 la sută, cu opt procente mai mult decât anul trecut.
Potrivit barometrului realizat în noiembrie 2008, situaţia se înscrie în trendul crescător pe care România l-a înregistrat şi în anii anteriori, 59 % din populaţie, cu 8 procente mai mult decât în anul precendent apreciind că eforturile anticorupţie ale guvernanţilor sunt ineficiente.